Fryseæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.173 visninger
11 svar
3 synes godt om
15. maj 2016

freund89

Hej alle. 

Jeg fik lagt et fryseæg op i fredags. Dyrket 5 dage til blastocyst. Nogen der er blevet gravide (med et blastocyst) som kan fortælle lidt om hvornår i først mærkede noget. Har nemlig haft en lidt murren i underlivet siden fredag aften og nogle gange stikker det i brysterne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2016

Risse

freund89 skriver:

Hej alle. 

Jeg fik lagt et fryseæg op i fredags. Dyrket 5 dage til blastocyst. Nogen der er blevet gravide (med et blastocyst) som kan fortælle lidt om hvornår i først mærkede noget. Har nemlig haft en lidt murren i underlivet siden fredag aften og nogle gange stikker det i brysterne. 

Jeg er blevet gravid på vores første fryseblasto og er i dag 24+1  

Jeg ville tænke at det var hurtigt hvis du allerede mærkede noget samme dag du fik det op, da ægget jo trods alt lige skal nå at sætte sig fast, men vil selvfølgelig ikke udelukke at det er det du mærker  

Jeg mener dog at have hørt at ægget sætter sig fast 1-3 dage efter ved blastocyst-oplægning.

Jeg selv mærkede ikke noget som sådan, dog begyndte jeg at bløde lidt brunt halvgammelt to dage efter og i de efterfølgende 3 dage, men mindre og mindre. Var super ærgerlig da jeg opdagede det og tænkte at det jo da godt nok gik hurtigt med den menstruation! Men kom senere på aftenen til at tænke på at det jo kunne være implantationsblødning, hvilket det jo så faktisk viste sig at have været 

Jeg var i øvrigt helt umulig den dag tidligere på dagen, hvor jeg fik et voldsomt raseri anfald over at min forlovede havde købt de fokerte kartofler  måtte sige til ham at jeg lige havde brug for at rase ud uden at han var der, hvorefter jeg lå under dynen i 1-2 timer og surmulede inden jeg gik ud og sagde pænt undskyld. Jeg ved slet ikke hvad der gik af mig, for det var bare så ulig mig at reagere sådan  men samme aften opdagede jeg jo så implantationsblødningen, og en uge efter ÆO testede jeg tidligt positiv, da jeg ville vide om jeg kunne tage et par glas vin, når nu det var juleaften. Det kunne jeg jo så ikke, men det var bare den bedste julegave ever! 

Så masser af held og lykke! Blastocyster er super gode og seje! Så der er rigtig gode chancer for at det lykkes for dig/jer 

Anmeld Citér

16. maj 2016

freund89

Risse skriver:

Jeg er blevet gravid på vores første fryseblasto og er i dag 24+1  

Jeg ville tænke at det var hurtigt hvis du allerede mærkede noget samme dag du fik det op, da ægget jo trods alt lige skal nå at sætte sig fast, men vil selvfølgelig ikke udelukke at det er det du mærker  

Jeg mener dog at have hørt at ægget sætter sig fast 1-3 dage efter ved blastocyst-oplægning.

Jeg selv mærkede ikke noget som sådan, dog begyndte jeg at bløde lidt brunt halvgammelt to dage efter og i de efterfølgende 3 dage, men mindre og mindre. Var super ærgerlig da jeg opdagede det og tænkte at det jo da godt nok gik hurtigt med den menstruation! Men kom senere på aftenen til at tænke på at det jo kunne være implantationsblødning, hvilket det jo så faktisk viste sig at have været 

Jeg var i øvrigt helt umulig den dag tidligere på dagen, hvor jeg fik et voldsomt raseri anfald over at min forlovede havde købt de fokerte kartofler  måtte sige til ham at jeg lige havde brug for at rase ud uden at han var der, hvorefter jeg lå under dynen i 1-2 timer og surmulede inden jeg gik ud og sagde pænt undskyld. Jeg ved slet ikke hvad der gik af mig, for det var bare så ulig mig at reagere sådan  men samme aften opdagede jeg jo så implantationsblødningen, og en uge efter ÆO testede jeg tidligt positiv, da jeg ville vide om jeg kunne tage et par glas vin, når nu det var juleaften. Det kunne jeg jo så ikke, men det var bare den bedste julegave ever! 

Så masser af held og lykke! Blastocyster er super gode og seje! Så der er rigtig gode chancer for at det lykkes for dig/jer 

Tak for dit svar ��. Dejligt med en solstråle historie. 

Tænker også det var lidt tidligt. Men åh hvor er ventetiden dog lang. 

Her har der også været nogle episoder hvor der lige har været nogle humørsvingninger. Men alle de hormoner gør det heller ikke nemmere ��

Ønsker jer al held og lykke i fremtiden ��

Anmeld Citér

16. maj 2016

123.

freund89 skriver:

Hej alle. 

Føgler lige med da jeg skal igennem fryseforsøg nu her  .

Anmeld Citér

16. maj 2016

freund89

Newgirl. skriver:

Føgler lige med da jeg skal igennem fryseforsøg nu her  .

Spændende Hvor er du i behandling henne?

Jeg havde kun 1 æg på frys men heldigvis er der kommet den nye metode til fryseæg hvor der ikke er ret mange æg der går til ved optøning. 

Hvor mange har du og er de dyrket videre til blastocyst? 

Anmeld Citér

16. maj 2016

123.

freund89 skriver:

Jeg havde kun 1 æg på frys men heldigvis er der kommet den nye metode til fryseæg hvor der ikke er ret mange æg der går til ved optøning. 

Jeg er i behandling på odense. Og jeg har 4 der er dyrket til blastocyster. Så buede have god chance ..  

Hvordan kan det være du kun har 1?  og den nye metode, tror du alle bruger dem?

Anmeld Citér

16. maj 2016

freund89

Newgirl. skriver:

Jeg er i behandling på odense. Og jeg har 4 der er dyrket til blastocyster. Så buede have god chance ..  

Hvordan kan det være du kun har 1?  og den nye metode, tror du alle bruger dem?

Dejligt :-) lad os håbe der er et guldæg der imellem så

Jeg ved det faktisk ikke. Det tror jeg da. Må indrømme jeg er lidt forvirret over det for det var først noget jeg fik afvide her til sidst. Så har gået i over en måned hvor jeg var mega nervøs for om det ene æg overhovedet overlevede. Da jeg var til sidste scanning forklarede de mig så processen og fortalte jeg ikke skulle være nervøs for optøningen. 

Havde kun 1 på frys fordi resten ikke udviklede/delte sig som de skulle. 

Så lad os håbe jeg ruger på et guldæg nu

ellers skal jeg igang med 2. Friske forsøg, men rammer deres sommerferien så skal lige vente en cyklus

Anmeld Citér

16. maj 2016

123.

freund89 skriver:

Dejligt :-) lad os håbe der er et guldæg der imellem så

Jeg ved det faktisk ikke. Det tror jeg da. Må indrømme jeg er lidt forvirret over det for det var først noget jeg fik afvide her til sidst. Så har gået i over en måned hvor jeg var mega nervøs for om det ene æg overhovedet overlevede. Da jeg var til sidste scanning forklarede de mig så processen og fortalte jeg ikke skulle være nervøs for optøningen. 

Havde kun 1 på frys fordi resten ikke udviklede/delte sig som de skulle. 

Så lad os håbe jeg ruger på et guldæg nu

ellers skal jeg igang med 2. Friske forsøg, men rammer deres sommerferien så skal lige vente en cyklus

Håber alle 4 er guldæg. Så jeg aldrig skal igennem dette behandling igen. 

Krydser for det sætter sig godt fast.. hvor mange fik du ud?..  jeg fik 25 ud. Kun 4 af dem klaret det

Anmeld Citér

16. maj 2016

freund89

Ja lige præcis. Det håber vi

Hold da op. Hvad var grunden til du ikke fik æg op ved første forsøg så? 

Jeg fik 9 æg ud, alle befrugtet, 1 til oplægning og 1 dyrket til blastocyst til frys. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

WantingBaby2012

freund89 skriver:

Hvor kan man få mere info om den nye metode til fryseæg? Har ikke hørt noget, og jeg har 2 æg på frys, som jeg forhåbentlig skal have lagt op om små 14 dage! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.