Loa skriver:
Holy F... Hvordan kan man få 250.000 i SU lån/gæld?
Er det "bare" fordi man har fået lån sideløbende med uddannelse? Det må da have været over en lang periode så?
Hvorfor bliver du ikke færdig med at afbetale? 1.500 er vel ikke så slemt om måneden, især når du har en partner som så åbenbart ingen gæld har?
Jeg har boet ude siden jeg var 16, uden hverken familie eller en kommune der har hjulpet på nogle måder...
Jeg har flokket rundt i systemet siden jeg var 16, og optaget su lån for at kunne bo selv siden jeg blev 18. og forsøgt at holde mig ude af kh som min familie har været sat fast i....
Jeg har afbrudt flere uddannelser, både dem hvor jeg slet ikke passede ind og dem jeg var skabt til.... der er rigtig mange grunde, men den største ligger i en dysfunktionen familie, og en kommune der ikke har formået at se problemerne eller hjulpet når de blev opdaget...
jeg har ikke betalt af, i de perioder jeg har arbejdet, for der har jeg brugt alt hvad jeg formåede at skaffe til blandt andet psykolog.
Min partner betaler ikke af på mit lån, da det er ham der betaler alt mht hus, bil, regninger osv, der gør han af den grund at han ønsker at jeg får min uddannelse, og en karriere. som sikre mig og ikke mindst os som familie.....( vi har ikke været sammen i så mange år)
Jeg er ikke i tvivl om at når jeg kommer i arbejde at pengene så vil blive betalt, og betalt hurtigere end hvad lånet løber på, da jeg ikke er vant til at have de penge og de allerede er bestemt til at gå til afbetaling på mit lån, og den dag ser jeg frem til....
jeg forstår godt at nogle tænker sit, det ville jeg os selv hvis jeg ikke havde stået i det, og vidste hvad der var grundlag for de valg der blev truffet..... jeg priser mig kun lykkelig over jeg har en der tror på mig, at jeg er sluppet ud af min dysfunktinelle familie, har formået at træde tilbage og har kæmpet mig ud af det jeg var i fysisk og psykisk og jeg har fundet så meget tro på mig selv, at jeg har brudt den sociale arv og min studenterhue står på kommoden, i sin fine kasse og venter på at blive sat på mit hoved om en måneds tid.....