Hjælp, vi er dybt uenige - kan i afgøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
10 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2016

Anonym trådstarter

Kære baby.dk, hjælp!

sidder i verdens mest trælse diskussion med min søns far. Jeg får pt udbetalt børnepenge hver måned fra udbetaling Danmark. Han får jo så en regning fra dem, og da han er på su er det meget for ham. Jeg har hele tiden sagt at når/hvis jeg kommer til at sidde billigere, at jeg gerne vil vælge børnepengene fra, så han slipper for den udgift mens han læser. Han påstår så at det kab man ikke, når først udbetaling dk står for det, men det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt, det må da være op til modtageren om man vil have de penge eller ej? Hvis man kan undvære er det vel okay? Nå, men ingen af os kan finde noget der understøtter vores påstande,så håber sådan nogen herinde kan hjælpe inden vi bliver rygende uvenner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

flowerpot3

Jeg mener godt man kan melde børnebidraget fra. Har dog ikke selv stået i situationen..

Anmeld Citér

25. maj 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

Kære baby.dk, hjælp!

sidder i verdens mest trælse diskussion med min søns far. Jeg får pt udbetalt børnepenge hver måned fra udbetaling Danmark. Han får jo så en regning fra dem, og da han er på su er det meget for ham. Jeg har hele tiden sagt at når/hvis jeg kommer til at sidde billigere, at jeg gerne vil vælge børnepengene fra, så han slipper for den udgift mens han læser. Han påstår så at det kab man ikke, når først udbetaling dk står for det, men det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt, det må da være op til modtageren om man vil have de penge eller ej? Hvis man kan undvære er det vel okay? Nå, men ingen af os kan finde noget der understøtter vores påstande,så håber sådan nogen herinde kan hjælpe inden vi bliver rygende uvenner 

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6899

Anmeld Citér

25. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Kære baby.dk, hjælp!

Citat:  Fastsatte bidrag kan ydermere også ændres til enhver tid, såfremt der foreligger en begrundet begæring herom hos statsforvaltningen. Justering af bidraget kan således ske i takt med den udvikling der foregår hos forældrene og barnet, herunder tænkes bl.a. på forældrene og barnets lønforhold, barnets flytning eller en ændring i barnets ophold.

Som jeg læser det kan man godt ændre i den eksisterende aftale 

Anmeld Citér

25. maj 2016

CutieKiwi

Der kan søges om bortfald her: https://www.borger.dk/Sider/Boernebidrag.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e05-b2f6efe8a839

Anmeld Citér

25. maj 2016

Jj1709

Anonym skriver:

Kære baby.dk, hjælp!

Jeg beklager jeg ikke lige besvare dit spørgsmål direkte.. Men han kan jo trække stortset hele børnebidraget fra i skat, Gør han det? Om ikke andet synes jeg han skal få det rettet ved dem hurtigst muligt.. derudover synes jeg altså det er fejt at beklage sig over at skulle hjælpe med at forsørge et barn man selv har været med til at sætte til verden..  Men det er selvfølgelig også bare min mening :-) jeg håber i får fundet en løsning til fordel for jer begge 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Jeg beklager jeg ikke lige besvare dit spørgsmål direkte.. Men han kan jo trække stortset hele børnebidraget fra i skat, Gør han det? Om ikke andet synes jeg han skal få det rettet ved dem hurtigst muligt.. derudover synes jeg altså det er fejt at beklage sig over at skulle hjælpe med at forsørge et barn man selv har været med til at sætte til verden..  Men det er selvfølgelig også bare min mening :-) jeg håber i får fundet en løsning til fordel for jer begge 

Meget enig - det er dybt frustrerende at blive "slået i hovedet" af ham hele tiden, han siger ting som "jaja så får jeg bare udarbejdet en kææææmpe gæld og kab ikke gøre en fucking skid ved det fordi du skulle være så grådig" osv. Min søn og jeg har 800 kr at leve for lige nu, hvis han fjerner børnepengene. Jeg betaler iøvrigt alt. Transport, han får ALT med hjem til far, tøj, legetøj, klapvogn, bleer og ofte betaler jeg også deres mad. Så synes din kommentar er helt på plads. Men jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres hjælp, svar og links 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bebsen

Anonym skriver:

Meget enig - det er dybt frustrerende at blive "slået i hovedet" af ham hele tiden, han siger ting som "jaja så får jeg bare udarbejdet en kææææmpe gæld og kab ikke gøre en fucking skid ved det fordi du skulle være så grådig" osv. Min søn og jeg har 800 kr at leve for lige nu, hvis han fjerner børnepengene. Jeg betaler iøvrigt alt. Transport, han får ALT med hjem til far, tøj, legetøj, klapvogn, bleer og ofte betaler jeg også deres mad. Så synes din kommentar er helt på plads. Men jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det.

Hold da fast  Du skal da ikke frasige dig børnepengene - medmindre du selv har rigtigt meget overskud. Og at betale 1300kr om måneden til sit barn er sku billigt sluppet, han rr da utaknemmelig og urealistisk - han syns simpelthen ikke han skal betale til sit barn  som andre siger, han kan jo trække det fra - min søns far foretrækker udbetalingen kommer fra udbetaling dk, for så er hans bidrag registreret og han skal ikke selv ind og gøre noget. 

Men det kan sagtens lade sig gøre at frasige sig dem. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kan det være fordi kan reelt ikke aner hvad det koster at have et barn boende?

Jeg spørger fordi min eks synes det var SÅ træls at betale børnebidrag i starten, for jeg fik jo en masse tilskud alle mulige andre steder fra. Og han havde da ikke lyst til at betale for at jeg kunne gå på cafe. Han bad mig faktisk om at jeg skulle oprette en opsparing som alt hvad jeg ikke havde brugt af de penge fra ham blev sat ind på sidst på måneden. Han synes virkelig jeg var tarvelig over at kræve de penge fra ham, når nu jeg havde dobbelt så meget udbetalt som ham.

Det hjalp dog på det da jeg lavede et budget og viste ham hvor meget mme og bleer koster til sådan en lille en, og alle de udgifter der derudover var kommet/steget i forbindelse med at vores datter var kommet. Så kunne han godt se at jeg måske ikke brugte pengene på cafe, men på rent faktisk at forsørge vores datter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.