Nyfødt små syg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
6 svar
3 synes godt om
27. maj 2016

Super-Mom

Hej 

min dreng på 12 dage er lidt forkølet og har givet at par enkelte host fra sig ( Sp fortalte mig i dag at nyfødte ikke måtte hoste ) 

han har sovet det meste af dagen idag mere end han har gjort de andre dage  

Han har været vågen en halv time nu her men virker allerede træt igen.. Og han gylpede en smule gult slim op for lidt siden 

han var vågen 2 timer i streg i morges og har ellers sovet siden 9.30 med mad ind i mellem men faldet i søvn igen efterfølgende 

han plejer ellers at have flere gange om dagen hvor han er vågen i 1-3 timer og powernapper for det meste kun og sover godt om natten.. 

Ville i tage til vagtlægen ? Eller hvad tænker i ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Mo9ca

Ja, det ville jeg hvis det var mit barn. Gult slim er tegn på en betændelsestilstand. Du ved jo også selv, at når vi får gul creme i klarinetten så er det pga. virus el. En bakterie. Og med den alder han har er han stadig dybt afhængig af modermælken og dens antistoffer netop fordi han ikke selv har så godt et immunforsvar. Er han ellers nærværende når han er vågen? Hva' med hans temperatur? Tisser han ligeså meget som han plejer? Det er de parametre jeg går ud fra når de helt små bliver syge.

God bedring med ham

Mvh. M

Anmeld Citér

27. maj 2016

Super-Mom

Missmatch:-) skriver:

Ja, det ville jeg hvis det var mit barn. Gult slim er tegn på en betændelsestilstand. Du ved jo også selv, at når vi får gul creme i klarinetten så er det pga. virus el. En bakterie. Og med den alder han har er han stadig dybt afhængig af modermælken og dens antistoffer netop fordi han ikke selv har så godt et immunforsvar. Er han ellers nærværende når han er vågen? Hva' med hans temperatur? Tisser han ligeså meget som han plejer? Det er de parametre jeg går ud fra når de helt små bliver syge.

God bedring med ham

Mvh. M

Han får modermælks erstatning. 

Ja han er nærværende men kortvarigt da han hurtig falder i søvn igen.. 

Han spiser uden problemer men mindre portioner end han plejer ( da han falder i søvn med flasken ) 

ja han har stadig mange våde bleer. 

Tror jeg ringer til vagtlægen så 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Liv_86

Ville helt klart tage til vagtlægen med det samme.

god bedring

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mo9ca

Super-Mom skriver:

Han får modermælks erstatning. 

Ja han er nærværende men kortvarigt da han hurtig falder i søvn igen.. 

Han spiser uden problemer men mindre portioner end han plejer ( da han falder i søvn med flasken ) 

ja han har stadig mange våde bleer. 

Tror jeg ringer til vagtlægen så 

Hvordan er det gået med din søn? Er han rask igen?

Mvh. M

Anmeld Citér

29. maj 2016

Super-Mom

Missmatch:-) skriver:

Hvordan er det gået med din søn? Er han rask igen?

Mvh. M

Hov glemte at updaterer igen.. 

Jeg kørte med det samme til vagtlægen og fik ham tilset. 

Hun lyttede til hans vejrtrækning og tjekkede ham i næse/svælg osv og hun synes han var fin og kunne intet høre på han lunger.. Så hun var ikke bekymret og sagde jeg skulle ringe igen med det samme hvis han fortsat var sløv dagen efter eller ikke ville spise. 

Han har været sig selv igen siden lørdag morgen da han stod op og spiser godt så heldigvis var det vidst ikke noget galt med ham 

mange tak for jeres hjælp.. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mo9ca

Dejligt at høre

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.