Fra dagpenge til barselsdagpenge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

305 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. maj 2016

CarinaSRP

Hej allesammen

Jeg blev færdig med min kandidat i sidste måned og er nu ledig på dagpenge fra a-kassen. Jeg går på ferie 13/6 til 4/7, hvor min barsel starter. Jeg kan forstå man kan gå på barsel 4 uger før termin.

Kan a-kassen allerede nu videregive besked omkring min barsel til udbetaling Danmark ? Vil jo helst undgå et overlap mellem de to udbetalinger, da der er behandlingstid. Kan forstå jeg skal udfylde papirer fra Udbetaling Danmark for at blive godkendt, men at a-kassen skal oplyse omkring varslen først. 

Nogen som har prøvet dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

FruStolpe

CarinaSRP skriver:

Hej allesammen

Jeg blev færdig med min kandidat i sidste måned og er nu ledig på dagpenge fra a-kassen. Jeg går på ferie 13/6 til 4/7, hvor min barsel starter. Jeg kan forstå man kan gå på barsel 4 uger før termin.

Kan a-kassen allerede nu videregive besked omkring min barsel til udbetaling Danmark ? Vil jo helst undgå et overlap mellem de to udbetalinger, da der er behandlingstid. Kan forstå jeg skal udfylde papirer fra Udbetaling Danmark for at blive godkendt, men at a-kassen skal oplyse omkring varslen først. 

Nogen som har prøvet dette?

Jeg har ikke prøvet det. Men jeg ville helt sikkert ringe til udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.