Bivirkninger MFR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.835 visninger
8 svar
8 synes godt om
25. maj 2016

MorTil3+

hej jeg har en dreng på 15 mdr der fik MFR vaccinen den 17, får af vide der kan gå 8-10 dage inden der kommer bivirkninger. Han har nu i 3 dage haft over 40 i feber og har været ved lægen som siger at så høj feber får de ikke af den vaccine og at det må være en virus han har. Men han er bare ikke syg udover feberen, ingen snot, ingen hoste, afføring er fin osv så jeg tænker at det er den vaccine, kan så læse mig til at hvis det er den skal det indberettes hvis der kommer så høj i feber og så tænker jeg at det måske er derfor lægen afviser at det er den er skyld i det. Nogle andre der har oplevet det samme i forbindelse med MFR.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

MissTas

hej jeg har en dreng på 15 mdr der fik MFR vaccinen den 17, får af vide der kan gå 8-10 dage inden der kommer bivirkninger. Han har nu i 3 dage haft over 40 i feber og har været ved lægen som siger at så høj feber får de ikke af den vaccine og at det må være en virus han har. Men han er bare ikke syg udover feberen, ingen snot, ingen hoste, afføring er fin osv så jeg tænker at det er den vaccine, kan så læse mig til at hvis det er den skal det indberettes hvis der kommer så høj i feber og så tænker jeg at det måske er derfor lægen afviser at det er den er skyld i det. Nogle andre der har oplevet det samme i forbindelse med MFR.

Min datter havde 40,4 i feber i 2 dage ca. 10 dage efter hun fik MFR vaccinen. Hun fejlede heller ikke andet, så tænker sagtens de kan få høj feber af det. Vaccinen aktiverer jo ligesom immunforsvaret

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

MissTas skriver:

Min datter havde 40,4 i feber i 2 dage ca. 10 dage efter hun fik MFR vaccinen. Hun fejlede heller ikke andet, så tænker sagtens de kan få høj feber af det. Vaccinen aktiverer jo ligesom immunforsvaret

Synes bare det er mange dage nu med så høj feber. Og 3 læger har sagt til mig at man ikk får så høj feber af vaccinen. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MissTas

MorTil3+ skriver:

Så må jeg være dig svar skyldig.. Kunne hvert fald ikke forbinde min datters feber med andet end den vaccine.

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

MissTas skriver:

Så må jeg være dig svar skyldig.. Kunne hvert fald ikke forbinde min datters feber med andet end den vaccine.

Det kan jeg nemlig heller ikke med min søns feber, men lægerne vil åbenbart ikke stå ved at det er en bivirkning da den jo skal indberettes når det er så høj feber over flere dage.

Anmeld Citér

25. maj 2016

ESV

MorTil3+ skriver:

Det kan jeg nemlig heller ikke med min søns feber, men lægerne vil åbenbart ikke stå ved at det er en bivirkning da den jo skal indberettes når det er så høj feber over flere dage.

Det er vel ikke nødvendigvis fordi de ikke vil stå ved det, det syntes jeg er store ord og bruge. Hvis du mener det er en bivirkning til MFR står der dig da frit for selv at indberette 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

ESV skriver:

Det er vel ikke nødvendigvis fordi de ikke vil stå ved det, det syntes jeg er store ord og bruge. Hvis du mener det er en bivirkning til MFR står der dig da frit for selv at indberette 

Har du så et link hvor man som privatperson kan melde en bivirkning fra vacciner. For det eneste jeg kan finde er blanketter for sundhedspersonale. Som privatperson kan jeg kun finde blanketter til at melde bivirkninger fra medicin.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Yndlingsbaby

Her er et link:  https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/bivirkninger/bivirkninger-ved-medicin/meld-en-bivirkning/mennesker/meld-bivirkning-ved-medicin-eller-vacciner-til-mennesker-for-medicinbrugere-og-paaroerende-e-blanket

Obs: I indlægssedlen for mfr-vaccinen står i øvrigt blandt andet: 

Usædvanlig bivirkning (det vil altså sige ikke ukendt, men heller ikke sjældent);
Almene lidelser og reaktioner på indgivelsesstedet:
Feber (38,3º C eller højere)
Sygdomme i hud og subkutane væv:
Udslæt eller mæslingelignende udslæt, sædvanligvis minimalt, men kan være universelt.
I reglen fremkommer feber og/eller udslæt mellem den 5. og den 12. dag.

Og din dreng fik jo feber på 5. dagen.

Men husk at det også er muligt både at være blevet vaccineret og have en virus samtidig. Det kan også være tænder, der giver høj feber. Tror bestemt ikke lægen afviser det blot fordi han ikke gider indberette det.

Rigtig god bedring med din dreng.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Mortilsnart4

MorTil3+ skriver:

Mine de 3 store har alle haft 40 i feber da der var gået 12 dage efter vaccinen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.