HCG måling via blodprøve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. maj 2016

Anonym trådstarter

Kære medlemmer

Jeg står i den situation at jeg har taget flere positive graviditetsteste hvor jeg begyndte at bløde hvor jeg enlig skulle have haft min menstruation. Jeg gik derfor til lægen og fik i går taget første blodprøve, hvor mit HCG tal kun var på 97. Skal i morgen have taget ny blodprøve, og jeg er selvfølgelig meget nervøs.

Oplysninger om min "graviditet"

Min seneste menstruation startede d. 31.03.16. Jeg havde ca. æggeløsning d. 18.04.16. (min cyklus er på omkring 36 dage). Jeg testede positiv d. 05.05.16, hvor jeg normalt skulle have min menstruation. Ud fra beregningen på terminsberegner.dk er jeg 4+6, fordi min cyklus er så lang. Men lægen spurgte ikke ind til at dette, hun mener jeg er længere i min graviditet pga. seneste menstruationen - så jeg er meget forvirret. Nogle der kan hjælpe mig?

Jeg afventer svar på 2. blodprøve i morgen, og jeg er meget nervøs, da jeg har lettere smerter i underlivet pt. Håber i kan komme med jeres gode/dårlige erfaringer, så jeg kan blive klogere...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2016

MissTas

Anonym skriver:

Kære medlemmer

Jeg står i den situation at jeg har taget flere positive graviditetsteste hvor jeg begyndte at bløde hvor jeg enlig skulle have haft min menstruation. Jeg gik derfor til lægen og fik i går taget første blodprøve, hvor mit HCG tal kun var på 97. Skal i morgen have taget ny blodprøve, og jeg er selvfølgelig meget nervøs.

Min seneste menstruation startede d. 31.03.16. Jeg havde ca. æggeløsning d. 18.04.16. (min cyklus er på omkring 36 dage). Jeg testede positiv d. 05.05.16, hvor jeg normalt skulle have min menstruation. Ud fra beregningen på terminsberegner.dk er jeg 4+6, fordi min cyklus er så lang. Men lægen spurgte ikke ind til at dette, hun mener jeg er længere i min graviditet pga. seneste menstruationen - så jeg er meget forvirret. Nogle der kan hjælpe mig?

Jeg afventer svar på 2. blodprøve i morgen, og jeg er meget nervøs, da jeg har lettere smerter i underlivet pt. Håber i kan komme med jeres gode/dårlige erfaringer, så jeg kan blive klogere...

Hvis man Googler tabeller for hcg værdier er nedre grænse i 4+6 138 ca. Men det er jo blot vejledende og ingen kvinder er ens. Nogle danner hcg hurtigt og andre langsomt. Hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og afvente næste svar. Er den steget/fordoblet sig, så er alt sikkert fint 

Anmeld Citér

12. maj 2016

Musen85

Anonym skriver:

Kære medlemmer

Den tabel jeg blev fulgt efter, skulle man i uge 4 have et hcg tal (blodprøve)  på mellem 40-1000   kan simpelthen ikke finde ud af at ligge billedet ind jeg har af tabellen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.