Jeg fødte for knap 3 måneder siden, og havde desværre en rigtig ærgelig oplevelse med det danske sundhedssystem, hvilket ender ud i vi gerne vil klage over forløbet.
Jeg er selv uddannet inden for sundhedsområdet, og ved derfor der er blevet begået en del direkte fejl, samt at den Jordemoder jeg havde, har håndteret situationen helt forkert an - hvilket egentlig er den største årsag til min klage. Jeg har dokumenteret forløbet dengang det skete (ugen op til fødslen, samt på selve barselsgangen) med datoer, samt jeg har udskrifter fra min journal med relevante oplysninger. Hvor meget dokumentation skal man bruge?
Er der andre som har stået i en situation, hvor de har klaget over behandling i det danske sundhedsvæsen? Hvordan foregår det? Og vil du fortælle om grunden til klagen, forløbet samt udfaldet? Hvem klagede du til?
Jeg har ikke haft overskud til at gøre noget ved sagen før nu, da det faktisk har siddet rigtig dybt i mig psykisk, og noget som har indirekte har belastet mig en del da det stod på. Den dag idag, ligger der stadig en lidt øv-stemning over tiden omkring min fødsel, tiltrods for jeg havde en fantastisk fødsel inde på selve fødestuen. Men dagene før og efter var et helvede for mig, da jeg var så påvirket af den jordemodes behandling af mig og min familie. Og det kan jeg bare mærke, at jeg simpelthen er så vred over, og har brug for at hun/nogen for af vide hvilken behandling jeg har fået, samt vigtigst af alt - at forebygge det ikke sker igen mod andre, evt mod andre mere ressourcesvage grupper, som ikke har modet til at sige fra over for sådan en behandling.
Anmeld
Citér