Tidlig tegn på graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. maj 2016

Butterfly

Hej 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at nogen vil kunne svare på.

Jeg havde sidste mens. d. 13. maj og forventer mens. om 10 dage. Men lige siden omkring kl. 16.30 i dag har jeg haft mens. lignende smerter og de vil ikke gå væk. De har dog aftaget en lille smugle, men ikke meget. Når jeg sætter mig giver det et jag i underlivet. Kan det være et tidligt graviditetstegn? Nogen der har prøvet dette?

Min cyklus er ca. 24 dage.

HVIS jeg er gravid er jeg 2+6.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2016

Butterfly

Her til aften får jeg pludselig ondt i maven og er meget oppustet. Det kommer i bølger. Er det noget nogen har prøvet før?

Jeg aner ikke om jeg er gravid. Men forventer min mens. på onsdag. Har bare aldrig haft den murren og mens. smerter som jeg havde for nogle dage siden og det her oppustet hed og ondt i maven.

Slet ikke nogen der har prøvet noget af det?

Anmeld Citér

3. juni 2016

Bb2015

Oppustethed kan man godt opleve ugen op til mens og personligt blev jeg først oppustet i uge 6 eller 7. Og bliver altid sindssygt oppustet (ligner lidt jeg er 5-6 måneder gravid nogle gange..) op til mens, så det kan jo desværre være at det bare er den, som melder sin snarlige ankomst.

Det kan være du er heldig og der er en baby i mavsen, men pas endelig på med ikke at blive for opsat på det. Tror det er bedst bare at vente og se til testdag og så krydse fingre indtil da  

Anmeld Citér

9. juni 2016

Butterfly

Jeg har stadig murren i underlivet engang imellem, men min mens. er ikke dukket op endnu. Jeg plejer at få ømme bryster et par dage før min mens. kommer. Jeg har ikke fået ømme bryster endnu og forventede min mens. skulle melde dens ankomst i går.

Anmeld Citér

9. juni 2016

MissTas

Butterfly skriver:

Hej 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at nogen vil kunne svare på.

Jeg havde sidste mens. d. 13. maj og forventer mens. om 10 dage. Men lige siden omkring kl. 16.30 i dag har jeg haft mens. lignende smerter og de vil ikke gå væk. De har dog aftaget en lille smugle, men ikke meget. Når jeg sætter mig giver det et jag i underlivet. Kan det være et tidligt graviditetstegn? Nogen der har prøvet dette?

Min cyklus er ca. 24 dage.

HVIS jeg er gravid er jeg 2+6.

Altså hvis du havde sidste mens første dag D. 12 maj og har en cyklus på 24 dage, så er du ifølge terminsberegner 4+4 altså gået 4 dage over forventet mens. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Butterfly

MissTas skriver:

Altså hvis du havde sidste mens første dag D. 12 maj og har en cyklus på 24 dage, så er du ifølge terminsberegner 4+4 altså gået 4 dage over forventet mens. 

Ud fra min app "Min kalender" (mens. kalender) er min cyklus gennemsnitlig 26 dage.

Men synes bare det er underligt at jeg ikke har fået ømme bryster endnu, hvilket er det der er det største tegn på at min mens. er rundt hjørnet.

Men plejer det ikke også at være et tegn på graviditet? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

MissTas

Butterfly skriver:

Ud fra min app "Min kalender" (mens. kalender) er min cyklus gennemsnitlig 26 dage.

Men synes bare det er underligt at jeg ikke har fået ømme bryster endnu, hvilket er det der er det største tegn på at min mens. er rundt hjørnet.

Men plejer det ikke også at være et tegn på graviditet? 

Kan det være ikke alle der får graviditetssymptomer jo men tænker du burde ku teste positivt hvis du ee gravid, for udfra din cyklus på 26 dage burde du være 4+2

Anmeld Citér

9. juni 2016

Butterfly

MissTas skriver:

Kan det være ikke alle der får graviditetssymptomer jo men tænker du burde ku teste positivt hvis du ee gravid, for udfra din cyklus på 26 dage burde du være 4+2

Jeg må købe en test efter arbejde i morgen, som jeg så kan tage lørdag morgen 

Jeg tør bare næsten ikke. For jeg prøvede i november at gå 5-6 dage over tid før min mens. kom. Og aner ikke hvorfor den først kom så sent. For jeg smed mine p-piller sidste år først i juli og min cyklus har gennemsnitlig varet 26 dage, undtagen den ene gang hvor den var 31. Så tvivler der stadig kan drille min mens.? 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Diosa85

Butterfly skriver:

Jeg må købe en test efter arbejde i morgen, som jeg så kan tage lørdag morgen 

Jeg tør bare næsten ikke. For jeg prøvede i november at gå 5-6 dage over tid før min mens. kom. Og aner ikke hvorfor den først kom så sent. For jeg smed mine p-piller sidste år først i juli og min cyklus har gennemsnitlig varet 26 dage, undtagen den ene gang hvor den var 31. Så tvivler der stadig kan drille min mens.? 

Mens kan stadig drille. Kroppen kan snydes til at tro den er gravid når man går og venter på sin mens. 

Du kan sagtens tage testen allerede l morgen. Det behøver ikke være morgenurin. 

Testede selv positiv 23:30 dengang jeg testede 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Butterfly

Diosa85 skriver:

Mens kan stadig drille. Kroppen kan snydes til at tro den er gravid når man går og venter på sin mens. 

Du kan sagtens tage testen allerede l morgen. Det behøver ikke være morgenurin. 

Testede selv positiv 23:30 dengang jeg testede 

Ved godt den stadig kan drille, men når min cyklus har været imellem 24-27 dage siden jeg smed p-pillerne og kun én gang har været 31 dage. Og plejer altid og få total ømme bryster 2-4 dage før, og jeg slet ikke har det denne her gang, så synes jeg det er mærkeligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.