Hej damer. 
Min kærest og jeg har været i vores først IVF behandling på OUH, har været i kort behandling. Jeg fik så tømt 27 ægeblærer i fredags (13/05) .. Hvoraf der kun kom 7 æg ud
og 2 dyrket til blastocyster. Jeg mærkede intet overhovedet under ægudtagningen, det gjorde slet ikke ondt - det havde jeg dog virkelig frygtet, har hørt så mange skrækhistorier! - jeg fik så SINDSYG ondt i underlivet og i maven om aftenen, så min kæreste kørte mig på lægevagten, hvorefter jeg blev indlagt til observation og smerte dækning. Altså, det var SÅ slemt.. Jeg kunne ikke gå, eller vende mig i sengen eller noget, jeg var simpelthen så forpint. Jeg måtte smertedækkes med panodiler (havde også fået feber midt i det hele - dette har jeg stadig) og morfin piller. Nå, jeg kom så hjem igen lørdag aften, da smertende faktisk var blevet en del bedre, og det gik også godt, frem til tirsdag, hvor jeg igen blev indlagt, denne gang 2,5 døgn, med besked om at det var overstimulering. Lægerne på fertilitetsklinikken ville ikke ligge æg op denne omgang, grundet overstimuleringen, så blastocysterne blev frosset ned i stedetfor.
Men hvornår kan jeg så få sat æg op?
Er det en fordel af få sat æg op i en "frisk" cyklus uden alle de hormoner i kroppen, eller nærmere en ulempe? Hvad har i af erfaringer? Jeg har det allerede idag (fredag D. 20/05) bedre, er dog stadig i smertedækning med panodiler og M morfin tabletter herhjemme, men jeg vil ikke "glæde" mig for tidligt, da jeg også havde det fint 2 dage efter første indlæggelse.
Håber nogen kan komme med solstråle historier. 
Anmeld
Citér