Ægløsning hver cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

206 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, da familien ikke skal vide noget om planerne.

Jeg ved ikke om nogen af jer kan svare på spørgsmålet, eller måske bare komme med egne erfaringer?

Det er to måneder siden jeg stoppede p-piller. Første cyklus havde jeg tydeligt ægløsningssmerter og cyklus var 29 dage med alm. blødning. Præcis som jeg kender min cyklus fra før p-piller.

Denne gang har jeg ikke kunne mærke noget, og begyndte allerede at bløde på 27. dagen og kun meget lidt. Har testet negativ (nåede lige præcis at tage testen for så at begynde at bløde...). Tænker om jeg ganske enkelt ikke har haft ægløsning i denne cyklus? Ved godt man ikke kan komme med et stålfast svar, men lyder det ikke sandsynligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er anonym, da familien ikke skal vide noget om planerne.

Jeg ved ikke om nogen af jer kan svare på spørgsmålet, eller måske bare komme med egne erfaringer?

Det er to måneder siden jeg stoppede p-piller. Første cyklus havde jeg tydeligt ægløsningssmerter og cyklus var 29 dage med alm. blødning. Præcis som jeg kender min cyklus fra før p-piller.

Denne gang har jeg ikke kunne mærke noget, og begyndte allerede at bløde på 27. dagen og kun meget lidt. Har testet negativ (nåede lige præcis at tage testen for så at begynde at bløde...). Tænker om jeg ganske enkelt ikke har haft ægløsning i denne cyklus? Ved godt man ikke kan komme med et stålfast svar, men lyder det ikke sandsynligt? 

Overhovedet ikke.

Om din cyklus ender på 27 eller 29 dage er ikke indikator for manglende ægløsning, ej heller manglende ægløsningssmerter (og det er vel i og for sig heller ikke vigtigt, når du ikke er blevet gravid?).

Du kan ikke regne med en facitliste, slet ikke så hurtigt efter pilleophør, og din krop kommer til at vise dig den midterste finger rigtig mange gange, hvis du kommer til at vente lidt på en graviditet.

Hvis du er supernysgerrig på din krop, kan du prøve ægløsningsteste.

Held og lykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.