Hjerte mislyd- 5 ugers undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg var til tjek med min søn i dag. Lægen lyttede til hans hjerte og sagde der mellem hjerteslagene var en mislyd. Han sagde vi ikke skulle være bekymrede, fordi mange børn har et lille hul, som lukker sig selv med tiden. Vores søn vejede ved fødslen 4020 gram og er nu oppe på 5900 hvilket lægen sagde var et tegn på sundhed. Vi skulle derfor bare tjekke op på lyden når han er 3 måneder gammel. Jeg blev lidt bekymret ogda det er en uddannelseslæge er jeg lidt usikker på om det virkelig kan passe man bare skal vente 2 måneder inden man tjekker på på det? Andre der har oplevet det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg var til tjek med min søn i dag. Lægen lyttede til hans hjerte og sagde der mellem hjerteslagene var en mislyd. Han sagde vi ikke skulle være bekymrede, fordi mange børn har et lille hul, som lukker sig selv med tiden. Vores søn vejede ved fødslen 4020 gram og er nu oppe på 5900 hvilket lægen sagde var et tegn på sundhed. Vi skulle derfor bare tjekke op på lyden når han er 3 måneder gammel. Jeg blev lidt bekymret ogda det er en uddannelseslæge er jeg lidt usikker på om det virkelig kan passe man bare skal vente 2 måneder inden man tjekker på på det? Andre der har oplevet det samme?

Fordi lægen vælger at tjekke op på det er fordi at det hul som oftest er lukket inden de bliver 3 mrd. Derfor er der jo ingen grund til at tjekke det inden, når risikoen for det ikke er lukket inden er tilstede. Hvis du forstår 

forstår godt din bekymring, men når han tager på som han skal og ellers er fin, så er jeg sikker på det er som din læge siger. Et hjertebarn vil ikke trives på den måde 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Babydreams

Jeg har selv en mislyd ved mit hjerte, altså det lille hul, mit hul i hjertet har dog aldrig lukket sig, men jeg lever ikke anderledes end alle andre, der er intet farligt ved det, jeg bliver blot tjekket med et ekg en gang om året 

Anmeld Citér

20. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

For at gøre en lang forklaring kort.

Alle børn gøres med et vil i hjertet og inden for de første 3 mdr holder det sammen. Så længe som søn trives, spiser, vokser og udvikler sig så kan du tage det roligt. Ændret han pludselig adfærd og vil ikke spise bliver blålig i huden skal du straks kontakte lægen.

Jeg er selv mor til en dreng med hjerteproblemer. Hans blev dog opdaget efter 2 dage og krævede operation.

Men når han trives nu skal du ikke gå og bekymre sig.

Anmeld Citér

20. maj 2016

A-1995

Min yngste på 6 mdr har også en mislyd på hjertet- netop pga et lille hul. Han skal bare scannes igen når han er 1 år, for der skulle det gerne være lukket, og så gør man ingenting ved det ☺️

hans blev opdaget da han var et par uger og så blev han scannet samme dag, men det blev han kun fordi han samtidig var blåmarmoreret i huden og var meget sløv- det viste sig dog ikke at have noget med hjertet at gøre.

lægen kan sagtens høre om det er en "normal" mislyd eller en farlig mislyd. Din læge har nok kunnet høre at det blot er pga et lille hul i hjertet og så er det fint at vente med at scanne for så kan det være hullet allerede har lukket sig ☺️

Anmeld Citér

20. maj 2016

4kløver

Det samme kunne min læge høre og vi blev sendt på sygehuset med det samme. Hjertelægen kunne også høre noget men heldigvis var der ingen ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.