Beta blokker under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2016

Linehus

Hej de damer 

Helt ny herinde, så sig til hvis jeg har gjort noget forkert 

Jeg vil høre jer, om nogle af jer har erfaring med beta blokkere under graviditet?

jeg ved at der er en øget risiko for misdannelse på 5% i 1. trimester, men hvad med resten? Nogle af jer der evt har taget dem i 2. og 3. trimester? 

Jeg lider af hjerterytmeforstyrrelse, og planlægger graviditet indenfor de næste par måneder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

ESV

Linehus skriver:

Hej de damer 

Helt ny herinde, så sig til hvis jeg har gjort noget forkert 

Jeg vil høre jer, om nogle af jer har erfaring med beta blokkere under graviditet?

jeg ved at der er en øget risiko for misdannelse på 5% i 1. trimester, men hvad med resten? Nogle af jer der evt har taget dem i 2. og 3. trimester? 

Jeg lider af hjerterytmeforstyrrelse, og planlægger graviditet indenfor de næste par måneder. 

Har ingen personlig erfaring men tænker at den læge der udskriver betablokker til dig må kunne svare. Du må også have kontakt til en kardiolog hvis du har rytme forstyrrelse så må han/hun kunne vejlede dig. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Linehus

Jeg har lægen med inde over, jeg snakkede med ham, så sent som i dag :-)

Han anbefaler selvfølgelig operation, som jeg har været gennem en gang før, men det er noget af det sidste, jeg har lyst til.

Som sagt sagde han til mig, at det var øget risiko i 1. trimester, men der står ikke noget om de andre.

Han nævnte at det kunne give lidt mindre babyer.

Alternativet er jo, at jeg slet ikke skal gøre nogle af delene, også bare holde ud uden.

Anmeld Citér

24. maj 2016

ESV

Linehus skriver:

Jeg har lægen med inde over, jeg snakkede med ham, så sent som i dag :-)

Han anbefaler selvfølgelig operation, som jeg har været gennem en gang før, men det er noget af det sidste, jeg har lyst til.

Som sagt sagde han til mig, at det var øget risiko i 1. trimester, men der står ikke noget om de andre.

Han nævnte at det kunne give lidt mindre babyer.

Alternativet er jo, at jeg slet ikke skal gøre nogle af delene, også bare holde ud uden.

Operation? Nu skriver du ikke noget om hvilken rytme forstyrrelse du har men er det en ablation, eller en pace maker? Eller noget helt 3?

Anmeld Citér

24. maj 2016

Linehus

Ja ablation :-) 

Anmeld Citér

24. maj 2016

ESV

Linehus skriver:

Ja ablation :-) 

Men hvorfor siger du dog nej? Det kan jo i rigtig mange tilfælde løse problemet, om ikke evigt så i rigtig lang tid for de fleste. Det er jo mega usundt for dit hjerte hvis du bare går rundt med flimmer og du øger risikoen for hjertesvigt betydeligt hvis du går rundt med ubehandlet atrieflimmer. 

Ablation er sjældent 1 valg så du må have været gennem en del anden behandling inden det er blevet foreslået?

Anmeld Citér

24. maj 2016

Linehus

ESV skriver:

Men hvorfor siger du dog nej? Det kan jo i rigtig mange tilfælde løse problemet, om ikke evigt så i rigtig lang tid for de fleste. Det er jo mega usundt for dit hjerte hvis du bare går rundt med flimmer og du øger risikoen for hjertesvigt betydeligt hvis du går rundt med ubehandlet atrieflimmer. 

Ablation er sjældent 1 valg så du må have været gennem en del anden behandling inden det er blevet foreslået?

Jeg har været igennem ablation en gang før for halvandet år siden. Det var en super ubehagelig oplevelse for mig, og jeg vil ikke igennem det igen. I hvert fald ikke lige nu. 

Det er ikke farligt, at gå rundt med det jeg har. Det giver ubehag ved anfald, men der sker ikke noget ved det. 

Det er ikke aterieflimmer jeg har :-) 

ablation var det første, det blev forslået dengang det blev opdaget jo, det er jo den eneste behandling mod det, udover medicinering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.