Vask af bamse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.268 visninger
6 svar
3 synes godt om
9. maj 2016

Mor1986

vores datter har fået et stor bamse hund af min mor. De ryger så den lugter af røg selv om jeg har vasket den. Der står der på den kan tåle 40 grader med streg under. Men jeg vaskede den på et kort program ved 30 grader. Men skal den mon vaskes ved mere? Og er det garanti for det vil komme væk, lugten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

serinasmor

Mor1986 skriver:

vores datter har fået et stor bamse hund af min mor. De ryger så den lugter af røg selv om jeg har vasket den. Der står der på den kan tåle 40 grader med streg under. Men jeg vaskede den på et kort program ved 30 grader. Men skal den mon vaskes ved mere? Og er det garanti for det vil komme væk, lugten. 

Vi har altid "luftet" den slags .. en tur udenfor i et tørt hjørne på altanen eller under halvtag i 14 dage... Hvis man er heldig så regner det ikke og så kan det jo bare hænge hvor der er mulighed ... Tror først det skal regne søndag  

Det har været det eneste der virkede ... 

Ellers prøv evt at vaske igen - med eddike  og derefter igen med vaskepulver

Anmeld Citér

9. maj 2016

EnGodMor

Hvis det var mig, så ville jeg vaske den på 40 grader (vi bruger herhjemme neutralt fyldende vaskepulver)

Og så ville jeg hælde lidt eddike i skuffen til skyllemiddel (vi bruger aldrig skyllemiddel, kun eddike engang imellem) men eddiken burde tage ihvertfald noget af lugten..

Og efter vask, så ville jeg sætte bamsen udenfor i en uges tid.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor1986

serinasmor skriver:

Vi har altid "luftet" den slags .. en tur udenfor i et tørt hjørne på altanen eller under halvtag i 14 dage... Hvis man er heldig så regner det ikke og så kan det jo bare hænge hvor der er mulighed ... Tror først det skal regne søndag  

Det har været det eneste der virkede ... 

Ellers prøv evt at vaske igen - med eddike  og derefter igen med vaskepulver

Vores datter har pollen allergi så er begrænset hvor meget vi kan have den ude desværre  men den er nu røget i ved 40 grader og et langt program. Så må vi se

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor1986

EnGodMor skriver:

Hvis det var mig, så ville jeg vaske den på 40 grader (vi bruger herhjemme neutralt fyldende vaskepulver)

Og så ville jeg hælde lidt eddike i skuffen til skyllemiddel (vi bruger aldrig skyllemiddel, kun eddike engang imellem) men eddiken burde tage ihvertfald noget af lugten..

Og efter vask, så ville jeg sætte bamsen udenfor i en uges tid.

Den er røget i ved 40 grader og fuldt program. Vi vasker også med flydende neutral, men har ikke puttet andet i. Vi har nemlig ikke eddike. Men hvis det fortsætter må jeg prøve en tur med det osse.

vores datter har blandt andet pollen allergi så vi kan ikke have den ret meget ude. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Diosa85

Mor1986 skriver:

Tænker at i kan prøve og hænge den ud til luftning også vask den bagefter så evt pollen vaskes ud af den?

Anmeld Citér

9. maj 2016

Annemette07

Mor1986 skriver:

Ellers put den i fryseren lidt tid �� Frost plejer at være godt til at fjerne lugte med ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.