Hovedpine - piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
7 svar
6 synes godt om
13. maj 2016

Nakedasja

Hej herinde 

Jeg lider enormt meget af hovedpine, jeg er knuge 5 (vidst nok 5+5) og lider i øvrigt også af enorm træthed..

men værst er hovedpinen.. Og jeg er ikke meget for at tage panodiler da jeg har hørt det er skadeligt for fosteret.. 

Er der noget man kan gøre for at afhjælpe hovedpinen? Drikker rigeligt med vand ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Nakedasja skriver:

Hej herinde 

Jeg lider enormt meget af hovedpine, jeg er knuge 5 (vidst nok 5+5) og lider i øvrigt også af enorm træthed..

men værst er hovedpinen.. Og jeg er ikke meget for at tage panodiler da jeg har hørt det er skadeligt for fosteret.. 

Er der noget man kan gøre for at afhjælpe hovedpinen? Drikker rigeligt med vand ..

En lur. Jeg er lyssensitiv og det resulterer i en hel del migræne anfald i løbet af sommeren. Det eneste der rigtig hjælper er ligge i et køligt og helt mørkt rum. - Ofte tager jeg faktisk bind for øjnene for at få det mørkt nok. Og så sove. En lur på 1-3 timer hjælper rigtig meget på sådan et anfald, så mon ikke en lur kunne hjælpe dig med både hovedpine og træthed? Og så som du selv er opmærksom på, drik rigeligt vand.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Nakedasja

MummiT skriver:

En lur. Jeg er lyssensitiv og det resulterer i en hel del migræne anfald i løbet af sommeren. Det eneste der rigtig hjælper er ligge i et køligt og helt mørkt rum. - Ofte tager jeg faktisk bind for øjnene for at få det mørkt nok. Og så sove. En lur på 1-3 timer hjælper rigtig meget på sådan et anfald, så mon ikke en lur kunne hjælpe dig med både hovedpine og træthed? Og så som du selv er opmærksom på, drik rigeligt vand.

Jo, en lur ville også gavne min træthed 

men det kommer bare på alle tidspunkter af døgnet, også når jeg er ude 

Anmeld Citér

14. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Nakedasja skriver:

Jo, en lur ville også gavne min træthed 

men det kommer bare på alle tidspunkter af døgnet, også når jeg er ude 

Når jeg får et migræne anfald er det typisk når jeg er ude, da det ligesom bliver trigget af lys

Hvis du synes det er uudholdeligt så må du tage hjem og sove, hvis du ikke vil tage panodil. Migræne/meget, meget slem hovedpine er en helt legal "undskyldning" for f.eks. at melde sig syg.

Anmeld Citér

14. maj 2016

gokkelok

Har du snakket med lægen både om hovedpine og træthed? Og hvor ofte har du hovedpine?

Anmeld Citér

15. maj 2016

FrkLarsen

Nakedasja skriver:

Hej herinde 

Lider også af hovedpine her hjemme, og min læge af sagt at panodil gerne på tages som gravid. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

gokkelok

FrkLarsen skriver:

Lider også af hovedpine her hjemme, og min læge af sagt at panodil gerne på tages som gravid. 

Det er også det bedste at tage som gravid. 

Problemet er at der er mange undersøgelser som viser at drenges fertilitet nedsættes hvis moderen har taget en vis mængde paracetamol som gravid. Man er ved at finde ud af, om der er hold i undersøgelserne eller ej. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Nakedasja

gokkelok skriver:

Har du snakket med lægen både om hovedpine og træthed? Og hvor ofte har du hovedpine?

Jeg har netop idag skrevet til lægen..

hovedpinen har ikke været så slem de sidste par dage, det har kvalmen til gengæld 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.