Selepude, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.848 visninger
8 svar
2 synes godt om
16. maj 2016

Lukas&Liam<3

Hvornår må de sidde på en selepude uden ryglæn? Synes ikke jeg kan finde noget præcist svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2016

Tip!

Lukas&Liam<3 skriver:

Hvornår må de sidde på en selepude uden ryglæn? Synes ikke jeg kan finde noget præcist svar

Når de er 135 cm høje. 

Tjek det på FDM.dk

Anmeld Citér

17. maj 2016

Lukas&Liam<3

BC skriver:

Når de er 135 cm høje. 

Tjek det på FDM.dk

er det ikke når de er færdige med at bruge nogen form for autostol?

Anmeld Citér

17. maj 2016

FruStolpe

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/autostole/autostol-eller-selepude

Det præcise svar er:  FDM fraråder, at børn placeres i selepuder uden ryg-og sidestøtte som sælges i mange supermarkeder. Test viser, at disse selepuder kan være livsfarlige for barnet i tilfældet af en kollision . læs linket 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Lukas&Liam<3

FruStolpe skriver:

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/autostole/autostol-eller-selepude

Det præcise svar er:  FDM fraråder, at børn placeres i selepuder uden ryg-og sidestøtte som sælges i mange supermarkeder. Test viser, at disse selepuder kan være livsfarlige for barnet i tilfældet af en kollision . læs linket 

Det er fordi vi skal til Italien i sommerferien, vi skal transporteres i bil i 30 min hver vej, så tænker at det godt lige kan gå an til sådan en kort tur så jeg slipper for 2 kæmpe autostole i flyveren

Anmeld Citér

17. maj 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lukas&Liam<3 skriver:

er det ikke når de er færdige med at bruge nogen form for autostol?

Når de er 135 cm er det ikke ved lov, at de sidder i selepude. Der er ikke nogen lov om de skal sidde med ryglæn, men man anbefaler, at de gør, da det er sikrest.

Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine børn er, men jeg ville tage selepude med

Anmeld Citér

17. maj 2016

Tiggi

Lukas&Liam<3 skriver:

Det er fordi vi skal til Italien i sommerferien, vi skal transporteres i bil i 30 min hver vej, så tænker at det godt lige kan gå an til sådan en kort tur så jeg slipper for 2 kæmpe autostole i flyveren

Sørg for at læse de italienske regler så :-) hjælper jo ikke meget hvis de er anderledes end de danske :-)

Anmeld Citér

17. maj 2016

Tiggi

Italien

Når du kører i en dansk bil, er du dækket ved at følge de danske regler. Lejer du bil i Italien skal børn under 36 kg og under 150 cm sidde i autostol eller på selepude. Børn på til 9 kg skal sidde i bagudvendt autostol.

http://www.fdm.dk/bi

Anmeld Citér

17. maj 2016

FruStolpe

Lukas&Liam<3 skriver:

Du behøver ikke overbevise mig om dit valg 

Jeg gav dig bare svaret på dit spørgsmål 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.