Hvad må man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
13 svar
20 synes godt om
13. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

jeg er blevet enlig. Min ex bor i samme bygning som jeg. Vi er ok med hinanden og han kommer her og spiser aftensmad etc. et par gange i ugen. Han har et par gange købt ind til maden samt diverse lækkerier til ungerne uden det var en aftale, er det i orden hvis jeg bare betaler regningen. må man det i forhold til enlig tilskud osv.? Er pt. På dagpenge...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Fremad

De det er det ikke,  hvis man spørg udbetaling dk... Han må ikke en gang tag en pose skrald med, handle mm er også No go....

Anmeld Citér

14. maj 2016

Roselil

sscm skriver:

De det er det ikke,  hvis man spørg udbetaling dk... Han må ikke en gang tag en pose skrald med, handle mm er også No go....

Ok tak, det er ret vilde regler synes jeg. Vi prøver jo bare at bevare det gode forhold for børnenes skyld. Jeg har jo også veninder og familie der kommer og spiser med sommetider, de kan da også finde på, at handle noget ind til maden. 

Må fortælle ham, at han ikke må komme med noget så.

tak for svar

Anmeld Citér

14. maj 2016

alenemor42

Hvis det kun er 2 gange om ugen burde det ikke være et problem. At han køber slik til sine børn 2 gange om ugen burde også være i orden. Det er dog mere diffust når der deles mad ... man skal betale hver sit.

Men det kan ikke side stilles med et samliv ..

Anmeld Citér

14. maj 2016

modesty

Roselil skriver:

jeg er blevet enlig. Min ex bor i samme bygning som jeg. Vi er ok med hinanden og han kommer her og spiser aftensmad etc. et par gange i ugen. Han har et par gange købt ind til maden samt diverse lækkerier til ungerne uden det var en aftale, er det i orden hvis jeg bare betaler regningen. må man det i forhold til enlig tilskud osv.? Er pt. På dagpenge...

Jeg opfordrer til civil ulydighed.

Selvfølgelig er det okay - uanset hvad der står i loven.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Roselil

modesty skriver:

Jeg opfordrer til civil ulydighed.

Selvfølgelig er det okay - uanset hvad der står i loven.

Jeg synes også selv det er fjollet, men for pokker, man hører hele tiden om folk der stikker hinanden for småting. Vil ikke have problemer, selvom det ikke er store ting, så orker jeg bare ikke hvis jeg skal til at forklare alt muligt til myndighederne. 

Jeg har altid haft et afslappet forhold til dit og mit, blandt venner, familie og ja også ex. Han spiser jo også med så er vel en form for udgift

Anmeld Citér

14. maj 2016

Roselil

alenemor42 skriver:

Hvis det kun er 2 gange om ugen burde det ikke være et problem. At han køber slik til sine børn 2 gange om ugen burde også være i orden. Det er dog mere diffust når der deles mad ... man skal betale hver sit.

Men det kan ikke side stilles med et samliv ..

Tak for svar. Det er svært når reglen er et fortolkningsspørgsmål...

Anmeld Citér

14. maj 2016

modesty

Roselil skriver:

Jeg synes også selv det er fjollet, men for pokker, man hører hele tiden om folk der stikker hinanden for småting. Vil ikke have problemer, selvom det ikke er store ting, så orker jeg bare ikke hvis jeg skal til at forklare alt muligt til myndighederne. 

Jeg har altid haft et afslappet forhold til dit og mit, blandt venner, familie og ja også ex. Han spiser jo også med så er vel en form for udgift

Det er super dejligt at I har et godt forhold. Både for jer og børnene. Selvfølgelig skal I blive ved med at dele liv på den måde - og selvfølgelig er det okay at han kommer med lidt engang imellem.

Og ja - som du selv siger - han er jo også en udgift så i princippet går det nogenlunde lige op.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Ena

sscm skriver:

Tage en pose skrald med? Må ens mor, søster eller veninde det? Eller er det kun mænd, der ikke må tage ens skrald?

Min far bliver fx lidt irriteret over at se, hvordan jeg maser affald i min skraldespand (fordi jeg er nærig med plastikposer) og så kan han godt finde på at tage min skraldpose med uden at jeg ser det, når han går efter at have været på besøg. 

Det er ikke for at være øretæveindbydende, jeg forstår det bare oprigtigt ikke.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Fremad

Tage en pose skrald med? Må ens mor, søster eller veninde det? Eller er det kun mænd, der ikke må tage ens skrald?

Min far bliver fx lidt irriteret over at se, hvordan jeg maser affald i min skraldespand (fordi jeg er nærig med plastikposer) og så kan han godt finde på at tage min skraldpose med uden at jeg ser det, når han går efter at have været på besøg. 

Det er ikke for at være øretæveindbydende, jeg forstår det bare oprigtigt ikke.

Der var et program om det engang... Mht hvad de mente var brud på det at være enlig... Det var grotesk...

Jeg har selv været ved at blive krævet penge tilbage, fordi min nuværende mand købte hus da vi var sammen og jeg senere flyttede ind.... Det mente de var socialt bedrageri da jeg allerede skulle have meldt enlig fra da jeg overvejede at flytte sammen med ham....

Jeg må erkende jeg faktisk nærmest faldt ned af stolen.... 

Hende i tlf fra udbetaling Danmark var usædvanligt sur, men gennemgik liiige remsen for at man ikke er enlig hvis man tænker eller laver noget der kan minde som en familie...

min venindes forældre der er skilt, har været tiltalt for social bedrageri..... Fordi de kørte sammen til bango en gang i ugen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.