Spiral eller anden prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.214 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg står i den situation at jeg virkelig ikke ønsker flere børn. Men har også et behov og det er ikke altid at kondomet lige huskes i kampens hede  

jeg er virkelig dårlig til at huske mine p piller så risikoen er jo stor for det går galt og det vil jeg jo selvfølgelig ikke ende ud i. 

Derfor er mit spørgsmål nu. Hvordan foregår sådan en spiral? Gør det ondt? Kan den mærkes? Kan fyren mærke den?

eller er der andre præventionsmidler i kan foreslå? 

Har prøvet nuva ring og det var bestemt ikke mig. Og p stav er udelukket. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg står i den situation at jeg virkelig ikke ønsker flere børn. Men har også et behov og det er ikke altid at kondomet lige huskes i kampens hede  

jeg er virkelig dårlig til at huske mine p piller så risikoen er jo stor for det går galt og det vil jeg jo selvfølgelig ikke ende ud i. 

Derfor er mit spørgsmål nu. Hvordan foregår sådan en spiral? Gør det ondt? Kan den mærkes? Kan fyren mærke den?

Jeg har haft hormonspiral, men er en af de uheldige det ikke fungerer for. - Min krop forsøgte at udstøde den og jeg fik stærke smerter. 

Men derudover så nej, man mærker den ikke. Man kan måske mærke 2 små snore, hvis man stikker en finger derop, eller manden kan måske mærke dem under sex. 

Den er lidt ubehageligt at få sat op. - Lidt a la en hindeløsning, hvis du har prøvet det.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg har haft hormonspiral, men er en af de uheldige det ikke fungerer for. - Min krop forsøgte at udstøde den og jeg fik stærke smerter. 

Men derudover så nej, man mærker den ikke. Man kan måske mærke 2 små snore, hvis man stikker en finger derop, eller manden kan måske mærke dem under sex. 

Den er lidt ubehageligt at få sat op. - Lidt a la en hindeløsning, hvis du har prøvet det.

Har ikke prøvet en hindeløsning. Men har ikke rigtig lyst til noget der kan mærkes. Er ikke engang god til tamponer

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg skal om kort tid have min 3. hormonspiral i træk. 

For mig findes der ikke bedre prævention! Mærket intet, bløder overhovedet ikke og mærker kun en smule brystspænding når menstruationen ville komme. Jeg har en gang ikke behov for et trusseindlæg og sådan har det været i 10 år!

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg skal om kort tid have min 3. hormonspiral i træk. 

For mig findes der ikke bedre prævention! Mærket intet, bløder overhovedet ikke og mærker kun en smule brystspænding når menstruationen ville komme. Jeg har en gang ikke behov for et trusseindlæg og sådan har det været i 10 år!

Hvad koster sådan en hormon spiral? Og man kan vel aldrig få den fjernet hvis man ikk kan lide den lkk?

Anmeld Citér

26. maj 2016

TinTinO

Anonym skriver:

Hvad koster sådan en hormon spiral? Og man kan vel aldrig få den fjernet hvis man ikk kan lide den lkk?

Jeg mener jeg gav 1300 kr for den der holder 5 år. Man kan sagtens få den fjernet igen, hvis man ikke vil have den mere. 

Jeg mærker den ikke. Bløder dog stadig lidt, min kæreste siger han kan mærke den lidt under sex og kan selv mærke snorene, men så skal fingrene langt op ��

Jeg er glad for min ☺️

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bshizzle

Jeg kan da anbefale en kobber spiral (hen ala Hormonspiral).. 

Den er en DEL billigere (mener jeg i sin tid gav 300?) og for mig virkede dem præcis som den skulle. 

Det gjorde hverken ondt at få den op eller ud 

Jeg kunne slet ikke mærke dem oppe i mig og det samme kunne kæresten heller ikke 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg kan da anbefale en kobber spiral (hen ala Hormonspiral).. 

Den er en DEL billigere (mener jeg i sin tid gav 300?) og for mig virkede dem præcis som den skulle. 

Det gjorde hverken ondt at få den op eller ud 

Jeg kunne slet ikke mærke dem oppe i mig og det samme kunne kæresten heller ikke 

Hvad er forskellen på kobber og hormon spiral? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Hvad er forskellen på kobber og hormon spiral? 

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/spiral.ht

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.