Arrrg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2016

Sedigfor

Har været der. Du kan ikke ændre på ham, hvis du tager afsted i nogle dage eller to uger, ligger der bare støv og skidt overalt, opvasken er ikke taget osv. Smut nu. For din egen skyld. Og hvis i har børn så for deres. Du er velkommen til at skrive til mig hvis det skulle være (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Lisbeth1985

Hvorfor holder du ikke op med at lave mad til ham,vaske hans tøj,købe ind,osv.? Måske får han efter en uges tid eller to øjnene op for,hvor godt han har det?! :-)

Anmeld Citér

15. maj 2016

Newsence

Hvis hans svar er at du bare kan skride så viser han jo tydeligt at han er ligeglad..

lever selv med en gamer men her er der altså tiderman kan spille på og tider man ikke kan.. 

Tænk over det. Du bliver ved ham og en dag bliver du gravid. Selv som gravid med ondt mm vil du skulle klare alt.. Med lille baby vil du skulle klare alt..

når han tager ud med venner på jeres eneste aften og samtidig bare siger du kan skride så ændre han sig ikke. Han ved jo du nok skal gøre det. Han ved jo at dit hjerte ikke byder dig ikke at tage dig af hunden. Og han udnytter det.

det du elsker er det virkelig den han er eller den du ønsker han er?? Har du måske skabt et drømme billede der ikke holder stik??

helt ærligt så er svare : smut. Forlad ham og få arbejdet med dit selvværd så du ALDRIG byder dig selv at leve som en andens gratis hushjælp. Når du får opbygget den selvværd vil du en dag møde en sød mand det aldrig kunne finde på at behandle dig sådan. Og du vil se tilbage og ryste på hoved over du fandt dug i det så længe.

ja her og nu vil det gøre ondt men på den lange bane er det bedst. Du skylder dig selv at sige stop. Du fortjener sgu bedre end en der er så ligeglad med om du er der eller ej. Du fortjener en der for alt i verden ikke vil miste dig..

Anmeld Citér

15. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Har lige brug for at brokke mig!.

- min kæreste og jeg bor sammen, men jeg tror han har fået opfattelsen af at jeg skal lave alt? Rengøring, betale regninger, betale mad og passe hans hund?!.. han er aldrig hjemme om hverken aften eller dagen.. og når han enlig er så sidder han og spiller computer. Ikke noget med at hjælpe til det huslige eller lave mad?.. han tager ikke engang af bordet eller giver hans egen hund mad?!. Jeg ved at få nok.. men jeg har sagt gang på gang. Jeg træt af det, at jeg gør alt.. får bare af vide jeg skal pakke mine ting og skride?.. burde nok gøre det. Men jeg elsker ham.. hvad fanden skal jeg sige for at få ham til at opføre sig som en kæreste isted for en stædig lille teegner .. ? Skal lige siges han er snart 28 år.

Det lyder som en kæreste jeg havde engang ...

Når han vågner (for jeg går ud fra han stadig sover ) så sig du gerne vil snakke med ham ... 

Sig at det kunne være fedt hvis I var ligeværdige individer i jeres forhold og at du pt føler dig mere som han hushjælp og mor end som hans kæreste og det vil du gerne lave om på .. 

Fortæl ham hvorfor du gerne vil bruge krudt på at lave det om ... 

Foreslå at I laver en arbejdsfordeling i fællesskab .. hav listen med alle opgaver klar eller snak jer frem til hvilke opgaver der er i hjemmet og hvor tit det skal gøres  ... Fordel dem nogenlunde lige imellem jer .. Og sæt evt faste dage på så onsdag støvsuger man og fredag gøres badeværelse rent 

Herefter er du nødt til at stole på at han laver de ting han skal ... Og du skal ikke tage over ! Du skal heller ikke rette på ham hvis han fx støvsuger forkert ..

Hvis du fx ikke tør lade ham vaske dit tøj så bær i nok vaske tøj hver for sig og ellers kunne det jo være en af dine opgaver ... 

Hvis han ikke kan gå med til denne type ordning er du nok nødt til at tage grovere metoder i brug ... Sluk for automatikken og trylleriet  .. for han lever i en verden med en magisk vasketøjskurv og et automatisk køleskab ... 

Den magiske vasketøjskurv findes i mange hjem .. Den er magisk fordi den  sørger for at tøjet på mystisk vis selv finder vej til skabet igen i ren og tør tilstand  - nogle gange sørger den endda før at tøjet finder vej til vasketøjskurven ... Sluk for den .. Og vask kun dit eget tøj øf læg kun dit eget tøj på plads  - hvis han er typen der ikke kan finde ud af at smide tøj til vask så lad hans tøj ligge ..

Hold op med at rydde op efter ham - Kan du ikke holde det ud køb en plastikkasse og smid hans tøj og andre ting der roder deri når du rydder op ... Det gælder også det våde håndklæde på gulvet /stolen og iPad'en hvis den ligger på gulvet eller i sofaen .. 

Det automatiske køleskab findes ligeledes i mange hjem .. Det udemærker sig ved at det altid er fyldt og sørger for at tilberedt mad på mystisk vis kommer til at stå på bordet hver aften rundt om i de små hjem ... Hold op med at lave mad til ham - lav kun til dig selv .. Hvis man ikke vil bidrage kan man ikke nyde ... Stop i øvrigt med at købe de ting ind som kun han bruger ... 

Den magiske opvaskebørste er en smart anordning .. Den sørger for at der altid er rene kopper og tallerkner i skabet .... Vask kun op hvad du selv har brugt ... Og lad resten stå hvor han har forladt det ... Kan du ikke holde det ud så sæt det i kassen - du ved den mad iPad og vasketøj og alt muligt andet .. 

I øvrigt er det hans hund og hans ansvar - fortæl ham det og at det derfor er ham der fodrer og hør tur og stol på at han selv tager sig af den 

Du kan sikkert se hvor jeg vil hen ...  Mest af alt handler det om at han skal få øjnene op for hvad du reelt gør og hvad han derfor svigter at bidrage med ... Hvis det ikke virker så er der nok ikke så meget håb .. Men prøv ad først - inden du overvejer at smutte 

Held og lykke ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.