Barselsgave vs. dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
8 svar
7 synes godt om
18. maj 2016

Camilze

Jeg er nu et par gange blevet spurgt om, hvad jeg ønsker mig i barselsgave.. Først.. Er en barselsgave en gave, du modtager, når du har født? I så fald, hvad ønskede I jer?

Jeg stirrede forvirret på de personer, der har spurgt mig, da jeg egentlig kun forventede gaver til selve barnedåben, og egentlig først sent her i min (første) graviditet har stiftet bekendtskab med barselsgaver 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

(august)

Barselsgaver fik jeg lige da jeg havde født og folk kom os så den lille ny første gang. Det var alt fra ting til mig og ting til den lille ny. De to første gange fik vi primært tøj, små stykker legetøj, bøger og selvfølgelig blomster til mig. Sidste gang fik vi Kaj Boyesen love birds af mine svigerforældre, da de synes det var tid til en gave til os som forældre og ikke flere ting til de små. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Loa

Har aldrig oplevet deciderede barselsgaver. Troede egentlig ikke det var så normalt. Og slet ikke at folk ligefrem spurgte hvad man ønskede sig. I min verden er det "bare" at folk kommer med en lille bamse, blomster, eller et lille sæt tøj - hvis det er det de føler for. Men jeg ville ikke bryde mig om at udstikke ønsker til barselsgaver.

Anmeld Citér

18. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville aldrig udstikke ønskeliste til folk der beder om en barselsønskeliste. Jeg er aldrig blevet spurgt om en og jeg har heller aldrig spurgt om en. 

Når nogen i vores omgangskreds føder, så køber vi altid en lille ting med når vi besøger dem.. En body, en oball, en bamse eller noget i den duer. 

Hvis jeg blev spurgt om en barselsgaveønskeliste, så ville jeg sige, at sådan en havde jeg sørme ikke, men jeg ville blive glad for hvad end de fandt på.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Camilze

EBK skriver:

Jeg ville aldrig udstikke ønskeliste til folk der beder om en barselsønskeliste. Jeg er aldrig blevet spurgt om en og jeg har heller aldrig spurgt om en. 

Når nogen i vores omgangskreds føder, så køber vi altid en lille ting med når vi besøger dem.. En body, en oball, en bamse eller noget i den duer. 

Hvis jeg blev spurgt om en barselsgaveønskeliste, så ville jeg sige, at sådan en havde jeg sørme ikke, men jeg ville blive glad for hvad end de fandt på.

Sådan har jeg det nemlig også selv. Så jeg sagde, at vi ikke decideret ønskede os noget, hvortil min kærestes farmor sagde: "Nå, men så må vi jo selv finde på noget." 
Jeg tænkte kun, at man fik gaver til en barnedåb, og derfor har jeg heller ikke skænket det andet en tanke, har ikke en gang en ønskeseddel til barnedåben, vil blive glad for hvad end vi får

Anmeld Citér

18. maj 2016

Soonmom

Barselsgaver er jeg ikke blevet sprugt hvad vi ønsker, der er folk bare kommet med noget

Dåbsgaver har vi lavet en ønskeseddel til
og det er alt muligt, og meget af det noget han først får glæde af næste år

Anmeld Citér

18. maj 2016

Venterpålillesøster

I min familie og omgangskreds er det meget normalt med barselsgaver �� og synes godt man kan sige at man ønsker sig tøj/et tæppe/legetøj osv alt efter hvad man nu mangler. 

Har oplevet at få et link til det bestemte tøj et familiemedlem ønskede sig i barselsgave, inden jeg overhovedet havde spurgt til det. Det synes jeg er sådan lidt forkælet 

Anmeld Citér

18. maj 2016

MorTil3+

Er heller aldrig blevet spurgt hva vi ønskede os. Med den første fik vi barnevogn af svigerforældrene, af mine forældre fik vi autostol, badekar, ny topmadras til os selv og legetæppe og af venner/resten af familien fik vi blomster, tøj, legetøj. Med de to andre fik vi af mine forældre legetæppe begge gange, og af andre fik vi tøj legetøj og blomster. Derudover fik jeg ved nr 2 en halskæde, ring og øreringe af min mand i 14k guld med sammenlagt 12 brillianter i.

Anmeld Citér

27. maj 2016

LML

Camilze skriver:

Jeg er nu et par gange blevet spurgt om, hvad jeg ønsker mig i barselsgave.. Først.. Er en barselsgave en gave, du modtager, når du har født? I så fald, hvad ønskede I jer?

Jeg stirrede forvirret på de personer, der har spurgt mig, da jeg egentlig kun forventede gaver til selve barnedåben, og egentlig først sent her i min (første) graviditet har stiftet bekendtskab med barselsgaver 

Jeg har altid tænkt, at en barselsgave blot er en lille ting i stedet for en blomst. Når jeg har været på barselsbesøg, har jeg blot taget en lille bamse, blomst eller rangle med til ca. 100-140 kr. Der kommer jo efterfølgende en dåb eller navngivningsfest, hvor man også skal købe en gave.

Måske forældrene giver en lidt større gave, men synes det er lidt uforskammet ligefrem at komme med en gaveliste til en barselsgave.

Hvis du er blevet spurgt om, hvad du ønsker dig i barselsgave, er det måske fordi, dine gæster ikke vil komme med noget, som efterfølgende skal byttes - jeg mener I har sikkert nok at se til i denne tid. Jeg ville ønske mig noget basis evt. bodyer, rangler, huer, bamser, eller andet, der altid kan bruges, og som findes i mange priskategorier, så du ikke sætter forventninger til gæsterne om, at du regner med en dyr gave.

Jeg har en del veninder, der skal føde i dette forår/sommer, så jeg har faktisk købt et lille "lager" af barselsgaver, da jeg fandt nogle fine hæklede rangler på tilbud her http://littleones.dk/rangler. Gik måske lidt over gevind, men fandt pludselig en masse fine ting, som enten kan bruge til barselsgave eller dåb - og når jeg så fik samlet alle købene, kunne jeg få gratis fragt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.