Lægesamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
14 svar
2 synes godt om
27. maj 2016

Nadiapigen

Godmorgen 

Jeg har fået en indkaldelse til en samtale efter gennemscanningen. . Nogle der ved hvad denne samtale går ud på? - Jeg har højt BMI ca 32.

Kan det være noget med graviitetssukkersyge? 

Det er min anden graviditet og jeg havde ikke en samtale første gang ?? 

Er lidt forvirret .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Anonymor10

Nadiapigen skriver:

Godmorgen 

Jeg har fået en indkaldelse til en samtale efter gennemscanningen. . Nogle der ved hvad denne samtale går ud på? - Jeg har højt BMI ca 32.

Er lidt forvirret .. 

Hvordan gik fødslen sidste gang? Hvis det feks blev kejsersnit , så er det derfor vil jeg tro.

Det kan også være de bare vil fortælle at de tilbyder ekstra vækstscanning hvis du har graviditetssukkersyge og risikerer at få et stort barn. Det kan være de vil fortælle at i så fald anbefaler de kejsersnit.

Det kan nok også være pga din vægt, at de vil tilbyde trivselsscanning? Der er jo en lille risiko forbundet med overvægt.

Uanset hvad så er jeg sikker på de vil være søde og rare!  held og lykke

Anmeld Citér

27. maj 2016

Nadiapigen

Anonymor10 skriver:

Hvordan gik fødslen sidste gang? Hvis det feks blev kejsersnit , så er det derfor vil jeg tro.

Det kan også være de bare vil fortælle at de tilbyder ekstra vækstscanning hvis du har graviditetssukkersyge og risikerer at få et stort barn. Det kan være de vil fortælle at i så fald anbefaler de kejsersnit.

Det kan nok også være pga din vægt, at de vil tilbyde trivselsscanning? Der er jo en lille risiko forbundet med overvægt.

Uanset hvad så er jeg sikker på de vil være søde og rare!  held og lykke

Fik svangerskabforgiftning og blev sat igang 37+0 . Er det derfor ? 

Jeg er også sikkerpå det nok skal gå, men man bliver da lidt forvirret. Og jeg tænker det værste  

Og tusinde tak for svaret 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Bissen

Nadiapigen skriver:

Jeg er også sikkerpå det nok skal gå, men man bliver da lidt forvirret. Og jeg tænker det værste  

Ja det er sikkert derfor at i skal have en samtale. For at snakke om hvordan forløbet bliver, hvad risikoen for SF er igen osv.

Jeg skal også tale med en læge efter MD fordi jeg har taget antidepressiv i graviditeten, som kan have en betydning for barnet efter fødsel. Jeg er dog trappet ud, men de vil gerne have en samtale med mig alligevel. 

Så heeeelt ro på  

Anmeld Citér

27. maj 2016

Nadiapigen

Bissen skriver:

Ja det er sikkert derfor at i skal have en samtale. For at snakke om hvordan forløbet bliver, hvad risikoen for SF er igen osv.

Jeg skal også tale med en læge efter MD fordi jeg har taget antidepressiv i graviditeten, som kan have en betydning for barnet efter fødsel. Jeg er dog trappet ud, men de vil gerne have en samtale med mig alligevel. 

Så heeeelt ro på  

Er skam helt rolig  

Ville bare lige høre. Tak for svaret. 

Jeg er spændt på hva samtalen går ud på. 

Og spændt på scanningen 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonymor10

Nadiapigen skriver:

Ja det tror jeg er derfor. De vil nok bare fortælle hvordan de vil holde øje med om du udvikler svangerskabsforgiftning igen 

Det kan også være de har noget forebyggende man kan gøre, feks spise d-vitamin (bare et eksempel, der bliver jo hele tiden forsket bi den slags så de finder på nye ting)

Jeg tror slet ikke du skal være nervøs, det er kun for at passe på dig og baby, sikkert fordi du fødte lidt tidligt og havde sf sidste gange 

Min erfaring er at obstetrikere er dygtige og venlige - personligt er jeg meget mere betænkelig når det kommer til andet sundhedspersonale 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Nadiapigen

Anonymor10 skriver:

Ja det tror jeg er derfor. De vil nok bare fortælle hvordan de vil holde øje med om du udvikler svangerskabsforgiftning igen 

Det kan også være de har noget forebyggende man kan gøre, feks spise d-vitamin (bare et eksempel, der bliver jo hele tiden forsket bi den slags så de finder på nye ting)

Jeg tror slet ikke du skal være nervøs, det er kun for at passe på dig og baby, sikkert fordi du fødte lidt tidligt og havde sf sidste gange 

Min erfaring er at obstetrikere er dygtige og venlige - personligt er jeg meget mere betænkelig når det kommer til andet sundhedspersonale 

Tak for svaret   chancen er vel lille for svangerskabforgiftning igen, når man har haft det? Synes jeg de sagde første gang.  

Men altid rart med en samtale. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Ayasmor

Nadiapigen skriver:

Tak for svaret   chancen er vel lille for svangerskabforgiftning igen, når man har haft det? Synes jeg de sagde første gang.  

Men altid rart med en samtale. 

Det er desværre den anden vej rundt :/ risikoen stiger, hvis man tidligere har haft udviklet det i graviditeten

Anmeld Citér

27. maj 2016

Nadiapigen

Ayasmor skriver:

Det er desværre den anden vej rundt :/ risikoen stiger, hvis man tidligere har haft udviklet det i graviditeten

Ej da!  Hvorfor sagde de så at det chancen ville være lille. 

Øv altså.. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Flødebollen

Nadiapigen skriver:

Godmorgen 

Er lidt forvirret .. 

Var til MD scanning i forgårs og efter jeg fik konstateret graviditetssukkersyge, kom der en indkaldelse til samtale efter MD. Det handlede blot om, hvad der skal ske lige efter fødslen hvis din baby har for højt blodsukker og hvordsn jeg ellers havde det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.