De huslige pligter!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
10 svar
5 synes godt om
23. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej alle skønne mennesker 

jer der går på barsel og har en studerende eller arbejdende mand, hvordan fordeler i de huslige pligter hos jer, altså rengørring, vasketøj, madlavning, indkøb, putning af børn, skiftning af sengetøj, smører madpakker, ja sådan set alt? Jeg går selv på barsel og har en studerende mand, det er mig der står for alt rengørring, vasketøj, indkøb, madlavning, for det meste putter jeg børn (3stk), laver sutteflasker, smører madpakker, skifter sengetøj osv. Jeg synes hele tiden jeg er igang, da jeg også gerne vil have et pænt og rent hjem. Min mand har en fritidsinteresse som han bruger størstedelen af sin tid på herhjemme og så arbejder han også hver 4. Weekend samt spiller i band de fleste lørdage gennem det meste af sommer sæsonen, til bryllupper og lignende. Hvad tænker i, kan jeg forlange at han skal deltage i de huslige pligter oveni? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

jer der går på barsel og har en studerende eller arbejdende mand, hvordan fordeler i de huslige pligter hos jer, altså rengørring, vasketøj, madlavning, indkøb, putning af børn, skiftning af sengetøj, smører madpakker, ja sådan set alt? Jeg går selv på barsel og har en studerende mand, det er mig der står for alt rengørring, vasketøj, indkøb, madlavning, for det meste putter jeg børn (3stk), laver sutteflasker, smører madpakker, skifter sengetøj osv. Jeg synes hele tiden jeg er igang, da jeg også gerne vil have et pænt og rent hjem. Min mand har en fritidsinteresse som han bruger størstedelen af sin tid på herhjemme og så arbejder han også hver 4. Weekend samt spiller i band de fleste lørdage gennem det meste af sommer sæsonen, til bryllupper og lignende. Hvad tænker i, kan jeg forlange at han skal deltage i de huslige pligter oveni? 

Ja selvfølgelig kan du da det, endda på lige fod med dig. Så må han jo skære ned på hans fritidsinteresser. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Venterpålillesøster

Synes kun det er rimeligt at man er 2 om opgaverne derhjemme, ellers kører man sku død i de sure pligter. Jeg er studerende mens min mand arbejder en del, så det er mig der laver mest husligt herhjemme men jeg forventer at han deltager også. Det er nogenlunde fordelt sådan her: 

Fælles:

indkøb, madlavning, støvsugning og gulvvask, putte børn, hente og bringe børn, opvask (vi skiftes som regel til de fælles ting) 

Mig: almindelig rengøring, Tøjvask, madpakker

min mand: lægge tøj sammen og på plads, slå græs og andre mandige ting 

Så synes godt du kan forlange lidt mere 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Venterpålillesøster skriver:

Synes kun det er rimeligt at man er 2 om opgaverne derhjemme, ellers kører man sku død i de sure pligter. Jeg er studerende mens min mand arbejder en del, så det er mig der laver mest husligt herhjemme men jeg forventer at han deltager også. Det er nogenlunde fordelt sådan her: 

Fælles:

indkøb, madlavning, støvsugning og gulvvask, putte børn, hente og bringe børn, opvask (vi skiftes som regel til de fælles ting) 

Mig: almindelig rengøring, Tøjvask, madpakker

min mand: lægge tøj sammen og på plads, slå græs og andre mandige ting 

Så synes godt du kan forlange lidt mere 

Han aflevere børnene næsten hver morgen og henter dem igen, da det jo er ham der har bilen hver dag til og fra skole. Og slår græsset, kan da også tømme opvaskeren en sjælen gang og rytte ud efter aftensmaden men så er det vist også det. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

ninibadini

For det meste er vi fælles om tingene. Da jeg gik på barsel inden fødslen (1. barn) ordnede jeg det meste, for så kunne vi bare slappe af og hygge os når han havde fri og i weekenden. Nu hvor den lille er her, prøver jeg at lave lidt når han sover. Jeg ordner tøjvask og hvis jeg har tid og overskud, kan jeg også lave en hurtig rengøring. Ellers gør vi rent i weekenden og køber stort ind en gang om ugen.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Krydserfingre

Jeg er på barsel med termin om lidt og jeg laver de fleste huslige pligter. Dog gør min kæreste det hvis jeg fortæller ham han skal ordre noget - eller hvis jeg er træt og har ondt i ryggen. Vi har rengøring 1 gang ugentligt aå det hjælper jo en del. Ellers er det mest mig - med hjælp fra ham når jeg siger det  

Anmeld Citér

23. maj 2016

migxher

Jeg går hjemme og min kæreste studerer. I hverdage  klarer jeg ting som vasketøj, opvask og støvsuge og små oprydning.

I weekenden handler vi stort ind, hovedrengøring og nogen gange vasketøj også. Alle de store ting gør vi sammen i weekenden.

Men alt i alt tror jeg nu vi deler lige meget. Jeg synes det er fair at man deles, også selvom den ene er på barsel.

Jeg havde klart forlangt at han hjalp mere til hvis han var min mand! Så må han jo droppe noget af sin hobby hvis han ikke kan finde tid til at hjælpe mere. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Soonmom

Her hjemme er det mig der står for al det huslige og pasning af barn.  Det er fair,  jeg går hjemme og min kæreste arbejder altid 

Anmeld Citér

23. maj 2016

sne190810

Jeg har barsel med bebs på 3 måneder, og udover det har vi tre andre tøser på 5&6 år tilsammen. 

Jeg laver står for mad og for indkøb, madpakker om morgenen samt madplan. Jeg støvsuger og rydder op i det daglige. Henter børn 2 ud af 10 gange ca.  

Min mand ordner vasketøj (jeg HADER vasketøj, så det er en gammel aftale, at det er hans afdeling :-P) han rydder op samt han også er den primære hente-bringe børn, da han alligevel skal ud af døren om morgenen osv. Han står også for budget og regninger osv (vi har fællesøkonomi) da han godt kan lide der er orden på sådan nogle ting, hvor jeg er lidt mere rådden til det :-D 

Stor oprydning og rengøring er vi sammen om, og deles om alt andet også. Vi føler dog begge to, at vi laver mest og den anden ikke laver noget .. Hehe, og sådan tror jeg tit det er hos mange familier 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Han arbejder og er ikke hjemme 5 dage i ugen, så jeg ordner ALT i vores husholdning med 4 børn. Når jeg starter på arbejde igen er der ingen forskel, jeg har blot mindre tid at gøre det på.

Han hygger med ungerne i weekenden, ofte skal vi i byen, og så sørger han for bilerne, slår græs og jævner vej og gårdsplads, men det er ren fornøjelse for ham, det foregår på maskiner, og han siger selv, at det er afslappende.

Det er begyndt at gå op for mig, at jeg skal overdrage opgaver til børnene, for jeg kan ikke blive ved med at følge med, de er ved at nå en alder, hvor de kan yde, så det må være løsningen, selvom det har været nemmere, at mor ordnede det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.