Føler mig som enlig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.961 visninger
10 svar
17 synes godt om
11. maj 2016

Anonym trådstarter

Ja som overskiften jo siger så føler jeg at jeg er enlig selvom min kæreste er der men sagen er den vi har to skønne piger hvor han dog kun e biologisk far til den yngste men han tager den store som sin egen da hun ikk ved hvem hendes bio far er. Ja som sagt føler jeg at det mig om alting især med hensyn til pigerne han hverken skifter ble, giver mad eller noget af det der nu høre til han kan måske engang i mellem skiften den store hvis jeg ber ham om det eller give den lille flaske hvis jeg li skal noget andet men det huslige f.eks opvask gør han men alt andet gør han ikk, og hvis jeg ude med veninder som jeg sjælendt er uden ham så skriver eller ringer han konstant og spørg hva vi laver medmindre han laver bil med sin far,  føler han overvåger mig har følt sådan længe med at jeg føler jeg er enlig mor til to. Nogen som har/haft det på samme måde ? ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2016

Sedigfor

Mig!! Det er så ulideligt! 

Anmeld Citér

11. maj 2016

MorTil3+

Ja jeg føler mig også tit som enlig mor til 3. Min mand arbejder altid kommer lige ind og spiser og når ungerne skal ha et godnatkys. Og hvis han bliver inde efter maden, er det på sofaen. Jeg sørger for alt det huslige og alt med børnene, vores datter nåede han at skifte 3 gange mens hun brugte ble, og ham på 1 år har han indtil videre skiftet 1 gang. Kan ikke huske hvor mange gange han skiftede den store. Men det er ikke altid lige sjovt, det er også sket et par gange, når de har været umulige alle tre, at jeg har givet dem tøj på og gået ud i værkstedet med dem til ham, så jeg lige ku få 10 min pause. Men han får jo bare ikk lavet noget når de er derude.

Anmeld Citér

11. maj 2016

Soonmom

Jeg kan  også godt føle  mig som enlig  mor -  dog laver kæresten aftensmad og står for haven. 

Skiftning,  flaske,  putning,  stå op om natten/morgenen,  rengøring,  Tøj vask osv.  Er mig. 

Men jeg har intet imod det og nyder at gå på barsel og hygge herhjemme,  om det ændre sig når jeg skal i gang igen,  måske men så forventer jeg også at han tager nattevagterne en gang imellem,  det er fair så længe det er mig der går hjemme

Anmeld Citér

11. maj 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Mig!! Det er så ulideligt! 

Fortæl endelig ! 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg kan  også godt føle  mig som enlig  mor -  dog laver kæresten aftensmad og står for haven. 

Skiftning,  flaske,  putning,  stå op om natten/morgenen,  rengøring,  Tøj vask osv.  Er mig. 

Men jeg har intet imod det og nyder at gå på barsel og hygge herhjemme,  om det ændre sig når jeg skal i gang igen,  måske men så forventer jeg også at han tager nattevagterne en gang imellem,  det er fair så længe det er mig der går hjemme

Jeg er også på barsel men har en på 4 år også og hun kræver os kærlighed og tid  selvfølgelig og det svært at give begge to på samme tid ��

Anmeld Citér

12. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg håber ikke at jeg træder jer over tæerne, men at I vil læse mine spørgsmål i den nysgerrige ånd de er skrevet... for jeg støder ofte på denne type indlæg, og jeg undrer mig som regel over hvad der mon ligger bag?

Hvorfor vælger man at finde sig i en så skæv fordeling af familielivet opgaver? Kan man være forelsket i en mand som ikke anser én som en ligeværdig partner? Er det fordi man i bund og grund selv mener at det er rimeligt at kvinden laver det meste? Eller er man bange for at stille krav/stå alene/finde noget bedre?

Jeg håber at I kan læse at mit formål ikke er at dømme, men blot at forstå noget som er meget fremmed for mig. Hvorfor stopper man ikke øjeblikkelig med at varetage opgaverne, sætter ham stolen for døren, eller i sidste instans sparker ham ud?

Held og lykke til jer med det hele. Venlige hilsner herfra!

Anmeld Citér

12. maj 2016

Liv_86

Tænker at I måske bare skal sige når i vil have noget gjort. 

Jaja ved godt at det er lidt "mor-agtigt" men synes tit at nogen mænd skal bedes om at gøre noget. 

Fx herhjemme skal jeg sige det til min kæreste og det er ikke fordi han ikke gider hjælpe, det vil han nemlig rigtig gerne. 

Hvis vi tager et eksempel så kunne det være jeg skulle sige han skulle støvsuge. Han lægger ikke mærke til om der ligger nullermænd på gulvet så derfor er jeg nød til at sige til ham at han skal gøre det, medmindre jeg bare selv gør det. Sådan er det med mange ting. 

Tidligere gik jeg også og var sur over han ikke hjalp, men nu er jeg begyndt at åbne munden og det brokker han sig ikke over. 

Mht til børn så kan det jo være at han er usikker på hvornår baby skal have mad, sove og skiftes. Nogle mænd opfanger ikke de signaler, det gør vi. Derfor er det oftes os der gør tingene. Men hvis I sagde til jeres mænd, gider du skifte ble, give mad?! Så tror jeg at de ville gøre det. Og hvis ikke, ja så skal man klart tage en snak med dem om rollefordelingen. 

Anmeld Citér

12. maj 2016

rytteriet

Jeg forstår heller ikke hvorfor man gider at være i sådan et forhold...

Anmeld Citér

12. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Liv_86 skriver:

Tænker at I måske bare skal sige når i vil have noget gjort. 

Jaja ved godt at det er lidt "mor-agtigt" men synes tit at nogen mænd skal bedes om at gøre noget. 

Fx herhjemme skal jeg sige det til min kæreste og det er ikke fordi han ikke gider hjælpe, det vil han nemlig rigtig gerne. 

Hvis vi tager et eksempel så kunne det være jeg skulle sige han skulle støvsuge. Han lægger ikke mærke til om der ligger nullermænd på gulvet så derfor er jeg nød til at sige til ham at han skal gøre det, medmindre jeg bare selv gør det. Sådan er det med mange ting. 

Tidligere gik jeg også og var sur over han ikke hjalp, men nu er jeg begyndt at åbne munden og det brokker han sig ikke over. 

Mht til børn så kan det jo være at han er usikker på hvornår baby skal have mad, sove og skiftes. Nogle mænd opfanger ikke de signaler, det gør vi. Derfor er det oftes os der gør tingene. Men hvis I sagde til jeres mænd, gider du skifte ble, give mad?! Så tror jeg at de ville gøre det. Og hvis ikke, ja så skal man klart tage en snak med dem om rollefordelingen. 

Enig. Sådan var det også med min mand. Jeg nægtede, at jeg skulle sige hvad han skulle, men så gav jeg et forsøg... Og ja, nu er det kommet helt af sig selv nogle gange skal jeg spørge om han ikke lige gider støvsue eller sådan.. Men det er ikke så tit det sker. 

Så hvis i ikke har prøvet at sige til ham, hvad han skal gøre, så prøv at gøre det.. Jeg kender også en som tager støvsugeren frem og placerer den midt på gulvet, så ved hendes mand, at nu skal han støvsuge :p

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.