Lang cyklus med to gange ægløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.579 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2016

asdk

Hej med jer 

Jeg er en smule forvirret. Jeg er gået et godt stykke over tid og er idag på dag 43 i min cyklus, uden nogen form for tegn på at mens er på vej. Jeg tog en meget positiv ægløsningstest på ca. 14 dagen i min cyklus. Og har så de sidste to uger prøvet med graviditetstest, da jeg jo er gået over tid, men de har alle været negative. Prøvede så for sjov i morges at tage en ægløsningstest mere, som så var svagt positiv.. Jeg er super forvirret, betyder det så at jeg får ægløsning to gange i den her (meget lange) cyklus? 

Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

Liv_86

Har højst om nogen der har haft to ÆL. 

Men tænker om du er sikker på at du havde ÆL som du troede?

Anmeld Citér

29. maj 2016

asdk

Altså der omkring dag 14? Der er jeg rimelig sikker på at jeg havde ægløsning, testen var ihvertfald meget positiv 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Liv_86

Hvor positiv var den ÆL test du tog i går så?

det lyder meget mærkeligt. Men har hørt/læst om nogen der har haft ÆL to gange eller er sprunget mens over

Anmeld Citér

29. maj 2016

asdk

Den var kun svagt positiv

ja det er lidt underligt, også når min cyklus er så lang den her gang. Men det kan selvfølgelig være som du skriver, at jeg bare har sprunget en mens over, for så passer det jo egentlig fint nok med, at jeg skulle have ægløsning nu her 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Liv_86

Tror bare jeg ville se tiden an, selvom det er vildt træls. Kender det alt for godt

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

En æl test kan ikke være svag positiv,så jeg læser dit indlæg som at der bare er 2 streger på testen,men de ikke er lige tydelige.

Der er næsten altid to streger på en æl test,da kvinder altid har lh hormon i kroppen.

Anmeld Citér

29. maj 2016

modesty

asdk skriver:

Hej med jer 

Jeg er en smule forvirret. Jeg er gået et godt stykke over tid og er idag på dag 43 i min cyklus, uden nogen form for tegn på at mens er på vej. Jeg tog en meget positiv ægløsningstest på ca. 14 dagen i min cyklus. Og har så de sidste to uger prøvet med graviditetstest, da jeg jo er gået over tid, men de har alle været negative. Prøvede så for sjov i morges at tage en ægløsningstest mere, som så var svagt positiv.. Jeg er super forvirret, betyder det så at jeg får ægløsning to gange i den her (meget lange) cyklus? 

Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere 

Svagt positiv? Altså på en ÆL test skal teststregen jo være lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen.

Anmeld Citér

29. maj 2016

asdk

Okay. Jeg har ikke rigtig forstand på de der ægløsning tests, det er først i den her cyklus jeg har prøvet at bruge dem  så når stregerne ikke er lige tydelige, er den slet ikke positiv? 

Anmeld Citér

29. maj 2016

LayLow

Jeg vil gerne vise dig et billede af en positiv ægløsningstest 

det her er min fra i torsdag  teststregen er tydeligere end kontrolstregen. Hvis teststregen er svagere end kontrolstregen er den negativ... Teststreg og kontrolstreg skal være lige kraftige som minimum for at være positiv 

ydermere kan man ikke have 2 gange æglæsning i en cyklus forskudt... Har man 2xæglæsning er det noget der sker samtidig, men fra hver sin æggestok - man kan ikke have fra den ene den ene uge og så den anden fra den anden uge... så du har kun én periode om måneden med ægløsning og så kommer mens - kommer den ikke er du enten gravid, cyklus flyttet eller du ikke har haft ægløsning i denne måned 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.