I job uden fagforening ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
6 svar
2 synes godt om
20. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej... Hvad gør jeg efter de 6 md min arbejdsplads betaler barselsdagpenge til mig ? Kan jeg få fra udbetaling Danmark eller skal jeg i arbejde igen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

gokkelok

Anonym skriver:

Hej... Hvad gør jeg efter de 6 md min arbejdsplads betaler barselsdagpenge til mig ? Kan jeg få fra udbetaling Danmark eller skal jeg i arbejde igen ? 

Så kommer du på barselsdagpenge. Det sker helt automatisk. Det et via udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonym trådstarter

Det bare fordi det hedder dagpenge så bliver jeg forvirret �� 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Kildebakken

Anonym skriver:

Hvis du er medlem af en akasse får du dagpenge derfra hvis du mister dit job  Fagforeningen hjælper med jura ved uretmæssig opsigelse fx og ser hjælper dig med at forhandle kontrakt, kurser etc. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg har har ikke akasse eller fagforening ?

Anmeld Citér

21. maj 2016

GrønStjerne

De første 6 måneder får du løn fra din arbejde ikke dagpenge (hvis det er dit arbejde der betaler til dig).

Derefter får du barselsdagpenge, som du får fra Udbetaling Danmark.

Hvis du er i tvivl ville jeg ringe til dem, de er eksperter på området, og de gange der har været tvivl for mig har de kunne svare på alle spørgsmål.

Anmeld Citér

21. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har har ikke akasse eller fagforening ?

Du får barselsdagpenge.

Men et lille eller rettere stort råd: meld dig i A-kasse, giv dig selv den sikkerhed. En ting er fagforening hvor alle ikke er enige om det er nødvendigt, men A-kasse det er lige før jeg vil sige det er for dumt ikke at betale for den sikkerhed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.