Gode råd søges! Angående min søn på 10 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
11 svar
6 synes godt om
13. maj 2016

Familie

Hej med jer!

Min søn på snart 10 mdr har lige pludselig ændret adfærd.

Han har hele ugen været meget pyldret, hysterisk når bare jeg rejser mig eller henter noget, han vil heller ikke overgive sig til søvnen i dagtimerne og vil hele tiden være i nærheden af mig og helst i mine arme.
Alt i alt vil han gerne have en masse tryghed og forsøger hele tiden at kravle op til mig. Han kan begynde at græde helt vildt og det kan være svært at trøste ham igen. Det er lidt hårdt at være mor lige i tiden og vil så gerne hjælpe ham på den bedste måde 

Han har aldrig været sådan før og tænker om han kan være et sted i sin udvikling hvor det er svært at rumme alle indtryk? 

Er der nogle af jer som har været igennem noget lignende og ved hvordan jeg støtter ham bedst i denne periode? Håber ikke at han bliver ved med at have det sådan, men at det går over igen.

I mandags lærte han at gå og ved ikke om det har noget at sige i forhold til alt det her.

God dag til jer alle og håber på at få nogle gode råd med på vejen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

Anonym8200

Familie skriver:

Hej med jer!

Han har hele ugen været meget pyldret, hysterisk når bare jeg rejser mig eller henter noget, han vil heller ikke overgive sig til søvnen i dagtimerne og vil hele tiden være i nærheden af mig og helst i mine arme.
Alt i alt vil han gerne have en masse tryghed og forsøger hele tiden at kravle op til mig. Han kan begynde at græde helt vildt og det kan være svært at trøste ham igen. Det er lidt hårdt at være mor lige i tiden og vil så gerne hjælpe ham på den bedste måde 

Han har aldrig været sådan før og tænker om han kan være et sted i sin udvikling hvor det er svært at rumme alle indtryk? 

Er der nogle af jer som har været igennem noget lignende og ved hvordan jeg støtter ham bedst i denne periode? Håber ikke at han bliver ved med at have det sådan, men at det går over igen.

I mandags lærte han at gå og ved ikke om det har noget at sige i forhold til alt det her.

Som du beskriver din søns adfær er jeg ret sikker på at tænderne er på vej og derfor kan det gøre voldsomt ondt på små børn, de vil konstant trøstes, nusses og have så meget opmærksomhed som muligt, sådan var min søn osse og sådan er han stadig.. Men det er kun en periode :-)

Anmeld Citér

13. maj 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Min datter var præcis sådan, da hun havde den alder. Vil råde dig til at hente app'en vidunderlige uger, den giver en rigtig fin beskrivelse af deres spring, hvornår de kommer og hvad du kan gøre.

Anmeld Citér

13. maj 2016

serinasmor

Familie skriver:

Hej med jer!

Mener separations  angsten sætter ind omkring 10 mdr ... Du kan træne med ham at mor er "væk" ved at lege "borte-tittit" med fx en stofble 

Det kan også sagtens være en reaktion på at det nye han lige har lært - når man lærer at gå bliver verden pludselig større ... 

Hvis du ikke har en rutine når du putter kan det være smart at indføre en så han vænner sig til det ... Vær heller ikke stille når han er puttet - det er trygt at høre mor er der ... Endnu bedre kan det være hvis han kan se dig fra sin seng ... Er det muligt at stille sengen så han fx kan se dig folde vasketøj i gangen eller stuen eller kan se dig vaske op  - Men så han stadig er på værelset ? 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Familie

Anonym8200 skriver:

Som du beskriver din søns adfær er jeg ret sikker på at tænderne er på vej og derfor kan det gøre voldsomt ondt på små børn, de vil konstant trøstes, nusses og have så meget opmærksomhed som muligt, sådan var min søn osse og sådan er han stadig.. Men det er kun en periode :-)

Tror desværre ikke det er tænder 
Han har 6 tænder og da de var undervejs var han også ked af det og ville have kontakt. Ved nogle af dem fik han også lidt feber, var meget forstyrret om natten og så gik det over efter ca 2 dage.

Det jeg oplever med ham nu er meget mere ekstremt og han viser ingen tegn på at det er noget med gummerne. Så er ret overbevist om at det må være noget andet 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Familie

jjuhl skriver:

Min datter var præcis sådan, da hun havde den alder. Vil råde dig til at hente app'en vidunderlige uger, den giver en rigtig fin beskrivelse af deres spring, hvornår de kommer og hvad du kan gøre.

Den vil jeg da tage et kig på! Tak

Anmeld Citér

13. maj 2016

Familie

serinasmor skriver:

Mener separations  angsten sætter ind omkring 10 mdr ... Du kan træne med ham at mor er "væk" ved at lege "borte-tittit" med fx en stofble 

Det kan også sagtens være en reaktion på at det nye han lige har lært - når man lærer at gå bliver verden pludselig større ... 

Hvis du ikke har en rutine når du putter kan det være smart at indføre en så han vænner sig til det ... Vær heller ikke stille når han er puttet - det er trygt at høre mor er der ... Endnu bedre kan det være hvis han kan se dig fra sin seng ... Er det muligt at stille sengen så han fx kan se dig folde vasketøj i gangen eller stuen eller kan se dig vaske op  - Men så han stadig er på værelset ? 

Ok, det kan være han er ved at få en bedre forståelse for afstand og ikke kan håndtere den følelse endnu. Kan i hvert fald prøve legen, hvis der er en chance for at det kan hjælpe ham med at forstå det at være tilstede og derefter væk 

Han har ingen problemer med at blive puttet til nat i sin seng. Der falder han i søvn imens han er alene på værelset og det genere ham ikke. Om dagen sover han 2 gange i sin barnevogn og har stort set gjort det fra han var helt lille. Det meste af ugen har jeg gået rundt med barnevognen indtil han faldt i søvn ind over barnevognsbeslaget og lagt ham ned derefter. Lige gyldig hvor mange gange jeg lægger ham ned bliver han hysterisk og vil sidde op. Det er både når vi går rundt og når jeg prøver at stille vognen. Så føler lidt at det er ligegyldig hvad jeg gør, så vil han ikke overgive sig til sine lure om dagen  Har også prøvet at lægge ham op i sengen i dagtimerne men det har heller ingen effekt.

Anmeld Citér

13. maj 2016

Familie

jjuhl skriver:

Er der kun der version som man skal betale for?

Anmeld Citér

13. maj 2016

Pikku Myy

Familie skriver:

Er der kun der version som man skal betale for?

Det er også en bog, der fx kan lånes på biblioteket

Anmeld Citér

13. maj 2016

Familie

Pikku Myy skriver:

Det er også en bog, der fx kan lånes på biblioteket

Den kunne jeg tage ned og kigge lidt i :-D

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.