Min kærester kan ikke forholde sig til det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
6 svar
2 synes godt om
24. maj 2016

Jones2328

Hej i skønne kvinder.. 

Min kæreste og jeg valgte at smide p-pillerne den 7 april 2016 og jeg er allerede gravid og er i uge 7. Jeg havde faktisk kommet til at sige til min kæreste at ag! Der går ihvertfald er halv år til et år inden der sker noget. 

Men Wupti første hug. Vi er glade men også lidt chokeret forstå mig ret vi havde ikke engang fået lov at forholde os til at vi prøvede. Men glade er vi! 

Der er bare det at min kæreste er den stille og søde vestjyske type der passer sit arbejde og er alt for sød ved mig men han kan dog slet ikke finde ud af at snakke om tingene og har svært ved at fortælle hvad han føler. Jeg ved han er glad og på hans egen måde glæder sig men han kan slet ikke forholde sig til at jeg er gravid og kan slet ikke forholde sig til baby snak. Hvordan har jeres mænd reageret første gang? Jeg er lidt ked af at jeg føler jeg er fuld af begejstring alene. Selvom jeg godt ved han er glad. Mis forstå mig ikke han ønsker barnet men har så svært ved at forholde sig til det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

Liv_86

Tror da bare lige han skal vende sig til tanken. Tænker det kommer når du er lidt længere henne, når I måske har set baby til scanning og når han kan se maven rigtig vokser og mærke baby derinde. 

Tror bare du skal give han lidt tid

Anmeld Citér

24. maj 2016

Jones2328

Du har helt sikkert ret! Og han skal have lov at tage den tid han har behov for. 

Det er bare så frusterende for mig 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Loa

7 uger er jo heller ingen tid for manden. Han kan slet ikke forholde sig til noget. Det kan de færreste før nærmest barnet er kommet til verden. Når i har været til scanning og/eller når han kan begynde at mærke liv derinde, så skal det nok gå op for ham hvad der skal til at ske

Anmeld Citér

24. maj 2016

MorTilN

Du kan prøve at købe bogen "Du skal være far og har 40. uger til at fat det" den skulle være rigtig god til mænd da den sammenligner baby med ting de kan forholde sig til som at baby er på størrelse med en øldåser osv, den forklare også lidt omkring hvad du måske oplever.

Min mand er lige som din og han ønsker sig den bog når jeg endelig bliver gravid(vi venter på at starte behandling gad der også var en bog om det til mænd) 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mortilah

Jeg kan godt lidt forstå ham.. Jeg kunne faktisk heller ikke forstå det i første graviditet- i 2. Gik det lidt bedre. Men havde også bare mest et billede af mig der går tur med en barnevogn- derudover ku jeg ikke begribe der kommer et barn ud af den bule på maven 

Min kæreste talte kun ganske lidt baby med mig. Fødslen deltog han i og blev hos os i 45 min. Derefter så jeg ham først 30 timer senere. Han skulle lige begribe det hele.

Efter et par mdr er han helt anderledes! Han er vild med vores datter og elsker at snakke om og med hende. Elsker at få fotos af hende. Nu går han gladeligt tur med hende og han er pavestolt! Jeg tror bare at nogle mænd har svært ved at forstå det.. Og har brug for lidt mere tid 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bb2015

Tror det tager tid for mændene 

Min kæreste fattede det i lang tid ikke og selvom NF gav en kortvarig virkelighedsopfattelse så var det nok først ved misdannelsesskanning, køb og tydelige spark at han fattede noget  men så glædede han sig også meget. 

Vi kvinder er jo gravide fra første sekund og mærker det hele men de er først rigtigt med når de kan se og føle på det. Min snakkede heller ikke hverken navne eller mere babyspecifikke ting (sådan efter fødsel) før uge 28 eller sådan noget.. Ihvertfald først lidt tid efter misdannelsesskanningen.  Tror det er abstrakt for dem så længe de ikke kan rigtigt mærke og se det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.