Første tandlægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej I skønne mødre, 

Min søn er blevet kaldt ind til det første tandlægebesøg. 

Jeg er nervøs for hvordan det kommer til at gå, da vi kæmper med tandbørstning. Er i tvivl om tandlægen overhovedet får lov til at kigge i munden på ham

Hvordan gik jeres første tandlægebesøg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2016

AmalieR

Anonym skriver:

Hej I skønne mødre, 

Jeg er nervøs for hvordan det kommer til at gå, da vi kæmper med tandbørstning. Er i tvivl om tandlægen overhovedet får lov til at kigge i munden på ham

meget bedre end forventet  

jeg satte mig i stolen med min datter (20mdr) på skødet , far stod overfor og sagde "aaah" og tandlægen fik lov til at kigge alt hvad hun ville  

men havde godtnok ikke regnet med at det ville gå så godt 

Anmeld Citér

29. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej I skønne mødre, 

Det gik så godt! Vi kæmpede meget med tandbørstning, men tandlægen måtte kigge alt hvad hun ville. Min datter var 14 mdr dengang. Måske det havde noget at gøre med at hun altid har været vild med fremmede

Anmeld Citér

29. maj 2016

hautecouture

Det var far, der var med vores datter første gang (ca 16 mdr gammel) og Aya (vores datter) ville kun lege. Hun ville ikke engang op at sidde i stolen. Og tandlægen gjorde ikke mere for at undgå, at give hende en dårlig oplevelse. Min kæreste og Aya fik en tube tandpasta og et klistermærke med hjem og så var det det. Nu har hun været afsted to gange siden og begge gange er gået super fint - men der har hun selvfølgelig også været ældre og lettere at forklare til ��

Anmeld Citér

29. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ta det helt roligt, tit så drejer første tandlæge besøg sig ikke så meget om tænderne, ( det er ikke engang sikkert at det er hos en tandlæge, det kan ligeså godt være at man kommer ind hos en tandplejer, eller en klinikassistent med god erfaring hos børn). Man regner første besøg som et tilvændingsbesøg, vil barnet åbne munden og få talt sine tænder er det fint, vil det ikke, så prøver man bare et stykke tid efter igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.