Barnepiges løn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2016

nadhja

Anonym skriver:

Vi har en lille dreng med en kronisk sygdom i pleje. Hans sygdom gør, at vi ikke altid kan tage ham med. Det kan feks være, hvis både min mand og jeg gerne vil i teater med hans storesøster eller hvis vi gerne vil ud og have lidt voksen tid. Han kan ikke passes af vores forældre. 

Vi har, efter aftale med den anbringende kommune, ansat en barnepige, som får løn igennem kommunen. Vi må bruge hende op til 10 timer om måneden. 

Hun er 22 og læser til sygeplejerske. Lønnen er 123 kr/t, uafhængig af tidspunkt på døgnet og hun betaler skat af den. 

Jeg synes 100 kr/t lyder af meget, især når der nok ikke skal betales skat. Jeg vil sige maks 70. 

jeg sad også lige og tænkte: 100 KRONER...! det er voldsomt meget når der ikke bliver betalt til skattefar...

så siger jeg da mit job op og begynder at være babysitter... ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2016

MissTas

Jeg er enlig mor til to børn, og overvejer nu at finde en ung pige, der kan passe børnene ind imellem.

Jeg arbejder fuld tid, og vil 1-2 gange om måneden have brug for en, der kan hente børnene i skole (de går begge i indskolingen), læse med dem, lave mad til dem og putte dem, når jeg har aftenmøder. Derudover ville det være skønt med en enkelt friaften i ny og næ.

Jeg har et netværk, men ofte har de ikke tid eller overskud, og er ærlig talt træt af at spørge om hjælp og få nej, da jeg bare føler mig til besvær. Så hellere finde en fast barnepige.

Jeg vil rigtig gerne have en pige, der er i gymnasiealderen, da det jo ofte vil være aftenpasning, men hvad skal jeg tilbyde/forvente at hun skal have i løn?

Mine børn er selvhjulpne, hjælper til og opfører sig (for det meste ) pænt.

Jeg ville gi 100kr i timen. Synes jeg er fair. Et stort ansvar at passe andres børn

Anmeld Citér

28. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

100 kr. i timen vil være rimeligt... og barnepigens private skatteforhold vedkommer ikke andre end hende selv (og så selvfølgelig SKAT), så det er ikke et argument for at sænke lønnen....

Anmeld Citér

28. maj 2016

Kløver

Der er en side som hedder babysittermatch måske den kan bruges. Priserne ligger på 100-150kr 

Anmeld Citér

28. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg er enlig mor til to børn, og overvejer nu at finde en ung pige, der kan passe børnene ind imellem.

Jeg arbejder fuld tid, og vil 1-2 gange om måneden have brug for en, der kan hente børnene i skole (de går begge i indskolingen), læse med dem, lave mad til dem og putte dem, når jeg har aftenmøder. Derudover ville det være skønt med en enkelt friaften i ny og næ.

Jeg har et netværk, men ofte har de ikke tid eller overskud, og er ærlig talt træt af at spørge om hjælp og få nej, da jeg bare føler mig til besvær. Så hellere finde en fast barnepige.

Jeg vil rigtig gerne have en pige, der er i gymnasiealderen, da det jo ofte vil være aftenpasning, men hvad skal jeg tilbyde/forvente at hun skal have i løn?

Mine børn er selvhjulpne, hjælper til og opfører sig (for det meste ) pænt.

Jeg vil også sige omkring 100 kr. i timen i den aldersgruppe. MEN hvis du alligevel er oppe i det prisleje, kan du godt finde én som er ældre og har mere erfaring end en gymnasie-elev.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.