Den lille mavse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. september 2009

Ox.

Lille indlæg fra en pyldret mor

Min lille pige er i morgen 7 uger, hun har siden i onsdags ikke lavet i bleen, kun tisset, og begynder at tænke på nu, om det er normalt der kan gå så lang tid? Ville i ringe til vagtlæge/sundhedsplejersken?

- Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

TbCp

Det er så vidt jeg ved meget normalt. Der skal helst ikke gå over en uge, men nogle dage er ok. Da Liva var helt lille gik der ofte flere dag uden fyld i bleen.
Men virer det til at hun har mavekneb eller har hun det godt nok?

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

særligt hvis du ammer, så kan der gå laaaaaang tid... ring til lægen hvis hun får ondt :0)

Anmeld

27. september 2009

Ox.

TbCp skriver:

Det er så vidt jeg ved meget normalt. Der skal helst ikke gå over en uge, men nogle dage er ok. Da Liva var helt lille gik der ofte flere dag uden fyld i bleen.
Men virer det til at hun har mavekneb eller har hun det godt nok?

Maven er blød nok, men i aftes havde hun en ordentlig omgang mavepine hvor hun skreg i flere timer, men der har så ikke været noget idag ...

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

SussieOx skriver:

Maven er blød nok, men i aftes havde hun en ordentlig omgang mavepine hvor hun skreg i flere timer, men der har så ikke været noget idag ...

har i prøvet at cykle med hende? ja ikke bag på cyklen... *g*men ligge hende ned på ryggen og cykle med hendes ben? det kan hjælpe....

ellers cirkulerende bevægelser inde fra navlen og ud, altså med tre fingre som cirkler mens de kører ud i en større cirkel, forsigtigt selvfølgelig....

Anmeld

27. september 2009

Anne85

Når man ammer så er der næsten ingen affaldsstoffer i mælken og Lilje optager stort set det hele.. der kan derfor gå langt mellem at hun har afføring og det er helt normalt  Men prøv som det foreslås at lave cykle bevægelser med hendes ben, eller prøv at give hende lidt blid massage på maven med lidt babyolie -følg tarmene rundt.
Men jeg tænker ikke der på nogen måde er noget alarmerende i det søde  Virker hun til at have meget ondt kan du jo evt give lidt laktulose - men der ville jeg først rådføre mig med sundhedsplejersken.

Anmeld

30. september 2009

Ox.

Anne85 skriver:

Når man ammer så er der næsten ingen affaldsstoffer i mælken og Lilje optager stort set det hele.. der kan derfor gå langt mellem at hun har afføring og det er helt normalt  Men prøv som det foreslås at lave cykle bevægelser med hendes ben, eller prøv at give hende lidt blid massage på maven med lidt babyolie -følg tarmene rundt.
Men jeg tænker ikke der på nogen måde er noget alarmerende i det søde  Virker hun til at have meget ondt kan du jo evt give lidt laktulose - men der ville jeg først rådføre mig med sundhedsplejersken.

Tak for tippet søde, der kom gang i mavsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.