Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
3 synes godt om
26. maj 2016

debattør-36779

Kære andre mødre og fædre:-) Jeg har før tyet til Baby.dk, når jeg har haft et spørgsmål men det er første gang, jeg opretter et indlæg. Min datter og jeg bor sammen (og deler adresse) med mit barns far, som er registreret i RKI og tidligere er blevet opsagt af et forsikringsselskab fordi han ikke betalte sin regning. Vi har komplet separat økonomi og han ønsker på ingen måder fællesøkonomi, selvom dette ofte har været et ønske fra min side af så vi kan få ryddet op i tingene. Han mener ikke, at jeg skal afdrage på hans dumheder. Jeg har aldrig selv manglet noget, har en rigtig fornuftig tilgang til økonomi, har en solid opsparing (70.000+), fast indtjening i samme job gennem 5 år, ingen lån, forsikringer igennem mit arbejde m.m. og kan afsætte 9.500 om måneden til en opsparing. Jeg afholder derfor alt det økonomiske alene ifm. vores datter. Men nu til spørgsmålet :-) Jeg har en kritisk sygdomsforsikring til hende igennem min arbejdsforsikring, men ikke nogen ulykkesforsikring som hun selvfølgelig skal have! Hun er ganske ny og kun få måneder gammel. Kan det virkelig passe, at fordi jeg deler adresse med en som er registreret i Ribers, der før ikke har betalt til sit forsikringsselskab (Det var inden jeg kom ind i billedet), kan jeg så ikke oprette en ulykkesforsikring til min datter? Som sagt har jeg absolut intet til økonomisk tilfælles med ham udover vores husleje - Når jeg undersøger sagen selv, er det ikke en mulighed da alle de steder man kan oprette en børneulykkesforsikring skriver i deres online bestilling at "bekræft at ingen i husstanden før er blevet opsagt af forsikringsselskab" og andre krav, som jo passer på min samlever. Har I nogle gode råd eller måske selv stået i situationen? Jeg SKAL have en ulykkesforsikring til min datter, men kan det virkelig passe at man skal flytte før det er en mulighed? Fællesøkonomi er som sagt ikke en mulighed. På forhånd mange tak for hjælpen og ikke mindst fordi, I havde tid og lyst til at læse overstående. Rigtig god eftermiddag derude,

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg tænker at jeg ville prøve at ringe til jeres forsikringsselskab og spørge. Evt ringe til et par andre selskaber også. 

Jeg synes det lyder lidt vildt hvis ikke I kan få en ulykkesforsikring til jeres barn.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Tante15

Jeg vil foreslå dig at undersøge fdm forsikring, og kunne umiddelbart ikke se online, at der skulle udfyldes noget om husstanden, som du ellers har oplevet ved andre selskaber, men kun om den og de som skulle medforsikredes. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

An&Jo

Altså når jeg har oprettet er jeg kun blevet spurgt om jeg var i Ribers, ikke om min partner er! Derudover er jeg ALDRIG blevet spurgt om jeg er blevet opsagt.. Ring til dit selskab og sig du vil oprette en forsikring til din datter tænker bestemt ikke du bliver spurgt om netop det spørgsmål 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sprit25

Indtil din datter er 3 er hun under dine forsikringer

Anmeld Citér

26. maj 2016

An&Jo

Sprit25 skriver:

Indtil din datter er 3 er hun under dine forsikringer

Ikke alle steder.. Nogen forsikringer deler allerede ved 6 mdr  

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorTil3+

Jeg er selv i rki og vi har ulykkeforsikring på alle 3 børn. Men det er rigtigt at ikke alle selskaber vil tegne forsikringer til en hustand hvor en er i rki. Vi har i if, men fik tilbud fra gf, Topdanmark og tryg.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sprit25

An&Jo skriver:

Ikke alle steder.. Nogen forsikringer deler allerede ved 6 mdr  

Hmm ja okay. De fleste jeg har snakket med gør det indtil minimum 2 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Benjamins'mor

Sprit25 skriver:

Hmm ja okay. De fleste jeg har snakket med gør det indtil minimum 2 

Normalt ville jeg være dækket af mine forældres til jeg blev 18, men da jeg flyttede hjemmefra før var det kun dertil. 

Så ja, nogen steder går børn ind under forældres. 

Her går vores ikke under deres fars da det er igennem fagforeningen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.