Genkende babys gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er mor til en skøn dreng på 5 uger. Han er en meget opmærksom og vågen dreng en del af tiden. Jeg bekymrer mig lidt fordi jeg har svært ved at aflæse hans signaler. Jeg kan umiddelbart ikke udfra hans gråd vide om han er sulten, har ondt eller er træt. Jeg bruger derfor udelukkeldesmetoden. Tænker på hvornår han sidst spiste, tjekker bleen osv. Jeg bekymrer mig lidt fordi jeg hører mange andre sige de udefra gråden kan identificere barnets behov. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Christabelle

Jeg har en datter på 2 år og 6 mdr. Jeg lærte aldrig at høre forskel. Jeg brugte udelukkelsesmetoden som du og kiggede på klokken "nå nu er det da nok også tid til mad " osv. 

Ved ikke om det er "normalt" ikke at kunne kende forskel på gråden, men ville bare sige at du ikke er alene <3

Anmeld Citér

18. maj 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er mor til en skøn dreng på 5 uger. Han er en meget opmærksom og vågen dreng en del af tiden. Jeg bekymrer mig lidt fordi jeg har svært ved at aflæse hans signaler. Jeg kan umiddelbart ikke udfra hans gråd vide om han er sulten, har ondt eller er træt. Jeg bruger derfor udelukkeldesmetoden. Tænker på hvornår han sidst spiste, tjekker bleen osv. Jeg bekymrer mig lidt fordi jeg hører mange andre sige de udefra gråden kan identificere barnets behov. 

Jeg melder mig også i blandt de mødre der måtte bruge deres sunde fornuft istedet for hørelsen

Anmeld Citér

18. maj 2016

Tiggi

Nu er min datter knap 15 måneder, så hun græder ikke ved sult og ble osv mere, da hun bruger lyde eller går hen til højstolen (sulten) siger ikke rigtig noget ved ble, men bliver mere irritabel. 

Men ja det er tydeligt nu når hun begynder at skrige/græde om hun bare brokker sig/er en lille diva eller om hun faktisk er ked/har ondt. Sådan var det på ingen måde da hun var helt lille men tror at det blev tydeligt omkring 6 måneders alderen hvad hun gerne ville mere præcist :-) og så selvfølgelig mere og mere tydeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.