Hvornår må man træne efter kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. maj 2016

Mortil2drenge<3

ja som overskriften lyder hvornår må man gå i gang med træne igen ? Gik til spinning før jeg var gravid og ønsker komme i gang igen men har ikke fået noget at vide om hvornår man må træne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

8 uger, fik jeg at vide. Vh stine

Anmeld Citér

26. maj 2016

Ena

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder hvornår må man gå i gang med træne igen ? Gik til spinning før jeg var gravid og ønsker komme i gang igen men har ikke fået noget at vide om hvornår man må træne  

Jeg kunne efter at have været ved første tjekefter kejsersnittet hos lægen. Begyndte stille og roligt op og lagde ikke ud med tung styrketræning.

Anmeld Citér

26. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er jo meget individuelt (ligesom ved alle fødsler) hvor medtaget man er - det vigtigste er at du mærker efter. Dertil kommer det an på hvor god form du er I og hvilken form for træning du påtænker....

Den normale anbefaling hedder 8 uger. Jeg kunne begynde med gåture allerede efter en uge eller to og gradvist øge til nogle gode lange af slagsen. Så har jeg været lidt til yoga efter en måneds tid - og nu her 6 uger efter kan jeg påbegynde lidt mere intens træning... lunte lidt, en forsigtig intro-time på spinning, osv...

Igen... lyt, lyt, lyt.... og start gradvist ud....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.