Kærestetur til Hamburg i sommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2016

Bodi

Manden og jeg skal en tur til Hamburg til sommer (med baby) - Er der nogen af jer, der har været i Hamburg med en bette-baby (3 måneder), og er der nogen gode inputs til sådan en tur?

Det skal siges, at jeg har to lidt større børn (6 og 8 år), men dem har vi ikke været på storbyferie med, da de var så små :O).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

ninibadini

Da vi var i Hamburg boede vi på Scandic Emporio, som var rigtig lækkert. Det lå tæt på Alster søen, så det var rigtig centralt. Der var parkeringskælder under hotellet, så det var nemt at komme med bil. Vi var der bare mig og min mand mens jeg var gravid, men hotellet er ret børnevenligt med store værelser, og restauranten var også meget familievenlig, hvis man vil spise der.

Når jeres baby er så lille, er det jo bare at have en god barnevogn med. De to store skal I helt sikkert tage med ind og se Miniature Wunderland, stor oplevelse!

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bodi

ninibadini skriver:

Da vi var i Hamburg boede vi på Scandic Emporio, som var rigtig lækkert. Det lå tæt på Alster søen, så det var rigtig centralt. Der var parkeringskælder under hotellet, så det var nemt at komme med bil. Vi var der bare mig og min mand mens jeg var gravid, men hotellet er ret børnevenligt med store værelser, og restauranten var også meget familievenlig, hvis man vil spise der.

Når jeres baby er så lille, er det jo bare at have en god barnevogn med. De to store skal I helt sikkert tage med ind og se Miniature Wunderland, stor oplevelse!

Er det en by, der er god til barnevogne eller er der mange trapper og sådan? De to store må komme med en anden gang - det er vores årlige kærestetur nemlig 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mortilah

Vi bruger meget tid i Aspria. Aspria er et hotel/membersclub. Faktisk 3-5 dage i ugen. Ungerne elsker det. En god mulighed for at slappe af med spa-afdeling og pools samtidig med at det ligger helt tæt på Alsteren og kun 10 minutter fra Centrum.  

http://www.aspria.com/de/hotels-club-residences/aspria-hamburg-uhlenhorst/

Miniatur Wunderland er også fint for de store børn- kan dog godt blive lidt presset med en baby. Der er ofte lang kø.

Hagenbecks Tierpark er en fin gammel Zoo som er parkagtig. Den er også et hit hos vores børn. U2 går direkte derhen. 

Hvis vejret er godt kan det være dejligt at tage en tur med båd på Alsteren. Med baby kan man selvfølgelig ikke ro selv- men man kan tage med dampskibene. Det tager 41 fra ene ende til den anden. Mener det er 10 euro per voksen og 5 per barn. Undervejes kan man stå af og se de andre bydele eller spise en is/frokost. Is og restaurantbesøg er billigt hernede.

Hvis i er i bil kan det anbefales at kigge forbi outletten i Neumuenster på hjemvejen. De har selvfølgelug voksentøj- men rigtig fine butikker fra blandt andre Ralph Lauren, Petit Bateau, Levis osv. Til meget lave priser. Det lønner sig at blive "medlem" i måneden op til et besøg der- så får man lige 10% extra. 

Det var hvad der lige faldt mig ind. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

ninibadini

Bodi skriver:

Er det en by, der er god til barnevogne eller er der mange trapper og sådan? De to store må komme med en anden gang - det er vores årlige kærestetur nemlig 

Husker det som ret fladt

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mortilah

Bodi skriver:

Her er helt fladt Super by til barnevogn. Man ser meget mere til fods og her er smukt! Igår gik jeg 12 km med barnevogn rundt om Alsteren og igennem forskellige bydele. Er ikke stødt på nogle problemer endnu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.