Dårlig timing?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
8 svar
22 synes godt om
24. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej - eller hvad man siger ��

Vi (min kæreste og jeg) har siden feb. prøvet at blive at gravide. Dette var aftalt, dog noget som jeg inderligt ønsker! Han har selv to store børn 7 og 8 år. 

Nu sidder jeg - 25 år, med positiv test her til morgen - så meget tidligt i forløbet altså. Og meget kan ske endnu!

Siden feb. er det så begyndt at gå mega ned af bakke. Vi kæmpe begge med hver vores og fælles selvfølgelig. Han er nærmest blevet weekendfar (pga skøre eks-kone) han er så knust over det, jeg prøver at støtte ham så godt jeg kan. Jeg mistede i marts et nært familiemedlem og kæmper stadig med dette. For halvandet år siden købte vi hus vi renovere på. Kommunikationen mellem ham og eks'en bliver værre og hans børn bliver ulykkeligere �� Vi er ramt hårdt denne tid! 

Det skal lige siges jeg elsker de her unger og de står mig nært, så det gør også mig ondt at se, hvordan de bare bliver ødelagt!

Jeg har ønsket mig børn længe! Og har en fortid med 1 abort og en graviditet uden for livmoderen, der endte i en større operation. Og han har sagt at han vil gerne vil give mig børn, selvom han svor da han fik sit sidste - så var det det sidste. Men da han mødte mig skiftede han mening 

Til morgen spørger han om timingen nu er god? 

Jeg ønsker mig sådan det her! Jeg kan godt se timingen ikke er fed, men det er først om 8 måneders tid! Og hvad hvis jeg ikke kan blive gravid igen efter en abort?

Han er 13 år ældre end jeg, og vi bliver jo altså ikke yngre!?

Nogle der kommet til enighed senere i en graviditet og alt er endt lykkeligt trods virkelig dårlig start?

Jeg håber mit lille dilemma kan bringe lidt debat og give lidt idé om, hvad jeg skal stille op!  

Vh mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

snartpb

Kære dig, først og fremmest kæmpe tillykke, hvor er det fantastisk! 

Det lyder til at I begge to er pressede i øjeblikket, og naturligvis påvirkede af de forskellige ting du beskriver. 
Et barn er en stor ting. Og med de ting han gennemgår lige pt. med sin eks, kan jo også påvirke ham - tænk hvis det nu skulle gå galt igen og han stod i endnu en situation som den han står i nu? Javist, måske er det ikke rationelt at han tænker på det - men hans situation taget i betragtning kan måske skræmme ham lidt. 

Samtidig kommer den positive test måske som en overraskelse. Det kan være at det lige skal fordøjes og at han måske lige skal have lidt plads til at summe over det selv et par dage :-) 

Jeg kan umiddelbart som jeg læser mig frem til, ikke forestille mig at du behøver være alt for bekymret for om din mand vil have barnet eller ej, trods hans udmelding. Jeg tror simpelthen bare at tingene stiger ham lidt til hovedet, og at han lige skal trække vejret, tælle til ti og tænke det igennem. 

Stort knus til dig 

Anmeld Citér

24. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du 

Det lyder rigtig svært - og det er muligvis heller ikke super smart formuleret af din mand, nu hvor du allerede er gravid... det er ligesom lidt sent at komme i tanker om det med timingen?

Jeg kan ikke råde dig til andet end at I må tale det hele grundigt igennem, og finde ud af hvad det er det rigtige for lige præcis jer. Dine ønsker er jo klare... Han må gøre op hvor han står...

Ps: Hverken din alder eller det at få en abort, vil med særlig stor sandsynlighed have nogen som helst indflydelse på muligheden for fremtidig graviditet. Du er ung og risikoen ved en provokeret abort er minimal - så det bør ikke være denne frygt der påvirker dit valg....

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonym trådstarter

Hej igen. 

Skylder jer en status-pt Tusinde tak for jeres svar. De var håbefulde 

Ja vi havde nogle snakke. Det viste sig, at han faktisk ikke ville have børn - pludselig!

Jeg turde ærlig talt ikke at tage chancen og få en abort. Nu lå den inde i livmoderen, chancen for at få en graviditet uden for livmoderen er forhøjet, og med en æggeleder havde jeg ikke lyst til, at instrumenter skulle op i mig og ødelægge noget der i forvejen er skrøbeligt. (Ved at risikoen er lille, men ville ikke løbe den). 

Status er at jeg bor lidt hist og her. Primært hos mine forældre. Leder med lys og lygte efter noget selv, men med en hund er det ret svært. 

Han ønsker at være ukendt far (det er jeg ikke gået med til). Og alt muligt at andet crap! Lort med lort på. De sidste 10 uger har været meget turbulente og jeg er begyndt blive glad igen!

Men men men, har en 16 uger lille sund dreng inde i mig, som giver kvalme, opkastninger, stor sult og ualmindelig stor tissetræng kl 05.30 hver eneste morgen  Og alligevel gør mig glad og giver mig troen på at alt nok skal falde på plads!

Anmeld Citér

8. august 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej igen. 

Skylder jer en status-pt Tusinde tak for jeres svar. De var håbefulde 

Ja vi havde nogle snakke. Det viste sig, at han faktisk ikke ville have børn - pludselig!

Jeg turde ærlig talt ikke at tage chancen og få en abort. Nu lå den inde i livmoderen, chancen for at få en graviditet uden for livmoderen er forhøjet, og med en æggeleder havde jeg ikke lyst til, at instrumenter skulle op i mig og ødelægge noget der i forvejen er skrøbeligt. (Ved at risikoen er lille, men ville ikke løbe den). 

Status er at jeg bor lidt hist og her. Primært hos mine forældre. Leder med lys og lygte efter noget selv, men med en hund er det ret svært. 

Han ønsker at være ukendt far (det er jeg ikke gået med til). Og alt muligt at andet crap! Lort med lort på. De sidste 10 uger har været meget turbulente og jeg er begyndt blive glad igen!

Men men men, har en 16 uger lille sund dreng inde i mig, som giver kvalme, opkastninger, stor sult og ualmindelig stor tissetræng kl 05.30 hver eneste morgen  Og alligevel gør mig glad og giver mig troen på at alt nok skal falde på plads!

Du bor lidt hist og pist? Du er mor for pokker! Du HAR to børn på 8 og 9 år der fortjener tryghed og stabilitet. Hvad med dem? Og hvad med de andre børn (din ex??? Kærestes, som du fortalte led under det anstrengte forhold mellem deres forældre og havde det svært - hvad med dem?)

- Pyh prisen for dette barn lader til at være høj for mange mennesker. Hunden må du jo af med, hvis den forhindrer dig i at få et sted at bo?? 

Anmeld Citér

8. august 2016

lineog4

SØS skriver:

Du bor lidt hist og pist? Du er mor for pokker! Du HAR to børn på 8 og 9 år der fortjener tryghed og stabilitet. Hvad med dem? Og hvad med de andre børn (din ex??? Kærestes, som du fortalte led under det anstrengte forhold mellem deres forældre og havde det svært - hvad med dem?)

- Pyh prisen for dette barn lader til at være høj for mange mennesker. Hunden må du jo af med, hvis den forhindrer dig i at få et sted at bo?? 

Jeg tror nu ikke trådstarter har nogle børn 

Anmeld Citér

8. august 2016

CR

SØS skriver:

Jeg tror lige du skal læse ts indlæg igen 

Anmeld Citér

8. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
SØS skriver:

Tag lige en dyb indånding og læs ts' indlæg igen. Det er slet ikke hendes børn, men eks-kærestens børn. Så lige umiddelbart har hun nogle måneder til at finde et godt sted pg skabe nogle trygge rammer inden hendes lille dreng kommer ud af babyhulen. 

Til ts.

tak for opdateringen håber at I har det godt trods omstændighederne. 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Du burde skamme dig!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.