Måske gravid - hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
15 svar
1 synes godt om
10. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej piger,

jeg er stoppet på mine p piller efter min læges vejledning, grundet ekstra forhøjet chance for blodpropper.

Jeg har efterfølgende haft kvalme om aften, opkast nogle aftner (kaster ellers aldrig op, medmindre jeg er død syg) den sidste uge har jeg være så sulten, som om jeg ikke har spist hele dagen, og har på ingen måde lyst til mad. Hvis jeg så spiser en lille smule, går der 5 minutter, også er jeg lige så sulten igen.

Jeg burde få  min mens. idag (har jeg ikke fået endnu, men det kan jo nå at ske endnu) men jeg testede i lørdags om morgen, og den var negativ, og lige bagefter fik jeg så ondt i underliv at jeg næsten ikke kan stå op, og kastede så op. Har I nogensinde oplevet noget lignede?

Det skal siges at det er første gang, jeg skal have mens. efter mit p pille stop.
Jeg har læst mig til, at der sagtens kan være bivirkninger, ved at stoppe på p pillerne, og at kroppen lige skal vænne sig til selv at danne hormonerne. 
Og det er vel også normalt at mens. udenbliver de første par måneder?
Jeg har godt nok normalt kraftig og regelmæssigt mens.

Kan jeg være gravid? 

Har I oplevet det samme eller noget lignede, efter jeres p pille stop? 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hej piger,

jeg er stoppet på mine p piller efter min læges vejledning, grundet ekstra forhøjet chance for blodpropper.

Jeg har efterfølgende haft kvalme om aften, opkast nogle aftner (kaster ellers aldrig op, medmindre jeg er død syg) den sidste uge har jeg være så sulten, som om jeg ikke har spist hele dagen, og har på ingen måde lyst til mad. Hvis jeg så spiser en lille smule, går der 5 minutter, også er jeg lige så sulten igen.

Jeg burde få  min mens. idag (har jeg ikke fået endnu, men det kan jo nå at ske endnu) men jeg testede i lørdags om morgen, og den var negativ, og lige bagefter fik jeg så ondt i underliv at jeg næsten ikke kan stå op, og kastede så op. Har I nogensinde oplevet noget lignede?

Det skal siges at det er første gang, jeg skal have mens. efter mit p pille stop.
Jeg har læst mig til, at der sagtens kan være bivirkninger, ved at stoppe på p pillerne, og at kroppen lige skal vænne sig til selv at danne hormonerne. 
Og det er vel også normalt at mens. udenbliver de første par måneder?
Jeg har godt nok normalt kraftig og regelmæssigt mens.

Kan jeg være gravid? 

Har I oplevet det samme eller noget lignede, efter jeres p pille stop? 

På forhånd tak 

Det er som du selv siger meget normalt at kroppen reagerer på p-pillestop. Mens kan også sagtens udskydes eller udeblive pga rod i cyklussen. 

Nu melder historien ikke noget om hvornår du har haft sex sidst, om du tog p pille pakken færdig, stoppede midt i eller hvordan og hvorledes. Det er ret vigtige faktorer for at kunne vejlede bedst muligt 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Sedigfor

Det kan meget nemt være fordi du er stoppet med pillerne. Jeg blev nødtil at blive hjemme fra skole da jeg stoppede da det gjorde så ondt op til mens. Min mens var regelmæssigt lige efter jeg stoppede (: 

jeg tænker også om i har beskyttet jer? (:

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Det er som du selv siger meget normalt at kroppen reagerer på p-pillestop. Mens kan også sagtens udskydes eller udeblive pga rod i cyklussen. 

Nu melder historien ikke noget om hvornår du har haft sex sidst, om du tog p pille pakken færdig, stoppede midt i eller hvordan og hvorledes. Det er ret vigtige faktorer for at kunne vejlede bedst muligt 

Jeg er i fast forhold med min kæreste, og vi dyrker sex flere gange om ugen.
Jeg tog pakken færdig, og fik min mens. som jeg plejer at få. Jeg har ikke taget nogle p piller siden, og normalt ville jeg så få min mens. idag. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg er i fast forhold med min kæreste, og vi dyrker sex flere gange om ugen.
Jeg tog pakken færdig, og fik min mens. som jeg plejer at få. Jeg har ikke taget nogle p piller siden, og normalt ville jeg så få min mens. idag. 

Okay. Jamen så kan du sagtens være gravid. Og være det der så hedder 4+0 henne. Selvom den var negativ i lørdags kan den sagtens også være negativ Idag og først blive positiv om nogle dage. 

Men det kan også være kroppens reaktion på at den selv skal til at danne hormoner. 

Prøv og vent et par dage og se om den ikke dukker op og ellers så ta en test igen 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Det kan meget nemt være fordi du er stoppet med pillerne. Jeg blev nødtil at blive hjemme fra skole da jeg stoppede da det gjorde så ondt op til mens. Min mens var regelmæssigt lige efter jeg stoppede (: 

jeg tænker også om i har beskyttet jer? (:

Okay, det er nemlig det jeg tænker.

Både ja og nej, kondom ellers har han trukket sig inden han kom. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Okay. Jamen så kan du sagtens være gravid. Og være det der så hedder 4+0 henne. Selvom den var negativ i lørdags kan den sagtens også være negativ Idag og først blive positiv om nogle dage. 

Men det kan også være kroppens reaktion på at den selv skal til at danne hormoner. 

Prøv og vent et par dage og se om den ikke dukker op og ellers så ta en test igen 

Okay mange tak for hjælpen 

Men er det normalt at blive så efter en negativ test? ligefrem at kaste op. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Okay mange tak for hjælpen 

Men er det normalt at blive så efter en negativ test? ligefrem at kaste op. 

Normalt at blive hvad mener nu? 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Sorry skulle står, 

men er det normalt at blive så dårlig, efter en negativ test?

Anmeld Citér

10. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Sorry skulle står, 

men er det normalt at blive så dårlig, efter en negativ test?

Det er meget individuelt. Nogle får meget tidligt symptomer og bliver rigtige syge. Andre mærker intet overhovedet. 

Jeg fik aldrig selv symptomer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.