Barnedåb og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2016

klmf

Årgangs Mor skriver:

Også mig, hvad årsagen er, i vores diskussion kunne jeg heller ikke få en direkte årsag udover at eet skulle der bare være fordi det var en festlig anledning 

Synes absolut ikke brunch er snoldet. Et overflødighedshorn af lækkert brød, pålæg, æg pølser og bacon, pandekager, smoothies, kager. Hvem kan ønske mere? Nu er jeg så også mere en morgenmadstype end suppe-steg-is, det har nok også lidt at sige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Benjamins'mor

Årgangs Mor skriver:

Efter en heftig diskussion, vil jeg lige høre hvad i siger herinde

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Jeg drikker meget sjælendt alkohol, og en barnedåb er jo ikke en drukfest - så jeg ville komme selvom der ikke blev serveret alkohol. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Benjamins'mor

MummiT skriver:

Bestemt ikke. En barnedåb er jo for at fejre den lille ny får sit navn og byde velkommen til menigheden. Så er det i min verden op til forældrene om de vil bande alkohol ind i den affære. Vi købte ind så der var 1-2 øl pr voksen og 1 lille glad velkomstdrink. Det var det. 

Jeg kender en hvor de serverede rigeligt med øl og vin til maden og mormor tog baby med hjem så forældrene og deres venner kunne feste og tage i byen. Det er i og for sig også i orden, men ikke lige sådan jeg selv ville fejre en barnedåb

Vi serverede lidt rødvin til maden, der var også så man kunne få en øl eller to, men det var en barnedåb og ikke en drukfest. 

Synes selv folk bestemmer hvad de servere af drikkevarer, men uanset er en barnedåb ikke en drukfest. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Kløver

blæksprutten skriver:

Synes absolut ikke brunch er snoldet. Et overflødighedshorn af lækkert brød, pålæg, æg pølser og bacon, pandekager, smoothies, kager. Hvem kan ønske mere? Nu er jeg så også mere en morgenmadstype end suppe-steg-is, det har nok også lidt at sige

Vi harselv til barnedåb som brunch og følte heller ikke det var snoldet, det var så hyggeligt og var vild med det 

Anmeld Citér

14. maj 2016

januar16

Er det mig der er gammeldags eller er dåb ikke om søndagen efter kirke der om formiddagen?

Ved der er nogen der er begyndt at holde om lørdagen for at holde en 'rigtig' fest eller grundet gæster der kommer fra den anden del af landet. 

For at besvare spørgsmålet. Jeg ville aldrig komme kun for alkoholen, det er jo barnedåben der fejres. Men ville nok forvente at der var lidt især hvis det blev holdt om aftenen.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg sætter stor pris på et glas hvidvin eller en kold øl. Jeg ville dog ALDRIG lade fravær af alkohol være en årsag til at melde afbud. Det er en fejring af et nyt lille barn - hverken barn eller forældre kan være særligt vigtige for dem, der melder fra på det grundlag. Skulle det så også være ok at blive væk, fordi der ikke var kartofler på menuen?

Anmeld Citér

14. maj 2016

et-ønske

Årgangs Mor skriver:

Efter en heftig diskussion, vil jeg lige høre hvad i siger herinde

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Nu er en dåb, i min optik ikke en drukfest. Jeg drikker ikke selv, så har stemt at jeg selvfølgelig ville komme alkohol eller ej! 

Til vores barnedåb havde vi købt både vin, øl og vand. Men tror ikke der blev drukket en hel flaske vin og vi var 45 personer  

Anmeld Citér

14. maj 2016

Kløver

januar16 skriver:

Er det mig der er gammeldags eller er dåb ikke om søndagen efter kirke der om formiddagen?

Ved der er nogen der er begyndt at holde om lørdagen for at holde en 'rigtig' fest eller grundet gæster der kommer fra den anden del af landet. 

For at besvare spørgsmålet. Jeg ville aldrig komme kun for alkoholen, det er jo barnedåben der fejres. Men ville nok forvente at der var lidt især hvis det blev holdt om aftenen.

Vi har holdt 3 x dåb om søndagen hvor kirken var kl 10, og 1 dåb om lørdagen kl 11 da det var muligt og var af hensyn til dem der havde flere timers kørsel. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Jeg sætter stor pris på et glas hvidvin eller en kold øl. Jeg ville dog ALDRIG lade fravær af alkohol være en årsag til at melde afbud. Det er en fejring af et nyt lille barn - hverken barn eller forældre kan være særligt vigtige for dem, der melder fra på det grundlag. Skulle det så også være ok at blive væk, fordi der ikke var kartofler på menuen?

Snakkede vi sjovt nok om, om de så ville blive væk hvis det blev holdt af veganere/vegetarer og de mente helt klart der ville blive serveret kød hvor jeg sagde at jeg virkelig tvivlede på at veganere ville servere kød eller produkter fra dyr. Men der ville de muligvis også udeblive :-0 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Diosa85

Synes det er fis i en hornlygte og ekstremt egoistisk hvis man vælger fra pga mangel på alkohol. Så har man da et seriøst problem 

jeg serverede heller ikke alkohol til min søns barnedåb. Holdte det på en restaurant til buffet. Og folk fil direkte at vide. At ville de have sodavand og alkohol stod det på egen regning. Jeg havde sørget for juice, The, kaffe og vand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.