Lige født og ønsker ny graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
4 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg fødte min søn ved akut kejsersnit for 6 uger siden. Jeg går allerede nu med tankerne om en lillebror eller lillesøster. Jeg har fået min første menstruation, så i princippet kan jeg vel også blive gravid fra nu af. Jeg vil høre om andre har fået børn så tæt og hvor godt det er gået? Vores søn tog det 3 år at blive gravid med, så det er slet ikke sikkert at det går hurtigt, men hvis det skulle ske, så ville det også være okay.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mon ikke du skal vende dine tanker med din læge? 

Jeg er ikke sikker på, at din krop har så godt af at blive gravid igen så kort tid efter et kejsersnit. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

GrønStjerne

Jeg forstår fuldt ud dine følelser, sådan havde jeg det også efter min fødsel (ks) med nr. 2. 3 dage efter fødsel havde jeg det sådan at det kunne jeg sagtens igen, og gerne snart.

MEN:

Det anbefales ikke at du bliver så hurtigt gravid efter et kejsersnit - og jeg vil tro at det ikke er mindre relevant af at det var et akut kejsersnit. 18 måneder er det minimum jeg har fået at vide at der tilrådes.

Jeg synes du skal snakke med din fødselslæge, for det er et lægeligt hensyn der gør at de ikke anbefaler det. Arvævet i din mave skal blive stærkt nok til en graviditet mv., og det er jo næsten ikke kommet igang endnu. Hvis din livmoder brister under graviditet er både dit og barnets liv i fare.

Jeg er ked af at male fanden på væggen, men jeg synes virkelig at du skal snakke med en læge før du bliver gravid.

Anmeld Citér

25. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har også født ved akut kejsersnit for 6 uger siden, hvilket var en fin og komplet ukompliceret omgang...

Til min efterfødselssamtale i går var meldingen meget klart at der burde gå mindst 1,5 år (men meget gerne mere), før livmoderen kunne klare en tur mere... 

Anmeld Citér

25. maj 2016

ninibadini

Lige da jeg havde født, havde jeg også bare en stor lyst til at blive gravid igen. Nu hvor jeg har bearbejdet mine tanker lidt oven på fødslen (snart 6 mdr siden), tror jeg det skyldtes, at det hele var så stor en omvæltning med den lille ny, at jeg bare nogle gange længtes tilbage til tiden inden. Fra det ene øjeblik til det andet gik man jo fra at få alles (kendte og ukendte) opmærksomhed; alle ville røre ved maven, høre hvordan man havde det, hvor, hvordan, hvor meget osv... Og fra det øjeblik man havde født, blev alt opmærksomhed rettet mod den lille, og der var pludselig ingen der spurgte hvordan man selv havde det. Jeg tror det var de følelser jeg havde omkring det hele dengang.

Nu nyder jeg bare min søn og kan ikke lige forestille mig hvis jeg om lidt skulle have én til.

Så prøv at tage det stille og roligt. Før du får set dig om er din barsel slut, og så er det mere forsvarligt, både for din krop, din baby og din familie, at I skulle gå i gang med at lave den næste. Man kan jo aldrig vide hvor længe det vil tage, måske er der gevinst i første cyklus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.