Lige da jeg havde født, havde jeg også bare en stor lyst til at blive gravid igen. Nu hvor jeg har bearbejdet mine tanker lidt oven på fødslen (snart 6 mdr siden), tror jeg det skyldtes, at det hele var så stor en omvæltning med den lille ny, at jeg bare nogle gange længtes tilbage til tiden inden. Fra det ene øjeblik til det andet gik man jo fra at få alles (kendte og ukendte) opmærksomhed; alle ville røre ved maven, høre hvordan man havde det, hvor, hvordan, hvor meget osv... Og fra det øjeblik man havde født, blev alt opmærksomhed rettet mod den lille, og der var pludselig ingen der spurgte hvordan man selv havde det. Jeg tror det var de følelser jeg havde omkring det hele dengang.
Nu nyder jeg bare min søn og kan ikke lige forestille mig hvis jeg om lidt skulle have én til.
Så prøv at tage det stille og roligt. Før du får set dig om er din barsel slut, og så er det mere forsvarligt, både for din krop, din baby og din familie, at I skulle gå i gang med at lave den næste. Man kan jo aldrig vide hvor længe det vil tage, måske er der gevinst i første cyklus.
Anmeld
Citér