Anonym skriver:
Jeg frygter at mit barn er udsat for noget- i skolen. Han er blevet total anderledes, agressiv, frustreret græder ved ingenting. Han udfordre os virkelig i den grad. I den forbindelse er han begyndt at lave i underbuksene, der kommer lidt afføring på før han når toilettet. Det skete næsten aldrig før, nu sker det næsten hver gang.min tvivl om han evt. Kan være udsat for noget er når han kommer hjem fra skolen kan man næsten ikke vaske ham i numsen, det gør ondt siger han. Der er intet når han er hjemme i weekenden?? Jeg tænker om de andre børn mon udsatter ham for noget ? Han siger at han ikke ved hvorfor det gør ondt eller hvorfor han laver i underbuksene. Hvad kan vi gøre ?
Min umiddelbare indskydelse er dit lille pus er træt ikke fysisk og ikke for lidt søvn, men mentalt træt. Her i slutningen af 0. Klasse er det både sol og sommer og derfor andre lege som der skal findes interne regler for, samt lærerne begynder at indstille eleverne på et farvel og nu skal I være endnu mere selvhjulpne. En ny tryg base opleves at være på vej væk, de er ikke længere de yngste i SFO og skal tage hensyn og klare sig selv mere mm.
Min næste indskydelse er han som en masse andre skoleelever ikke kan lide at gå på toilettet i skole/SFO (min egen dreng i 2. Klasse skal altid på toilettet som det første når han komme hjem og med et Anders and blad og længe), derfor går han og holder sig og det kan gøre ondt både ved numsehullet og i maven, og hvis så samtidig han bliver bedt om at stå i en position hvor han skulle kunne blive vasket så sættes der yderligere pres på eller hvad man kan sige.
Et råd kunne være at drosle helt ned om eftermiddagen, giv ham noget at drikke og spise lige når I kommer hjem og sid stille sammen, få overstået toilet besøget og havde minus fokus på om noget kommer i bukserne men bare få skiftet og tørret og så hygge, roligt og få krav lige det næste stykke tid.
Og selvsagt være obs på om det fortsætter, for min indskydelse kan være forkert og måske er din dreng ked af noget, eller oplever noget der gør ham utryg
Anmeld
Citér