Udannelse som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Min kæreste er gået fra mig, så nu skal jeg til at finde ud af livet som enlig mor. En af mine store bekymringer går på hvordan jeg dog skal få afsluttet min uddannelse. Uddannelsen ligger i en anden by, og der er 40 min transport tid med bil, derudover skal jeg i praktik med lukketider kl 18. Jeg bor i ejerlejlighed så det er ikke sådan lige at flytte, da der først ville skulle sættes salg osv igang. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal få afleveret/hentet mit barn inden vuggestuen lukker og min familie bor 1 times kørsel væk og har også selv arbejde at passe. Hvordan får i andre uddannelsen til at lykkedes og hvilken uddannelse tager i, overvejer om jeg skal finde en ny vej, men det er bare min drømmeuddannelse.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej 

Min kæreste er gået fra mig, så nu skal jeg til at finde ud af livet som enlig mor. En af mine store bekymringer går på hvordan jeg dog skal få afsluttet min uddannelse. Uddannelsen ligger i en anden by, og der er 40 min transport tid med bil, derudover skal jeg i praktik med lukketider kl 18. Jeg bor i ejerlejlighed så det er ikke sådan lige at flytte, da der først ville skulle sættes salg osv igang. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal få afleveret/hentet mit barn inden vuggestuen lukker og min familie bor 1 times kørsel væk og har også selv arbejde at passe. Hvordan får i andre uddannelsen til at lykkedes og hvilken uddannelse tager i, overvejer om jeg skal finde en ny vej, men det er bare min drømmeuddannelse.. 

Måske ikke lige det svar, du gerne vil høre, men du kan overveje at skifte til en vuggestue tættere på uddannelsen.

Vi har selv benyttet dagplejer tæt på arbejdet og dermed langt fra bopælen, det er ikke win-win, men det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

27. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Hej 

Hvad med faderen til barnet. Kan han ikke aflevere og hente?

Jeg tænker, den der gjorde det mens i stadig var et par, kan vel gøre det selvom i er gået fra hinanden. Hvordan klarede i det, da i var sammen?

Ellers en barnepige.

Anmeld Citér

27. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej 

Du skal helt sikkert IKKE droppe ud af din drømmeuddannelse, det skal nok lykkedes at komme i hus med den som alenemor. Det ville være så ærgerligt, at du udover at være blivet forladt samtidig skal droppe din drømmeuddannelse. Du skal være glad for det du laver, så du hurtigt kan komme ordentligt på benene igen og videre. Det kunne jo være perfekt hvis din eks kunne hente jeres barn de dage du ikke selv kan, han er trods alt stadig faren, og har en ligeså stor andel i at få det til at fungerer. Ellers så kan du også ansætte en barnepige evt en moden pige på 12-14 år, som kan hente barnet og være sammen med det til du kommer hjem. 12-14 årige skal ikke have en ligeså høj timeløn som en ældre barnepige, så måske kan det lade sig gøre for dig. Ellers kan du spørge en god veninde, hvis du har en god veninde som kunne hjælpe dig lidt i den første svære tid. 

Jeg håber du finder en god og holdbar løsning for dig og dit barn. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

sne190810

Far må komme på banen.

Og ellers så en barnepige, eller evt hvis du har en god relation til en af de andre forældre nede i institutionen, så prøve at høre om de ville kunne hjælpe lidt i en periode og tage dit barn med hjem indtil du har fri pg lam komme og hente det der. 

Selvom det virker uoverskueligt lige nu, så skal det nok gå og du skal for alt i verden ikke droppe ud. Man kan mere end man tror, især som enlig og med et barn - man skal bare lige lære det først. Knus

Anmeld Citér

27. maj 2016

Rauw

Jeg er også enlig og igang med uddannelse der ligger halvanden time væk. Indtil videre er deres far bare trådt til og har hjulpet. Men ellers planlægger jeg at hyre en barnepige. Værre er det jo ikke. Synes bestemt ikke du skal droppe ud. Det er jo ikke for altid du skal være i uddannelse, en dag er du færdig og kan finde et arbejde der passer bedre til jeres hverdag tænker jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.