erstatningsweekend?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
5 svar
4 synes godt om
15. maj 2016

Anonym trådstarter

Mit barn er lige blevet hentet til trods for at der i samværsaftalen står at samvær udvides med helligdagene hvis de falder i forbindelse med weekendsamvær, altså at jeg skulle have haft mit barn et døgn endnu.

Der står også at jeg har ret til at få erstatningssamvær, og så tænkte jeg (med risiko for at lyde smålig) kan jeg kræve at få mit barn et døgn på et andet tidspunkt?

Vi er inviteret til bryllup til sommer, men mit barn skal være hos min eks i den weekend, og min eks vil kun lade os have barnet i et par timer, så overvejede om jeg skulle bede om det 'tabte' døgn der.

Hvad ville I gøre?

EDIT: Det skal måske lige titilføjes at vi blev snydt for en hel uges sommerferie sidste år, og et par dage i påsken i år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2016

Newsence

Ja du kan søge erstatnings samvær hvis barnet uretmæssigt bliver hentet fra samvær eller nægtet udleveret. Og du har da en vis form for medbestemmelse ang. Hvornår samvær så skal være men om du kan bestemme det så præcist ved jeg ikke.. Du skal kontakte SF og fortælle at den anden forældre gentagne gange ikke overholder samvær og mindsker dit samvær.. Det er jo konfliktskabende og ikke til barnets bedste at få afvide først at nu skal du være her og så bliver det lavet om igen.

dog skal der stå i aftalen noget med nogle paragraffer. Er det SF der har udfærdiget aftalen eller har I printet en blanket ud fra deres hjemmeside vil det automatisk stå på aftalen. 

Mit råd er at du kontakter en advokat for det for du brug for. Og så ville jeg nok lægge mere vægt på at det er gentagne gange dit samvær ikke bliver respekteret og ikke på en enkelt dag da det godt kan lyde noget småligt. Så læg vægt på at du ønsker denne samværs chikane stoppet. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Zelinasmor

Ja det kan du. Ring til SF og oplys det som du skriver her. Og så bed din Eks om en ekstra dag. Alt hvad der står i samværspapirene gælder. Det samme hvis din eks rejser i din "uge" af sommerferien sammen med jeres barn. Så har du ret til den uge på andet tidspunkt. Du er ikke smålig. Hvert sekund med sine børn er en gave!

Anmeld Citér

15. maj 2016

Anonym trådstarter

Vi var for flere måneder siden blevet enige - på SMS - om at jeg skulle have vores barn i de tre dage før påske, for de lå mellem almindelig weekendsamvær og påskeferien, så jeg om min familie havde lavet forskellige planer for dagene, men mindre end en uge før samvær fik jeg pludselig ikke længere lov at have vores barn i de dage, for det stod ikke i aftalen (der står vi skal være enige) og at de allerede havde indviet barnet i de planer de havde for de tre dage. 

Jeg forsøgte at ændre planerne, men det kunne ikke lade sig gøre, så min familie måtte undvære barnet. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Fremad

Hvis det står i jeres aftale fra SF så har du krav på en erstatning dag, osv.

Havde de glemt det var helligdag imorgen? Eller var det bevidst at poden blev hentet mod aftalen? 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Xolia

Anonym skriver:

Mit barn er lige blevet hentet til trods for at der i samværsaftalen står at samvær udvides med helligdagene hvis de falder i forbindelse med weekendsamvær, altså at jeg skulle have haft mit barn et døgn endnu.

Der står også at jeg har ret til at få erstatningssamvær, og så tænkte jeg (med risiko for at lyde smålig) kan jeg kræve at få mit barn et døgn på et andet tidspunkt?

Vi er inviteret til bryllup til sommer, men mit barn skal være hos min eks i den weekend, og min eks vil kun lade os have barnet i et par timer, så overvejede om jeg skulle bede om det 'tabte' døgn der.

Hvad ville I gøre?

EDIT: Det skal måske lige titilføjes at vi blev snydt for en hel uges sommerferie sidste år, og et par dage i påsken i år.

Der står om det på Statsforvaltningen.dk om automatisk erstatningssamvær.

Send så en mail til bopælsforælder i en pæn tone om at du blev lidt overrasket over at dit barn blev hentet for tidligt da der står bla. Bla. Bla. I samværsaftalen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.