Graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. maj 2016

silaslilje

Hej med jer

Jeg står i den situation, at jeg formentligt er gravid udenfor livmoderen, og jeg derfor har brug for at få noget mere viden samt hører jeres erfaring herom.

Jeg tog en positiv graviditetstest og begyndte at bløde kort efter. Jeg tog til lægen for at få taget blodprøver, hvor de måle HCG. Første tal var på 90, og to dage efter var det kun på 70. Jeg blev akut henvist til gynækologisk afdeling, hvor jeg blev scannet samme dag. De kunne ikke rigtig se noget, dog lød det til at de var lidt i tvivl. Jeg skulle have taget ny blodprøve nogle dage efter, idet de skulle følge mig til mit HCG var 0. Jeg fik igår svar fa sygehuset, hvor de oplyste mig om, at mit HCG nu var steget til 160. De konkluderede at jeg derfor har en graviditet udenfor livmoderen, hvorfor de ønsker at jeg får taget en ny blodprøve på mandag. Jeg har fået besked på at reagere ved smerter og kraftig blødning. Jeg føler mig lidt ved siden af mig selv, lidt varm og ind imellem lidt svimmel. Jeg har ind imellem lidt smerter i underlivet, dog er de ikke kraftige. Jeg pletbløder stadig i form af brunligt blod.

Jeg håber nogle af jer kan dele jeres erfaring/oplevelse med mig, idet jeg er lidt nervøs. Sygeplejersken oplyste mig om, at det kan være farligt, hvis jeg ikke reagere ved smerter og kraftig bløding.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

An&Jo

Jeg smider lige et direkte link til min blog hvor du kan læse lidt om mit forløb 

http://decorwithkids.blogspot.dk/2014/03/tanker-presser-pa.html?m=1

Anmeld Citér

19. maj 2016

Liljesilas

An&Jo skriver:

Jeg smider lige et direkte link til min blog hvor du kan læse lidt om mit forløb 

Tak. Hvor på bloggen finder jeg det?

Anmeld Citér

19. maj 2016

silaslilje

An&Jo skriver:

Jeg har nu læst din tråd omkring graviditet udenfor livmoderen, og den skræmte mig virkelig. Jeg har jo slet ikke kraftige smerter - og jeg aner ikke om det kan ødelægge vores ønske om et barn? Shit en omgang du var igennem!!

Anmeld Citér

19. maj 2016

An&Jo

silaslilje skriver:

Jeg har nu læst din tråd omkring graviditet udenfor livmoderen, og den skræmte mig virkelig. Jeg har jo slet ikke kraftige smerter - og jeg aner ikke om det kan ødelægge vores ønske om et barn? Shit en omgang du var igennem!!

Ja den omgang sidder stadig dybt i mig og jeg fortryder rigtig meget at jeg ikke klagede over hvordan de taklede det, men havde slet ikke overskuddet til det dengang! 

Det har den konsekvens for mig idag at lægerne direkte har sagt at jeg ikke kan få flere børn naturligt, jeg skal have reagensglas behandling for at få flere og det gør ondt! 

Så jeg kan kun sige at du skal reagere ved den mindste smerte eller forandring og hammer i bordet til de tager dig seriøst

Anmeld Citér

19. maj 2016

An&Jo

Liljesilas skriver:

Tak. Hvor på bloggen finder jeg det?

Det er et direkte link jeg har sat ind i min tekst deroppe

Anmeld Citér

19. maj 2016

Fru Ebied

silaslilje skriver:

Hej med jer

Jeg står i den situation, at jeg formentligt er gravid udenfor livmoderen, og jeg derfor har brug for at få noget mere viden samt hører jeres erfaring herom.

Jeg tog en positiv graviditetstest og begyndte at bløde kort efter. Jeg tog til lægen for at få taget blodprøver, hvor de måle HCG. Første tal var på 90, og to dage efter var det kun på 70. Jeg blev akut henvist til gynækologisk afdeling, hvor jeg blev scannet samme dag. De kunne ikke rigtig se noget, dog lød det til at de var lidt i tvivl. Jeg skulle have taget ny blodprøve nogle dage efter, idet de skulle følge mig til mit HCG var 0. Jeg fik igår svar fa sygehuset, hvor de oplyste mig om, at mit HCG nu var steget til 160. De konkluderede at jeg derfor har en graviditet udenfor livmoderen, hvorfor de ønsker at jeg får taget en ny blodprøve på mandag. Jeg har fået besked på at reagere ved smerter og kraftig blødning. Jeg føler mig lidt ved siden af mig selv, lidt varm og ind imellem lidt svimmel. Jeg har ind imellem lidt smerter i underlivet, dog er de ikke kraftige. Jeg pletbløder stadig i form af brunligt blod.

Jeg håber nogle af jer kan dele jeres erfaring/oplevelse med mig, idet jeg er lidt nervøs. Sygeplejersken oplyste mig om, at det kan være farligt, hvis jeg ikke reagere ved smerter og kraftig bløding.

Jeg har været gravid udenfor livmoderen i 2005.

Ganske ukompliceret forløb, de fjernede en æggeleder.

Jeg blev gravid i 2006, fødte i 2007 og er nu gravid igen og skal føde til August  �� 

Min svigerinde havde også et ukompliceret forløb og har efterfølgende fået to skønne drenge. ��

Anmeld Citér

20. maj 2016

Frydshoej

Jeg blev akut indlagt august sidste år med en graviditet udenfor livmoderen, da jeg var 7 uger henne og jeg anede det ikke. Smerterne kom bare fra det ene sekund til det andet og så begyndte jeg at bløde. De fjernede den ene æggeleder og fik at vide af min mand, at det var heldigt jeg overlevede, så det er alvorligt.

jeg blev gravid 4 måneder efter og blev scannet (vaginalt) allerede da jeg var 4 uger henne og der kunne de uden problemer se at graviditeten sad rigtigt �� 

jeg ved ikke hvilken scanning du har fået eller hvor langt du er henne, men jeg ville helt klart være OBS og mærke efter. Jeg har efterfølgende kigget på et billede af min mave fra dengang og der lagde jeg mærke til, at jeg havde en form for svagt blåt mærke i den side jeg var gravid, så det kan være et tegn.

håber det bedste for dig 

knus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.