30 år og skal på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. maj 2016

o0sus0o

Hej

Jeg venter en bette til aug. og har en datter i forvejen som bor hos mig. Problemet er at jeg har måtte droppe ud af min uddannelse pga. personlige årsager. Men hvad kan man få når jeg er enlig forsøger og skal på barsel og er 30 år.?

Har også hørt at 1 okt. 2016 mister man sin boligstøtte hvis man er på kontanthjælp ( i hvert fald det meste af den, mener det 600 man kan få) også selv om du enligforsøger, gælder det også under barsel ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

14.416 kr. pr. måned er satsen. Kontanthjælpsloftet er på 15.385 (med to børn), så det er omkring 900 kr. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Rauw

Altså ja sådan er den nye regl jo, og den er ens for alle. Har dog hørt at hvis man er over 30 og har arbejdet 300 timer inden for det sidste år skære de ikke i boligstøtten? Ved dog ikke helt om det passer. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

o0sus0o

Synes jo det lyder vildt ved slet ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen, og man kan jo ikke få barnet passet før de 6 mdr

Anmeld Citér

20. maj 2016

Loa

o0sus0o skriver:

Synes jo det lyder vildt ved slet ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen, og man kan jo ikke få barnet passet før de 6 mdr

A-kasse/dagpenge?

Anmeld Citér

20. maj 2016

o0sus0o

Loa skriver:

A-kasse/dagpenge?

nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.