Anonym skriver:
Hej alle skønne mennesker 
jer der går på barsel og har en studerende eller arbejdende mand, hvordan fordeler i de huslige pligter hos jer, altså rengørring, vasketøj, madlavning, indkøb, putning af børn, skiftning af sengetøj, smører madpakker, ja sådan set alt? Jeg går selv på barsel og har en studerende mand, det er mig der står for alt rengørring, vasketøj, indkøb, madlavning, for det meste putter jeg børn (3stk), laver sutteflasker, smører madpakker, skifter sengetøj osv. Jeg synes hele tiden jeg er igang, da jeg også gerne vil have et pænt og rent hjem. Min mand har en fritidsinteresse som han bruger størstedelen af sin tid på herhjemme og så arbejder han også hver 4. Weekend samt spiller i band de fleste lørdage gennem det meste af sommer sæsonen, til bryllupper og lignende. Hvad tænker i, kan jeg forlange at han skal deltage i de huslige pligter oveni?
Han arbejder og er ikke hjemme 5 dage i ugen, så jeg ordner ALT i vores husholdning med 4 børn. Når jeg starter på arbejde igen er der ingen forskel, jeg har blot mindre tid at gøre det på.
Han hygger med ungerne i weekenden, ofte skal vi i byen, og så sørger han for bilerne, slår græs og jævner vej og gårdsplads, men det er ren fornøjelse for ham, det foregår på maskiner, og han siger selv, at det er afslappende.
Det er begyndt at gå op for mig, at jeg skal overdrage opgaver til børnene, for jeg kan ikke blive ved med at følge med, de er ved at nå en alder, hvor de kan yde, så det må være løsningen, selvom det har været nemmere, at mor ordnede det hele.