arrg borger.dk Feriepenge udbetaling nogen der ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
8 svar
1 synes godt om
9. maj 2016

Newsence

hej.

Jeg har for over en måned siden søgt om at få mine ferie penge udbetalt fra sidste år da jeg er sygemeldt grundet barsel.

MEN nogen der ved hvor lang tid der går før man får dem udbetalt?

Jeg har forsøgt hele morgen at ringe til borger.dk feriepenge nr. 

Men her får jeg bare en telefonsvarer der siger at de henviser til borger.dk da alle medarbejder er optaget og så bliver man smidt af. Så dem kan man altså ikke få kontakt med.. 

HADER bare når de bare henviser til en hjemmeside og så lægger på. Jeg har jo kigget den hjemmeside igennem og ingen svar fundet..

Så håber nogen herinde kender svaret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Diosa85

Newsence skriver:

hej.

Jeg har for over en måned siden søgt om at få mine ferie penge udbetalt fra sidste år da jeg er sygemeldt grundet barsel.

Men her får jeg bare en telefonsvarer der siger at de henviser til borger.dk da alle medarbejder er optaget og så bliver man smidt af. Så dem kan man altså ikke få kontakt med.. 

HADER bare når de bare henviser til en hjemmeside og så lægger på. Jeg har jo kigget den hjemmeside igennem og ingen svar fundet..

Mener de udbetales 1 uge før ferien er meldt fra. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Newsence

ja okay.. 

men her holder jeg jo ikke ferie. Jeg er sygemeldt og ønsker derfor blot pengene udbetalt.. 

ved at feriekonto udbetaler inden for 4 uger men her er det min arbejdsgiver der skal udbetale. Men tænkte på om der er en frist de skal overholde da langt over en måned er meget tænker jeg.

Mit arbejde er nemlig ikke lige til at få et svar ud af pt

Anmeld Citér

9. maj 2016

Sprit25

De udbetaler tidligst 1 maj

Anmeld Citér

9. maj 2016

MissTas

Newsence skriver:

hej.

Tænker ikke du kan få dem udbetalt så længe du er sygemeldt? For der får du vel en anden form for indtjening, løn, sygedagpenge eller andet og ved man ikke kan få feriepenge samtidig med det. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

serinasmor

MissTas skriver:

Tænker ikke du kan få dem udbetalt så længe du er sygemeldt? For der får du vel en anden form for indtjening, løn, sygedagpenge eller andet og ved man ikke kan få feriepenge samtidig med det. 

Det er umiddelbart forkert ... Man kan ikke afholde ferie og få sygedagpenge samtidig ... Men du kan godt få udbetalt feriepenge for ferie man ikke har kunnet afholde grundet sygdom eller barsel fx det kan man idet ferie er noget man tjener op

hvor længe der går for udbetaling og hvor lang tid ens arbejdsgiver har til at udbetale ved jeg dog ikke

Anmeld Citér

9. maj 2016

MissTas

Newsence skriver:

hej.

Du skal kontakte dem som skal udbetale dine feriepenge. Du kan se hvem udbetaler er på borger.dk jeg søgte om mine D. 29/4 og mine kommer i morgen 10/5, så tænker du har ventet ret længe på dine? :/ 

Anmeld Citér

9. maj 2016

MissTas

serinasmor skriver:

Det er umiddelbart forkert ... Man kan ikke afholde ferie og få sygedagpenge samtidig ... Men du kan godt få udbetalt feriepenge for ferie man ikke har kunnet afholde grundet sygdom eller barsel fx det kan man idet ferie er noget man tjener op

hvor længe der går for udbetaling og hvor lang tid ens arbejdsgiver har til at udbetale ved jeg dog ikke

Okay jeg er lige blevet ledig her pr. 1/5 fordi mit vikariat udløb.. Jeg har optjent 5 ugers ferie, men da jeg går over på dagpenge fra a kassen kan jeg ikke nå at afholde mit ferie inden næste ferieår, da jeg går på barsel til oktober og et år frem. Derfor har jeg været nødsaget til at holde ferie fra 1-25 maj for at få mine feriepenge og så først melde mig ledig D. 26, ellers havde jeg ikk ku få mine feriepenge .. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

serinasmor

MissTas skriver:

Okay jeg er lige blevet ledig her pr. 1/5 fordi mit vikariat udløb.. Jeg har optjent 5 ugers ferie, men da jeg går over på dagpenge fra a kassen kan jeg ikke nå at afholde mit ferie inden næste ferieår, da jeg går på barsel til oktober og et år frem. Derfor har jeg været nødsaget til at holde ferie fra 1-25 maj for at få mine feriepenge og så først melde mig ledig D. 26, ellers havde jeg ikk ku få mine feriepenge .. 

Men du havde jo mulighed for at holde ferie - det har man ikke som sygemeldt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.