Tabt arbejdsfortjeneste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
10 svar
6 synes godt om
27. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 4,5 år som vi tror har ADHD (er ikke udredt endnu) han går i en børnehave med en  spicialgruppe hvor der max må være 6 børn og der er tilknyttet 3 pædagoger. 

Han har rigtig meget brug for ro og struktur, plus guidning.

jeg arbejder i butik og har derfor nogle dage først fri kl. 18 og arbejder hver 3 weekend. 

Jeg føler ikke, at jeg er der nok for ham og har tid og overskud til at hjælpe ham ordentlig.

nogen der ved om man kan få lov, at gå hjemme helt eller delvis? Jeg tænker på hvor man bliver betalt af kommunen. 

Jeg har ikke råd til, at det kun er min mand som arbejder, og jeg ingen indtjening får. 

Jeg vil bare så gerne hjælpe min søn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg har en søn på 4,5 år som vi tror har ADHD (er ikke udredt endnu) han går i en børnehave med en  spicialgruppe hvor der max må være 6 børn og der er tilknyttet 3 pædagoger. 

jeg arbejder i butik og har derfor nogle dage først fri kl. 18 og arbejder hver 3 weekend. 

Jeg føler ikke, at jeg er der nok for ham og har tid og overskud til at hjælpe ham ordentlig.

nogen der ved om man kan få lov, at gå hjemme helt eller delvis? Jeg tænker på hvor man bliver betalt af kommunen. 

Jeg har ikke råd til, at det kun er min mand som arbejder, og jeg ingen indtjening får. 

Jeg ville kontakte kommunen for, at hører, hvilken muligheder du har. Tænker, at det nok er nemmere, at søge, hvis din søn er udredt

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville kontakte kommunen for, at hører, hvilken muligheder du har. Tænker, at det nok er nemmere, at søge, hvis din søn er udredt

Vi har fået en sagsbehandler, som skal med til et møde i børnehaven her d. 9 måske det er den vej man kan få hjælpen?

Anmeld Citér

27. maj 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har kun erfaring fra en veninde, hvis søn har flere meget udfordrende diagnoser. Hun får tabt arbejdsfortjeneste for 10 timer i ugen, og det er på baggrund af en loyal socialrådgiver, som virkelig har kæmpet for dem og en af landets samarbejdsvenlige kommuner. Det er en aftale, der genforhandles (læs; vurdering af om den skal fortsætte, ikke optrappes) hvert år, så reelt kender hun kun arbejdsvilkårene 1 år ad gangen, og hun vil reelt være arbejdsløs fra dag til dag, hvis aftalen opsiges, idet sønnen ikke kan klare almindelige vilkår (og det kan de heller ikke som familie). Hendes arbejdsgiver er IKKE glad for aftalen om nedsat tid, og hun er kun ansat, fordi der ikke er nok af hendes slags (gætter vi på).

Kommunen er ikke interesseret i, at hun kommer længere væk fra arbejdsmarkedet, hvis hun gik hjemme på fuld tid, så det er ikke kun sønnen, der vurderes i dette forhold.

Anmeld Citér

27. maj 2016

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Vi har fået en sagsbehandler, som skal med til et møde i børnehaven her d. 9 måske det er den vej man kan få hjælpen?

Umiddelbart mener jeg ikke, at man kan få TA fordi ens barn har udfordringer. Der skal mere til. Er I igang med, at få din søn udredt?

Jeg har en søn med ADHD, så ved godt, at vejen frem nogen gange kan være op af bakke.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Kattha

Det er desværre min erfaring, at det kan blive lidt svært. Vi ringede og snakkede med kommunen da vores læge mente vi kunne få tabt arbejdsfortjeneste, og de lød rigtig positive og imødekommende. Virkeligheden var så bare lidt anden efter vi havde søgt. De hang sig i små detaljer, som  ordvalget i lægens udtalelse, han har skrevet den om og præciseret det, men det var ligegyldigt. I bund og grund sagde de næsten ligeud til min kæreste, at vores barn skulle blive slemt syg igen af samværet med andre børn for at de vil betale for hun passes hjemme. Til trods for de anerkender hendes immundefekt og det står sort på hvidt fra lægen at anbefalingen er hun er hjemme.

Det virker til at de vil gå langt for at trække tiden ud og spare hvor de kan,også på børns og families velfærd. Og her var da endda kun tale om 15 timers erstatning.

Et godt råd vil være at være meget velforberedt selv, sætte sig ind i reglerne før man går i gang, og ellers være forberedt på lidt af en kamp. Måske endda få konsultation hos en uafhængig socialrådgiver.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Umiddelbart mener jeg ikke, at man kan få TA fordi ens barn har udfordringer. Der skal mere til. Er I igang med, at få din søn udredt?

Jeg har en søn med ADHD, så ved godt, at vejen frem nogen gange kan være op af bakke.

Ikke endnu, men går ved en børnelæge. og håber at psykologen fra PPR kan hjælpe os med at komme igang.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg aner ikke om du kan få hjælp men har hørt det er svært. 

Hvis jeg var jer ville jeg sætte mig ned og se på jeres muligheder. Kan du gå på deltid hvis i prioritere i jeres udgifter, der er tit meget at spare på et budgettjek (fx nye forsikringer billigere abbonoment drop tv, fitness center )

kan i omlægge jeres arbejdstider så din mand henter tidligt de dage du har sent fri og omvendt. Kan du tage mere weekendarbejde hvor din man er hjemme mod mere hverdagsfri etc. 

Min egen erfaring er at hvis man tænker ud af boksen og prioriterer kan man det meste. 

Hilsen en der flyttede til udlandet for at få mulighed for at have ungerne hjemme. Min erfaring er at tid med dem er givet godt ud. Mine har ingen udfordringer men hysteriske anfald, skænderier og ulvetimen eksisterer slet ikke efter vi ikke skal stresse mere

Anmeld Citér

27. maj 2016

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Ikke endnu, men går ved en børnelæge. og håber at psykologen fra PPR kan hjælpe os med at komme igang.

Du må presse på, at få en udredning i gang. De vil sikkert ikke når din søn ikke er ældre. Det er min erfaring.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg aner ikke om du kan få hjælp men har hørt det er svært. 

Hvis jeg var jer ville jeg sætte mig ned og se på jeres muligheder. Kan du gå på deltid hvis i prioritere i jeres udgifter, der er tit meget at spare på et budgettjek (fx nye forsikringer billigere abbonoment drop tv, fitness center )

kan i omlægge jeres arbejdstider så din mand henter tidligt de dage du har sent fri og omvendt. Kan du tage mere weekendarbejde hvor din man er hjemme mod mere hverdagsfri etc. 

Min egen erfaring er at hvis man tænker ud af boksen og prioriterer kan man det meste. 

Hilsen en der flyttede til udlandet for at få mulighed for at have ungerne hjemme. Min erfaring er at tid med dem er givet godt ud. Mine har ingen udfordringer men hysteriske anfald, skænderier og ulvetimen eksisterer slet ikke efter vi ikke skal stresse mere

Vi har en datter på 1,8 år som vi os skal tænke på.

det er hårdt at være alene med begge børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.