Det er efterhånden ved at være noget tid siden jeg har skrevet herinde. Min søn på 5,8 år startede i SFO den 1.maj. Det er bare gået SÅ godt! Den første dag var hård. Vi skulle allerede gå fra ham efter 40 minutter. Det var hårdt. Han sad med tårer i øjnene... og da jeg kom ud fra SFO'en/skolen så brød jeg helt sammen. MORS DRENG <3 Åhh altså! Men heldigvis havde han haft en god dag! Og han har fået mange nye venner og han har det godt.
Det er en hel ny verden det der SFO/skole halløj! Og det er jo vildt at alt er digitaliseret. De tjekker ind/ud på Tabulex. Når De er i SFO'en skal de tjekker ind/ud alt efter hvor de går hen. Så kan jeg når jeg kommer for at hente se på min app hvor han er tjekket ind henne (hvis altså han har husket det)
Vi har fået brev om IT regler på skolen. Det er fantastisk at se der er regler i form af brug af tablet, ipads og smartphones. F.eks må børnene under ingen omstændigheder tage billeder og videoer af hinanden. brugen af smartphones i SFO'en er begrænset og personalet må gerne tjekke hvad de laver. De må kun spille spil der alderssvarende og det er forældrenes ansvar at der ikke ligger spil mm på deres smartphones mm som ikke er alderssvarende.
Hvad tænker I om det? Personligt synes jeg det er en ganske fin regel. Mange steder er der nemlig ikke rigtig nogen regler.
Min datter på 3,8 år går stadig i børnehave. Hun savner sin storebror lidt, men har også taget det rigtig flot - at storebror er stoppet i børnehaven.
Det var en lille update herfra.

Anmeld
Citér