Har brug for lidt gode råd. Eller ideer til hvordan jeg skal håndtere den her situation. Ved ikke om det her er stedet til at skrive det, men har brug for lidt råd for jeg er frustreret.
Sagen er den at jeg står i en lidt øv situation, min mor fik da jeg var 5 min lille bror som kostede hende sit par forhold fordi hun ikke ville have en abort, hun har aldrig efter det fået en ny kæreste fordi hun ikke ville risikere at min bror blev udsat for flere svigt end det var at han ikke havde en far. Min mor har nok gjort ham en bjørne tjeneste og har passet meget på ham altid. De sidste mange år har han jo så været teenager og de har haft problemer, han har været ude i kriminalitet og hun har altid holdt hånden over ham og beskyttet ham imod verdenen. Det er altid mig hun er kommet til hvis hun har været frustreret over hans opførsel og at han ikke hørte efter hvad hun sagde.
NU står vi så, han er blevet myndig sidste år og nu taget ud og sejle for at blive sø mand, og har ikke givet et ord fra sig siden. Hun skulle betale hans regninger så længe han er afsted, han skulle bare overføre pengene da de stadig står på hendes konto.. Han har så valgt IKKE at overføre penge, og jeg forslår at hun må få stoppet betalingerne og få hans ting ud af huset så han ikke kan flytte ind igen når han kommer hjem om 4½ måned. Han har så heller ikke kontaktet hende hverken på mors dag eller hendes fødselsdag.. Og kan mærke hun virkelig er ked af det og der kommer små bemærkninger omkring at han ikke har kontaktet hende, men tror hun prøver ikke at ligge det for meget over på mig, selvom det ikke helt lykkes.. Det gør dog ondt at se min mor så ked af det for det er jo i mit hoved en møg unge (undskyld ord valget ham og jeg har aldrig haft et godt forhold) som hun har ofret halvdelen af hendes liv på og som ikke engang værdsætter hende. Hvordan kan jeg være en støtte for min mor uden at jeg nedgøre min bror, det er svært når man har haft en barndom hvor han er blevet prioteret øverst altid fordi han jo var barnet uden en far (så min 1-5 dage om måneden), og at hun stadig sætter ham så højt selvom han behandler hende på den måde.
Anmeld
Citér