Anonym skriver:
Hej 
Min kæreste er gået fra mig, så nu skal jeg til at finde ud af livet som enlig mor. En af mine store bekymringer går på hvordan jeg dog skal få afsluttet min uddannelse. Uddannelsen ligger i en anden by, og der er 40 min transport tid med bil, derudover skal jeg i praktik med lukketider kl 18. Jeg bor i ejerlejlighed så det er ikke sådan lige at flytte, da der først ville skulle sættes salg osv igang. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal få afleveret/hentet mit barn inden vuggestuen lukker og min familie bor 1 times kørsel væk og har også selv arbejde at passe. Hvordan får i andre uddannelsen til at lykkedes og hvilken uddannelse tager i, overvejer om jeg skal finde en ny vej, men det er bare min drømmeuddannelse.. 

Du skal helt sikkert IKKE droppe ud af din drømmeuddannelse, det skal nok lykkedes at komme i hus med den som alenemor. Det ville være så ærgerligt, at du udover at være blivet forladt samtidig skal droppe din drømmeuddannelse. Du skal være glad for det du laver, så du hurtigt kan komme ordentligt på benene igen og videre. Det kunne jo være perfekt hvis din eks kunne hente jeres barn de dage du ikke selv kan, han er trods alt stadig faren, og har en ligeså stor andel i at få det til at fungerer. Ellers så kan du også ansætte en barnepige evt en moden pige på 12-14 år, som kan hente barnet og være sammen med det til du kommer hjem. 12-14 årige skal ikke have en ligeså høj timeløn som en ældre barnepige, så måske kan det lade sig gøre for dig. Ellers kan du spørge en god veninde, hvis du har en god veninde som kunne hjælpe dig lidt i den første svære tid.
Jeg håber du finder en god og holdbar løsning for dig og dit barn.

Anmeld
Citér