Camilze skriver:
Jeg er nu et par gange blevet spurgt om, hvad jeg ønsker mig i barselsgave.. Først.. Er en barselsgave en gave, du modtager, når du har født? I så fald, hvad ønskede I jer?
Jeg stirrede forvirret på de personer, der har spurgt mig, da jeg egentlig kun forventede gaver til selve barnedåben, og egentlig først sent her i min (første) graviditet har stiftet bekendtskab med barselsgaver 

Jeg har altid tænkt, at en barselsgave blot er en lille ting i stedet for en blomst. Når jeg har været på barselsbesøg, har jeg blot taget en lille bamse, blomst eller rangle med til ca. 100-140 kr. Der kommer jo efterfølgende en dåb eller navngivningsfest, hvor man også skal købe en gave.
Måske forældrene giver en lidt større gave, men synes det er lidt uforskammet ligefrem at komme med en gaveliste til en barselsgave.
Hvis du er blevet spurgt om, hvad du ønsker dig i barselsgave, er det måske fordi, dine gæster ikke vil komme med noget, som efterfølgende skal byttes - jeg mener I har sikkert nok at se til i denne tid. Jeg ville ønske mig noget basis evt. bodyer, rangler, huer, bamser, eller andet, der altid kan bruges, og som findes i mange priskategorier, så du ikke sætter forventninger til gæsterne om, at du regner med en dyr gave.
Jeg har en del veninder, der skal føde i dette forår/sommer, så jeg har faktisk købt et lille "lager" af barselsgaver, da jeg fandt nogle fine hæklede rangler på tilbud her http://littleones.dk/rangler. Gik måske lidt over gevind, men fandt pludselig en masse fine ting, som enten kan bruge til barselsgave eller dåb - og når jeg så fik samlet alle købene, kunne jeg få gratis fragt...