Jeg kan mærke at jeg virkelig har nået en grænse, efter at have "overhørt" og ladt som ingenting i gennem lang tid... Og med betydningsfulde ting...
Mine svigerforældre, og svigerinde og dennes mand, ringer og ses tit... Hvor jeg så gentagende gange må erfare at det tit er mig og min lille familie de snakker/sladder om....
Der er ingen tvivl om at det vi, især jeg gør, er helt forkert....
Vores dreng på 15 mdr sover på eget værelse, da han sov rigtig dårligt hos os, han er tit syg, har nærmest aldrig sovet igennem og døjer meget når han får tænder..
Idag vader svigerfar ind i haven som han lyster, uden tanke for vores privat liv... Vi er på vej ud på aftentur, og han spørg til hvordan vores søn har sovet.... Far fortæller at han havde høj feber igen, og var rigtig ked af det meste af natten.... Jeg står lige ved siden af da han ud af den blå ryster på hovedet og siger; ja det er jeres egen skyld hvis i ikke havde haft så travlt med at få ham på eget værelse havde det været helt anderledes.....
Jeg prøver VIRKELIG at holde skindet på næsen, holde kæft for fredens skyld... Men jeg er så træt, og har efterhånden lyst til at kaste håndklædet i ringen og give op.....
Jeg har i forvejen været så syg siden jeg fik min søn at han er fars dreng, og jeg dagligt bliver afvist af ham.... Jeg kæmper mig igennem hver dag, og forsøger at være så go en mor jeg kan for mine børn, være en bare nogenlunde kone og halte mig igennem mine studier.... Men fanme om jeg ikke bliver Hamret i hovedet nærmest dagligt af dem....
Hvornår fanden er det ok at sige fra, selvom det er forsøgt på den pæne måde før....
Sig mig. Hvor er respekten og accepten blevet af overfor andre end sig selv....