storesøster gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
8 svar
8 synes godt om
20. maj 2016

Newsence

Hej

I min familie har vi altid haft en tradition for at man ved en fødsel giver søskende en lille gave så de også føler sig set. 

Jeg har en datter på 3 år og hende er der fundet gave til.

Min mand har så en datter på 9 år. Hun er lige så vigtig for mig som hendes lillesøster er. MEN jeg er i vildrede. jeg har absolute ingen ide om hvad jeg skal købe til hende. 

Hun leger en smule med barbie men hun er så småt ved at miste interessen for det. Ellers elsker hun sin tablet og at spille disney infinity. Men vil jo gerne give hende noget der ikke involvere at hun isolerer sig på værelset samt noget hun kan få lidt glæde af på hospitalet evt.  

Vi er meget på camping i campingvogn så det ville være fedt hvis det kunne bruges der også. Både min mand og jeg syntes hun bruger rigelig tid på elektronik som tablet mm og ved at hun også gør dette meget hos sin mor.

Men er helt blank. Nogen der har en god ide? Pris ca. 200 kr aller aller max 300 kr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

serinasmor

Newsence skriver:

Hej

I min familie har vi altid haft en tradition for at man ved en fødsel giver søskende en lille gave så de også føler sig set. 

Min mand har så en datter på 9 år. Hun er lige så vigtig for mig som hendes lillesøster er. MEN jeg er i vildrede. jeg har absolute ingen ide om hvad jeg skal købe til hende. 

Hun leger en smule med barbie men hun er så småt ved at miste interessen for det. Ellers elsker hun sin tablet og at spille disney infinity. Men vil jo gerne give hende noget der ikke involvere at hun isolerer sig på værelset samt noget hun kan få lidt glæde af på hospitalet evt.  

Vi er meget på camping i campingvogn så det ville være fedt hvis det kunne bruges der også. Både min mand og jeg syntes hun bruger rigelig tid på elektronik som tablet mm og ved at hun også gør dette meget hos sin mor.

Men er helt blank. Nogen der har en god ide? Pris ca. 200 kr aller aller max 300 kr. 

Hun nærmer sig en alder hvor det er svært købe legetøj fordi hun er så stor så hun ikke rigtigt leger længere...  

Jeg tror ikke på i kan købe noget hun både kan få glæde af på hospitalet og på camping og derhjemme 

Fokuser i stedet på hvad hun reelt vil blive glad for...  

Er hun kreativ?  Køb lærreder maling og pensler eller måske en lækker tegneblok gode tegneblyanter og evt en "lær at tegne" - bog

Ellers noget til udendørs leg - rulleskøjter løbehjul skateboard,  vikingespil,  djævlespil,  ethjulet  cykel,  jonglerings bolde eller køller,  hoppestylter osv

Kan hun lide at læse? 

Ville hun blive lykkelig over det seje par jeans eller den fede t-shirt 

Eller ville hun i virkeligheden blive aller gladest for en date med far i biffen 

Anmeld Citér

20. maj 2016

FrkC

Hvad med et spil af en art ? 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Loa

Newsence skriver:

Hej

Er det jer selv der skal have en bebs?

Jeg har slet ikke tænkt på om vi selv skulle give en storesøstergave

Anmeld Citér

20. maj 2016

serinasmor

Loa skriver:

Er det jer selv der skal have en bebs?

Jeg har slet ikke tænkt på om vi selv skulle give en storesøstergave

Vi har tænkt tanken  -  men er ikke nået videre...  Ved slet ikke hvad hun skal have- hvis noget... 

Skal nok snart beslutte mig  har jo termin i næste uge 

Anmeld Citér

20. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Hvad med de loom elastikker.

En Mandela malebog men fine mønstre og gode farver til

Rulleskøjter

Anmeld Citér

20. maj 2016

Loa

serinasmor skriver:

Vi har tænkt tanken  -  men er ikke nået videre...  Ved slet ikke hvad hun skal have- hvis noget... 

Skal nok snart beslutte mig  har jo termin i næste uge 

Oooork der er god tid

Anmeld Citér

20. maj 2016

Newsence

Ja, det er os selv der skal have barn. Havde ikke købt gave hvis det eks. havde været en anden der var gravid. Det er kun søskende der får.

Hun er desværre en rigtig svær alder. 

Hun har tonsvis af kreative ting som hun aldrig bruger. Hun er dog ikke nået dertil endnu hvor tøj er total fedt. Hun er bare en mega svær alder. For hun er lige der i mellem hvor ikke særlig meget er super fedt.

Selv til jul ønskede hun sig ikke rigtig noget andet end vild dyre ting som ny dyr  tablets, computer mm. Og det prisleje kan jeg slet ikke give for. 

Jeg skal have kejsersnit ( medicinsk årsag) så en tur i biffen kan desværre ikke lade sig gøre i starten da far er nød til at være der og hjælpe med storesøster på 3 år også.

Jeg ved ikke om rulleskøjter ville være en god ide, men må jo prøve 

Anmeld Citér

20. maj 2016

serinasmor

Newsence skriver:

Ja, det er os selv der skal have barn. Havde ikke købt gave hvis det eks. havde været en anden der var gravid. Det er kun søskende der får.

Hun er desværre en rigtig svær alder. 

Hun har tonsvis af kreative ting som hun aldrig bruger. Hun er dog ikke nået dertil endnu hvor tøj er total fedt. Hun er bare en mega svær alder. For hun er lige der i mellem hvor ikke særlig meget er super fedt.

Selv til jul ønskede hun sig ikke rigtig noget andet end vild dyre ting som ny dyr  tablets, computer mm. Og det prisleje kan jeg slet ikke give for. 

Jeg skal have kejsersnit ( medicinsk årsag) så en tur i biffen kan desværre ikke lade sig gøre i starten da far er nød til at være der og hjælpe med storesøster på 3 år også.

Jeg ved ikke om rulleskøjter ville være en god ide, men må jo prøve 

Hvis hun reelt vil blive gladest for en tur i biffen med far så ville jeg udnytte at kende tidspunktet for fødslen og arrangere at den 3 årige skulle passes i et  par timer så den store kunne komme på date med far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.