Hej med jer
Jeg står i den situation, at jeg formentligt er gravid udenfor livmoderen, og jeg derfor har brug for at få noget mere viden samt hører jeres erfaring herom.
Jeg tog en positiv graviditetstest og begyndte at bløde kort efter. Jeg tog til lægen for at få taget blodprøver, hvor de måle HCG. Første tal var på 90, og to dage efter var det kun på 70. Jeg blev akut henvist til gynækologisk afdeling, hvor jeg blev scannet samme dag. De kunne ikke rigtig se noget, dog lød det til at de var lidt i tvivl. Jeg skulle have taget ny blodprøve nogle dage efter, idet de skulle følge mig til mit HCG var 0. Jeg fik igår svar fa sygehuset, hvor de oplyste mig om, at mit HCG nu var steget til 160. De konkluderede at jeg derfor har en graviditet udenfor livmoderen, hvorfor de ønsker at jeg får taget en ny blodprøve på mandag. Jeg har fået besked på at reagere ved smerter og kraftig blødning. Jeg føler mig lidt ved siden af mig selv, lidt varm og ind imellem lidt svimmel. Jeg har ind imellem lidt smerter i underlivet, dog er de ikke kraftige. Jeg pletbløder stadig i form af brunligt blod.
Jeg håber nogle af jer kan dele jeres erfaring/oplevelse med mig, idet jeg er lidt nervøs. Sygeplejersken oplyste mig om, at det kan være farligt, hvis jeg ikke reagere ved smerter og kraftig bløding.
Anmeld
Citér