Forsamtale uden manden (kan man det?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2016

KissMeKissMeKissMe

Jeg ringer selvfølgelig på mandag og spørger, men indtil da vil jeg lige høre om nogle har erfaringer eller kvalificerede bud. 

Meget simpelt: tror I man kan komme til forsamtale til IVF/ICSI uden manden deltager? 

Vi er i forvejen i behandling i det private og i gang med 3. IVF-forsøg og skal nu til samtale i det offentlige, som backup til hvis vores 3 forsøg i det private ikke er nok. Vi kender altså hele møllen, men man skal jo stadig til en forsamtale. Pga lukningen af skejby skal vi køre 1,5 time hver vej og derudover er der 2 timer ventetid fra sædprøven (som laves hjemmefra) afleveres til samtalen starter. Det vil sige, at det i praksis er en hel arbejdsdag, som forsamtalen kommer til at tage. 

Så tror I jeg kan tage af sted alene/eller med en veninde, som har sommerferie, så min travle eksamensramte kæreste slipper for endnu en dag ud af kalenderen?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Musen91

Nej umiddelbart ikke for der skal underskrives et stykke papir, det skulle vi i hvert fald så det tror jeg ikke man kan. Men prøv og hør dem  

Anmeld Citér

14. maj 2016

KissMeKissMeKissMe

Musen91 skriver:

Nej umiddelbart ikke for der skal underskrives et stykke papir, det skulle vi i hvert fald så det tror jeg ikke man kan. Men prøv og hør dem  

Tak for dit svar. Jeg tror egentlig heller ikke man kan. 

Men det er bare så tidskrævende at være i behandling, så man kunne jo håbe, at den af os, der alligevel ikke skal lægge krop til, kunne slippe 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Musen91

KissMeKissMeKissMe skriver:

Tak for dit svar. Jeg tror egentlig heller ikke man kan. 

Men det er bare så tidskrævende at være i behandling, så man kunne jo håbe, at den af os, der alligevel ikke skal lægge krop til, kunne slippe 

Ja det er rigtigt  

Men kan da være de vil gøre det der i skal i behandling  

Anmeld Citér

14. maj 2016

LilleLy

Mit eksempel er ikke helt det samme men.... vi startede med at være i behandling på sygehuset hvor vi begge var med. I mit andet forsøg skulle jeg springe en behandling over (pga der var for mange tilmeldte så de kunne ikke nå alle). Derfor tog jeg kontakt til en privat klinik, hvor vi så kunne få et forsøg. Jeg gav dem tilladelse til at hente mine/vores informationer fra sygehuset. Ved den første samtale/undersøgelse i privat klinikken tog jeg afsted selv,  vi skulle også underskrive nogle papirer der, men jeg fik lov til at tage dem med hjem og så medbringe dem gangen efter. 

Vores behandling bestod kun i at jeg skulle hormon stimuleres og var derfor ikke så omfattende, jeg ved ikke om det havde betydning. 

Men god ide at ringe til dem, det kan i hvert fald ikke skade

Anmeld Citér

14. maj 2016

KissMeKissMeKissMe

LilleLy skriver:

Mit eksempel er ikke helt det samme men.... vi startede med at være i behandling på sygehuset hvor vi begge var med. I mit andet forsøg skulle jeg springe en behandling over (pga der var for mange tilmeldte så de kunne ikke nå alle). Derfor tog jeg kontakt til en privat klinik, hvor vi så kunne få et forsøg. Jeg gav dem tilladelse til at hente mine/vores informationer fra sygehuset. Ved den første samtale/undersøgelse i privat klinikken tog jeg afsted selv,  vi skulle også underskrive nogle papirer der, men jeg fik lov til at tage dem med hjem og så medbringe dem gangen efter. 

Vores behandling bestod kun i at jeg skulle hormon stimuleres og var derfor ikke så omfattende, jeg ved ikke om det havde betydning. 

Men god ide at ringe til dem, det kan i hvert fald ikke skade

Fedt! Må ringe til dem, men der er nok først telefontid for ikke akutte ting på tirsdag. Kunne være fedt, hvis de ville gå med til det.  

Min kæreste er freelancer udover studiet, så det koster os en (for os) ret stor mængde penge hver gang, at han skal have en dag fri fra arbejde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.